Bab 43 Tegurlah Dia!

5.4K 204 4
                                    

Hari demi hari. Hari-hari mereka dijalani seperti biasa tanpa Hariz. Sejak peristiwa itu, Hariz hilang entah ke mana. Sehinggakan mereka berputus asa untuk mencari. Dihubungi tak dapat. Mana lagi nak cari?

"Mirul, sayang. Kesian dia kan Iza?" Hadzriq ditidurkan. Penat seharian menangis.

Kasihan benar bayi itu. Dia harus kuat untuk meneruskan hidup tanpa bonda disisi. Juga ayahanda yang hilang entah kemana.

Izara yang sedang menilik kuku mencebir. Apa nak kesian? Biar kan ajela. Jangan jadi terlalu baik, mama.

"Eleh. Kesian kenapa pulak? "

Puan Nora terkesima. Izara berkata begitu_? Nak ditampar ke nak disepak ni? Biadab sungguh kau ye Iza.

"Mulut kau ni aku cilikan satgi. Kau ni kan jahat sangat kenapa?! Entah-entah kau yang bunuh adik kau kan?!" Puan Nora hilang sabar.

Izara pucat lesi tapi disimpan sebaik mungkin. Kalau pecah tembelangnya,alamatnya masuk penjara lah. Tanpa berkata apa-apa terus ditamparnya pipi tua itu.

"Eh orang tua! Selama ni aku hormat kau tau! Jangan tuduh aku macm-macam boleh tak? Kau ni macam bagus sangat! Acah alim je! Entah-entah sebab ni lah papa ceraikan kau! Perwmpuan tak guna!"

Tas tangan dicapai dan dia terus keluar meninggalkan PuanNora yang sedang menahansakit.

"Ya Allah, anak yang aku kandungkan dah sakitkan hati aku,Ya Allah. Tegurlah dia... " rintih si ibu.

____________

"Ayang, jom lawat Tira and Hafiz?" Akmal memandang Fara penuh berharap.

"Siapa diorang eh? Penjaga Aysha tu ke?" Soal Fara kembali.

"Bukanlah yang... Ni kawan abang. Jom laa. Katanya dah ada anak, jomlaa jomlaa jomlaa," pujuk Akmal. Macam budak kecil sahaja! Merengek.

"Hmmm. Fara ikut je. Sukatila. Ni Aysha mana ni_?"

"Main dengan Shireen,"

"Oh,baguslah!"

"Kenapa bagus pulak?"

"Yela suka la tu dapat jumpa ibu dia.. Ops!" Fara menutup mulut. Terlajak perahu boleh diundur terlajak kata? Ko ingat boleh ditarik balik hah?! Akmal memandang Fara serius.

"What do you mean by jumpa ibu dia sayang?"

"Err.. Ah just forget it. Jom pergi rumah Tira!" kata Fara pula bersemangat. Nak tukar topik lah tu. Padahal dia bukan kenal pun Tira tu siapa.

"Hah tukar topik!" Akmal terus menggeletek pinggang Fara. Fara apalagi terkekek-kekek lah dia.

"Haa nak bagitau ke tak?"

"Taknak!"

_______

Dalam keadaan stress dia memandu kereta ke rumah Zira Qalesya. Lampu isyarat semua diredahnya. Tak sabar mau mati ka?

"Pompuan tak guna! Pandai pulak eh kau tuduh aku!" katanya sendirian. Stereng kereta dipukul kuat sehingga tidak sedar akan pokok dihadapan.

Pinnn!!!!! Buk!!

_________

Miss Comel VS Mr. Baran Where stories live. Discover now