Dah dua hari, bukan dua jam, bukan dua minit. Dah dua hari pasangan suami isteri muda ini tak bertegur sapa. Macam mana nak bertegur? Masing-masing menunggu ditegur. Fara bernyanyi kecil sementara tangan ligat memasak sesuatu. Mereka kini berada di rumah baru. Hariz dan Alissa juga tinggal sekali. Tapi nanti diorang pindah juga.
"Kopi please!" Kedengaran suara Akmal meminta kopi. Haa macam tu la mereka. Bercakap tapi sepatah, camne nak move on? Fara hanya diam dan menurut. Hariz dan Lissa hanya menggeleng melihat mrrrka. Bukannya tak ditegur, dah banyak kali dah. Melawan? Usah dikata.
"Ambil ni kopi!"
_________
Shireen Imani. Apa jadi dengan dia sekarang ? Puan Zuraida tak putus-putus berdoa agar Shireen pulang. Sedih dia pabila dibrritahu bahawa Shireen ada bersama Ikram. Encik Marzuki duduk di sofa berhampiran Puan Zuraida. Dia juga runsing sebenarnya.
_________
"Shireen , i love you baby," Ikram mengucap lantas dicium pipi gebu Shireen. Terus terkrjut Shireen dengan itu.
"Why baby? Dont worry,"
'You will be mine,'
____________
"Sayang, sayang rasa apa kita patut buat sekarang ni?" Hariz meminta pendapat. Tak betah dia duduk dalam suasana muram,murung dan bertelagah. Alissa menggaru kepala yang tidak gatal. Dia juga tak tahu apa patut dilakukan.
"I think kita kena plan sesuatu yang cool gitu!"
"Candle light dinner ?"
"No. Ingat diorang nak bercakap ke nanti? Ni urm apa kata kita cakap direct je. Adakan meeting. Lepastu luahkan la,"
"Kenapa tak kita tanya asing-asing?"
"Klise sangat la awak," pandai ALISSA. Tahu aje kehendak author. Hariz mengangguk.
"Okey, start tonight at living room sharp 8:00 malam."
"Okey awak,"
_____________
Ruang Tamu, 8:00 malam.
Semua saling berpandangan. Kata nak adakan mesyuarat tapi senyap aje dari tadi.
"Akmal, Fara, kitorang nak korang berbaik," kata Hariz mewakili Lissa.
"Huh! Bukan aku yang salah! Aku tampar mulut tu baru tau," keluar sudah baran dia. Lissa menunduk. Fara mencebir.
"Riz,Lissa. Tak payahlah susah-susah nak lembutkan hati manusia yang baran plus ego tu. Biar dia," Fara selamba mengunyah keropok sambil mata difokus ke tv. Trngok tv lagi best!
Akmal mengepal penumbuk.
"Lagi elok baran plus ego daripada gedik plus tak dapat terima takdir Allah!" Zapp! Fara terasa. Dia terus bangun dan melangkah ke bilik selepas berkata
"Kalau Syafa atau keluarga awak dah tak ada nanti, awak akan rasa apa yang saya rasa. Bukan saya tak dapat terima takdir. Saya terima dan redha! Tak untung kalau spm straight A tapi pasal fakta pun tak tahu!"
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?