Hari ini Fara menjadi Permaisuri. Hari ini, Akmal menjadi raja. Walau sehari, jika dinikmati rasanya bagaikan setahun lamanya. Baju putih dipakai dengan kemas. Juga pin bunga disemat di tepi tudung. Nak menikah, kita pakai warna putih dulu ya Fara! Kali ini tiada Mak andam. Kali ini, Lissa, Nadia dan Rina yang menyolek Fara.
"Dah siap belum anak dara?" Soal Puan Julia yang sudah siap berkebaya merah.
"Dah ummi,"
________
Dengan satu nafas, mereka sudah menjadi pasangan suami isteri yang sah. Doa dibaca. Kemudian, Akmal menyarung cincin di jari manis milik Fara. Fara juga berbuat demikian. Akmal mengucup dahi Fara lama... Lama..... Bukan nak sweet. Bukan nak mengada. Ini arahan jurugambar. Hahaahahhambar!
"Assalamualaikum cinta," ucap Akmal seraya mencubit pipi tembam milik Fara. Fara termalu sendiri. Dahla ramai orang.
"Waalaikumsalam," jawab Fara sambil menunduk. Mereka kahwin muda bukan kerana rancangan. Mereka ingin mengelakkan diri daripada terjebak dengan maksiat. Nanti ambil result sama-sama kan best tu. Bukan kah cinta selepas nikah itu indah?
"Awww so sweet Ica," Asrul tergelak.
"Kau diam!" Para tetamu sudah mula beransur pulang. Kini mereka ingin bersiap ke majlis kedua pada malam ini... Majlis makan-makan..... Tiada persandingan...
_________________
"Alaa lawanya isteri saya ni," Akmal memuji dan terus memuji. Fara yang sedang melilit tudungnya itu hanya tersenyum saja melayan kerenah si suami. Cuma dia takut kejadian sekolah berulang lagi. Kejadian di mana Akmal menarik tudungnya.
"Haaa jangan dekat!" Fara memberi amaran. Penat² melilit senang-senang je dia nak tarik. Akmal mula mendekatkan tangan ke muka Fara yang sedang takut ditarik tudungnya. Fara memejam mata. Akmal tergelak.
"Lek ah, nak betulkan tudung je," Amal membetulkan lipatan tudung di wajah Fara.
"Urmm thanks," Mereka turun ke bawah. Sedia menghadap tetamu yang kerenahnya Masha Allah...
Akmal dan Fara pergi ke satu kelompok rakan sekolah mereka.
"Perghh Akmal ni bercinta diam-diam do!"ujar Arif sambil tersenyum-senyum kepada Rina.
"Asal pandang aku?" Rina mencelah.
"Takde lah. Awak kan comel,"
"Gedik!"
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?