Bab 10 Asrul Nuriman

8.2K 336 4
                                    

"Ica! Sini dekat nenek!" Puan Hajjah Rashidah memanggil cucunya. Fara yang sedang memotong kuku terus menyahut.

"Ye nek, kejap!"

Tak sampai sesaat Fara pergi ke arah nenek. Nenk kelihatan tersenyum.

"Fara ingat Ayul lagi tak?"

"Mestilah ingat nek! Awww Miss him so much!"

"Takyah nak Miss Miss bagai. Ni Ayul ajak kamu pusing-pusing kampung. Nak ikut tak?" Nenek bertanya. Fara berfikir. Nanti apa pula Akmal dan keluarga kata. Tapi dia dah lama tak jumpa Asrul.

"Kalau Ummi bagi Ica pergi la,"

"Dia bagi." Kata nenek. Fara melompat riang .

*****

Fara turun ke halaman setelah mendengar namanya dipanggil. Siapa lagi mestilah Asrul yang panggil.

"Hai Ica!" Asrul melambai.

"Hai Ayul!" Fara melabai juga. Seseorang menjenguk dari tingkap. 'Ish siapa mamat tu. Follow ah!' Akmal terus turun ke bawah dN bersalam dengan Asrul.

"Hai, Akmal"

"Asrul," Asrul menongkat basikalnya.

"Awak nak pergi mana ni?" Soal Akmal prihatin. Fara terkejut. Nak berawak pulak.

"Aku nak pergi jalan-jalan dengan Ayul,"

"Saya nak ikut!" Akmal sebenarnya sengaja. Tak kan dia na bagi gadis idamannya berjalan dengan lelaki.

"Sorry Akmal. Tapi kami naik basikal," kata Asrul membantu Fara.

"Emmmm tak apalah. Aku follow guna motor, korang gerak ah dulu!"

Akmal berjalan ke arah motor yang tersadai di bawah rumah.

Takkan aku biarkan kau bersama orang lain tanpa aku, Fara!

_______

" Wawww so sweet Ayul! "Akmal mencebir mendengar pujian Fara. Sejak tadi, bukan dia yang bergembira. Asrul dan Fara saja. Itulah sibuk sangat nak ikut. Akmal memandang Asrul. Seronok ah dia dapat naik basikal dengan Fara. Sweet gitu.

"Fara, aku nak merajuk ni!" Akmal berbisik.
.",okey!" Fara berkata. Akmal tersentap. Terus dia menunggang pulang. Aku sayang kau la bongok! Sedarlah wei!

_________


Assalamualaikum readers, sorry kalau pendek bab ni.. bukan malas or else. Tapi sebab tkde line...

Dont forget to vote!

Miss Comel VS Mr. Baran Where stories live. Discover now