ー8

274 69 86
                                    

" weh baekhyun , nah " aku menghulurkan plastik taik tu kepada baekhyun . Baekhyun yang sibuk membuat dosa ; mengumpat dengan rapmon dan chanyeol , memandang ku sekilas .

" hang pi bagi kat taehyung sana tu . Dia duk nangeh dari tadi . Pi bagi cepat "

Amboi loghat utagha hang pekat betui .

Aku melihat taehyung yang sedang menangis di tepi tong sampah . Allahu , jangan lah emo sangat dik . Agak² ah tong sampah kot .

Aku membaling plastik taik tu ke arah taehyung . Dia memegang plastik tersebut dengan muka pelik .

" siapa yang baling ni ? Pebenda ni ? Boleh makan ke ? " taehyung menanya sambil membukak plastik tersebut . Dia membelek-belek isi plastik tu . Siap bau lagi . Wangi tak ?

Aku berjalan ke arahnya . " aku yang baling . Itu taik aku baru berak tadi . Baek kata , dia tak mampu nak beli choki-choki tuk kau , so dia suh aku bungkus taik aku untuk kau . Makan lah ") " panjang lebar aku terangkan kat budak alien ni .

" ew shit ew ew . Bodoh lah kau ni ew jijik , omma ! " taehyung membaling plastik taik tu keluar kelas .

HAHAHAH padan muka junior ting 3 tu , taik tu terkena betul-betul kat muka dia . Siapa suruh dia lalu kat koridor ni ;-;

" ew whats this ? Makanan ke ni ? Rasa jap lah . Ew bau dia busuk gila . Makanan apa ni ? Wth ! Taik ! "

Junior tu pun berlari ke tandas sambil menyapu-nyapu mukanya . ew ;-;

" kau nak suh aku makan taik tu ke hape ? " taehyung yang sudah berdiri , menyoal aku .

Halah , hidung berhingus ada hati nak marah orang apa lah adik baekhyun ni .

" baekhyun yang suh . ekonomi negara makin merosot , so dia tak dapat beli choki-choki tuk kau . skang ni jangan kecam aku tapi sila kecam baek "

Serentak dengan itu , taehyung meluru ke arah baekhyun yang sedang mengumpat , dan baekhyun sedar akan kehadiran taehyung melalui gegaran kelas , lalu berlaku lah aksi lumba lari kat dalam kelas .

tata ~ aku bukak wattpad dulu . siapa menang , bagitau aku . Aku berak lagi nanti , pastu aku bungkus lagi yeh .

•••

Argh bosannya malam² ni . Keluar lah , tapi , takkan sorang je ? Hyeri takde nak teman aku cam dulu "(

Siapa nak teman aku ?

Oh , korang taknak eh . Takpe , nanti aku bungkus bagi kat korang pulak HAHAHAHA padan muka .

Aku menyarungkan hoodie nike aku , korang ada ke hoodie nike , takde en 😏

Rambut ku ikat tinggi . Muka ku biarkan tanpa solekan . Ya , seyya natural beauty hikhok .

Phone ku simpan dalam poket seluar .

" ommae ku saeyaeng , bolaeh taek somi naek keluaer ? Bosaen laeh duduk umaeh " aku memasuki ruang dapur .

" ha pi lah . Pi beghambuih sana tu " omma yang sedang potong cili bercakap tanpa memandang ku .

Ei anak omma yang cantik kat sini omma tak pandang ? Paiti

" ish ommae ni kejaem laeh " aku mencebik .

" omma baik k . dah dah , jangan cakap camtu , mintak penampo tahu ? "

Aku tersengih sambil menggosok belakang tengkuk . " hehe , bye nanti somi balik eh "

[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now