"ermm.. abang, Shireen tu benci saya ke?" Fara menyoal setelah sekian lama diam. Akmal yang sedang baring itu terus duduk tegak.
"Kenapa sayang tanya macam tu?"
"Dia asyik perli saya je,"
Akmal mendepang tangan. Meminta Fara supaya berada di dakapnya. Mereka terus baring melepaskan lelah. Akmal menoleh sebelah.
"Biarkan aje orang macam tu. Kalau dia buli sayang, bagitau abang tau! Biar abang belasah dia sampai lumat!"
"Lelaki tak elok mengasari perempuan!"
____________
"Sayang! Sayang siap cepat!" Akmal yag muncul entah dari mana terus memeluk Fara dari belakang. Fara apa lagi, terkezut lah!
"Siap gi mane?" Fara menyoal. Tiba-tiba suruh orang bersiap. Nak ke mana pagi-pagi macam ni? Pasar basah ke,?
"Mengimbau kenangan tingkatan 1, Bahasa Melayu, Komsas. Jomlaa.. try," Akmal tersenyum bangga.
"Kita nak berbasikal ke pantai Morib ke? Alaaaa.... Tak mau lah! Panas! Naik kereta lahhh," Fara merengek. Gila ke apa nak berbasikal macam dalam cerita tu. Sah-sahla Fara jadi Firdaus yag asyik merungut. Akmal mencuit pipi isterinya yang sedang mengembung, marah.
"Alololo ..... Jomlaa try,"
"Lain kali kita berbasikal okey? Saya tak boleh laaaa.," Fara mencebir. Dia memang tak boleh. Dia menghidap asma. Akmal hanya mengangguk. Kereta pun kereta lah...
"Haaa cepatlah siap!"
_______
Fara bernyanyi-nyanyi kecil di dalam kereta. Tak tahu nak cakap apa. Lama lagi perjalanan. Mereka akan menetap di hotel di Goldcoast Morib banting Selangor. Akmal hanya memandu dan senyum. Haii lawak bila fikir balik. Dulu suka main tarik-tarik tudung. Memang comel isteri aku ni."Apa pandang macam tu?" FARA cemas.
"Rileks la sayang. Saja je..," Fara mencebir. Hish! Suka main-main.
"Tidurlah dulu kalau nak tidur. Nanti abang kejut," Akmal memberi senyuman paling manis. Fara pula yang menjadi takut, bukan gembira.
Disebalik kegembiraan mereka, ada yang mendengkinya. Di belakang kereta yang dipandu Akmal, sebuah kereta merah jambu setia mengekori dari belakang. Siapa lagi kalau bukan Shireen Imani. Sudah dirancang rapi-rapi rancangan jahat yang akan dibuat sebentar lagi.
____________
Ah, bau harum bunga mawar aaa hidung. Tak sabar rasanya Hendak merebahkan diri ke atas katil yang empuk tambah lembut itu. Pintu dikunci. Selamat okay! Fara terus duduk diikuti dengan Akmal.
"Sayang, lepas ni kita turun main tau, lama tak main air " Akmal berpesan.
"Hmmm okey," Fara melekap tangan di dahi. Penat terasa. Fuh fuh!
Selamat Mengembara Di Pantai Morib.
IHYS!😒
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?