"Izz, mummy jemput kita ke rumah. Ada buat makan-makan. Malam ni," ujar Shirern teruja. Pastilah, sudah lama dia tidak menatap wajah suci ibunya. Terasa rindu pula.
"Haa? Boleh aje tapi mestila mummy ajak keluarga fara juga kan? Izz nak pesan, Shireen janganlah terlalu buat benda pelik dekat Aysha tu. Takut diorang syak apa-apa. Lagi-lagi dengan muka Aysha tu yang iras Shireen. Lagi menambhkan rasa syak dalam hati mereka," Shireen hanya mengangguk. Memang benar, Aysha seiras dirinya.
_________
"Aysha nak pakai baju apa eh malam ni?" Fara bercakap-cakap dengan Aysha yang masih belum boleh bercakap walau sepatah. Baru 2 bulan kot. Pintu dibuka. Tersembul wajah Akmal yang gembira. Entah kenapalah.
"Haa awat bang? Jumpa aweks ke?"
"Dok aih. Abang jumpa bidadari syurga...." Fara mengecilkan mata. Makin nakal suaminya ni ya.
"Siapa lah tu. Kak Arin eh?"
"Eh kenapa Kak Arin lak? Sayang la," Fara tersipu malu. Aysha pula merengek.
"Hmmm Aysha nak susu lah tu. Abang keluar ya,"
"Haa pandai pun. Dah sana papa! Aysha lapar susu,"
"Malam ni turn abang tau sayang," Akmal terus mengenyit mata dan membuka langkah seribu selepas mengucap perkataan itu. Fara menggeleng dan tersenyum.
_________
IzReen:- Hey Riz! Jumpa I di kafe Zharina tepat pukul 3:00 petang ni! I tunggu! I tak suka lambat!
Hariz bingung. IzReen ni siapa? Patutkah dia pergi?
IzReen:- I know you tengah berbelah bagi kan. Tinggalkan la sekejap isteri you tu.. I nak bagitau perkara sebenar ni....
Macam mana dia tahu aku dah kahwin? Misteri ni.
AkmaLissa:-Maaf, siapa awak ni?
IzReen:- Your ex-schoolmate.
AkmaLissa:- Izara Azreen?
IzReen:- Yah! Cerdiknya you! Thats why I love you ...
AkmaLissa:- Hey Zara! Aku takkan jumpa kau okey! Bini aku sakit. Bongok punya perempuan!
IzReen:- Now you boleh nak kata I bongok. Tapi sekejap lagi siapa yang bongok? I atau Lissa?
AkmaLissa:- Kau ingat aku akan percaya apa yang kau nak cakap? Pi blah la weh!
IzReen:- Okey but jangan menyesal! Tatata! I tunggu di kafe Zharina. Bye sayang!
Iey perempuan ni!
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?