"Weyh! Nanti teman aku gi padang kejap eh?" Pintaku kepada Lissa yang sedang mengemas barang . Dia memandangku seketika.
"Sorry beb. Aku tak leh rasanya. Aku kan ABC. Tak selesa. Kena balik awal ," kata Lissa. Wajahnya menunduk. Kesal mungkin tak dapat menemani ku.
"Oh tak apalah. Aku pergi seorang. Kau hati-hati tau. ," Pesanku. Sejurus selepas itu Hariz datang dan menarik tudung Fara. Sama macam Hafiz.
"Kau nak apa?", Wajahnya ku pandang sekilas. Muak dah nak tengok. Baik tengok Akmal Hafiz. Hahahahhahah...
"Kau nak gi mana yang seorang tu?"
"Padang,".
"Ikut!"
"Suka hati hang la Riz," Dah dua minggu aku sekolah sini. Kami pun semakin rapat. Riz ni gila-gila. Perangai dia lain sangat dengan Akmal Hafiz yang panas baran tu. Ewww seram aii...
****
Padang
Fara terus mencari-cari botol airnya. Seingatnya semasa waktu pjk tadi dia meletakkan di tepi rumput iu saja. Sekarang ada taik kucing pula dekat situ. Dah kena sumpah ke botol Fara ni?
Haris juga turut mencari botol Fara. Kesian pula dia melihat wanita berpanasan mencari botl air. Jadi Hariz yang perasan macho ini pun tolong usaha. Puas mencari tak jumpa akhirnya. Peluh mula memercik di dahi."Tak jumpa la Fara," kata Hariz seraya mengelap peluhnya.
Fara pula mengangguk saja. Hmmm kalau dah nak hilang tu memang dicari elok² pun tak jumpa. Fara memutuskan untuk balik saja ke dorm. Benci betul! Dalam perjalanan, Hariz terdengar sesuatu di bilik rawatan dan terus menarik Fara untuk mencuri dengar perbualan mereka. Ini macam suara Izara. Detik hati Fara.
"Hahahahhahah.. padan muka budak baru tu! Main api lagi! I ni berkuasa tau!"
"Betul tu Zara. Dia fikir dia sape? Padan muka! Haiii tapi tak berbaloi laa.. kau dendam dengan orangnya, botol air dia kau lepaskan geram," kata satu suara lagi. Mungkin gengnya? Pada ketika itu Fara sudah mengepal penumbuk. Rasa nak cekik-cekik je perempuan tu! Tu dah la hadiah Fara dapat keputusan bagus! Mereka terus berjalan pulang ke dorm.
"Alaa Fara. Janganlah nangis, nanti titew belikan Fara botol air baru ek," Haris sedaya-upaya memujuk Fara agar berhenti menangis. Tak sampai hati dia melihat wanita menangis.
"Hambar, Riz, Hambar!" Fara mengesat air matanya dengan kasar. Benci!
"Alaa jangan nangis, kau ni gedik la!"
"Mana aku tak nangis, botol tu hadiah dari Mak ayah aku tau tak!" Sejurus selepas itu Fara terus berlari masuk ke dalam dorm Melati.
****
Hariz serba salah. Rasa macam dia sudah mengecewakan gadis itu. Alaa tapi Hariz pun tak tahu kisah itu. Penat mengiring, dia duduk. Telefon bimbit dicapai. Dengan hati terbuka dia menghantar pesanan ringkas kepada Fara yang sedang berduka lara.
' Assalamualaikum Fara. 🌸 Fara aku minta maaf weh, maafkanlah aku....😑 Nanti aku belikan kau botol air baru eh?😙 Takmo nangis,'
Tak sampai sesaat mesejnya dibalas.
Waalaikumsalam Riz . Kau tak salah ah weh.👍Takpe aku beli sendiri,😑 manade aku nangis do😶
Ada. Lissa cakap.😂
Ish! Tidurlah!
Tak nak. Fara tak maafkan aku tak nak tidur.😑
Nak aku dodoi ke?😒
Boleh juga... Sedia ni😅
Siap kau esok!
Wekk😅😅😅
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?