" Alaa Fara... Nanti kitorang rindu kau macam mana?" Nadia mencebir. Sedih mungkin. Rina juga. Aku pun sedih juga ni.
"Pindah la sekali ,"
Rina dan Nadia memeluk Fara.
"Eyyy lesbian ke?" Akmal mentertawakan mereka. Tapi hakikatnya, dalam hati Akmal dia juga tertanya kenapa mereka sedih ni.
"Sibuk lah kau Mal!" Kata Rina seraya menghadiahkan Akmal jelingan tajam. Siapa kacau kawan baik aku memang kena ah . Akmal menjeling Rina semula.
"Korang ni asal nampak sedih je?"
"Sebab kejap lagi.-"
"Mal!" Panggil Arif di luar kelas. Kalaulah Arif ni. Akmal terus menuju ke arah Arif.
"Weh Fara. Aku tengok Mal tu asyik kacau kau je. Nape? Kau cari pasal ke"
"Aku cari pasal? Dia yang tarik tudung aku 2 kali,"
Mereka mengeluh.
****
Pasti perit rasanya. Meninggalkan rakan yang susah senang bersama dengan kita. Nad dan Rina, dont worry. Aku takkan lupakan korang. Doakan aku tau. Aku nak tu je dari korang. Lain aku tak nak. Beg sudah siap diletak. Kini tinggal sesi perpisahan. Bertemu Berpisah Kerana Allah. Rina aku lihat tudungnya sudah lencun dengan air mata. Manakala Nad pula aku lihat tak lekang sapu tangan dilekat ke mata. Aku pula yang sedih sekarang ni. Perlahan aku mendekati dan memeluk mereka.
"Rileks lah. Nanti kalau aku balik aku jalan-jalan lah dengan korang,"kataku. Teringin sangat nak tengok diorang senyum dengan pemergian aku. Aku tak nak tinggalkan diorang yang sedang menangis. Aku tak rela. Rina dan Nad masih menangis.
"Cik adik berdua janganlah menangis. Nanti tak lawa... " Pujuk Irfan dengan gaya playboynya. Cakap pasal Irfan. Emm kenapa dia dekat sini? Kalau ada Irfan mesti ada Akmal. Urgh please..
"Eh Fan. Asal datang ni?" Soalku.
"Nak datang jenguk member pun tak leh ke?" Aku ketawa mengekek.manakala Rina dan Nad masih masam mencuka. Haii senyum lah guys!
"Haii sorry lambat," ucap Arif pula. Sah, mesti ada Amal dekat sini! Tiba-tiba tak semena-mena tudung aku ditarik. Dah tau siapa punya kerja.
"Awak ni kenapa hah?! Ni 3 kali awak tarik tudung saya tau!" Suka hati dia aje main tarik-tarik tudung aku. Penat aku gosok tau! Benci betul!
"Lah janganlah muncung camtu, nanti aku sedih."
"Asal awak nak sedih lak?"
"Tak.. kau kan kawan aku.. aku sedihla kau nak pindah,"kata Akmal.'Bukan kawan Fara. Aku rasa lebih dari tu? Maybe?' detik hatinya.
Aku tersentuh hati. Alaaaa Akmal ni buat aku sedih laa..
"Ohh yeke... Hmm boleh saya nak awak , Irfan dan Arif jagakan kawan-kawan baik saya ni?"
"Boleh saja. Serahkan saja Cik Nadia ni pada saya," kata Irfan. Nadia menjeling menyampah!
"Emm kalau Rina? Boleh je awak. Saya jaga dia dan saya janji akan jadikan dia Mrs. Arif," Arif mengangkat tangan. Kami tergelak dan tibalah waktunya. Aku harus berpisah dengan mereka. Makin kuat tangisan mereka menghantar pemergian ku. Dan aku perasan sesuatu. Akmal . Mata dia merah. Awak nangis ke Akmal? Terharu ni..
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
AcakAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?