Kejadian buruk yang menimpa Fara telah mencetuskan dendam di hati Akmal. Akmal mula memasang niat untuk membalas semula. Tak rela dia jika tidak diberi pengajaran orang selicik itu. Tapi perkara itu tidak boleh sampai diketahui Fara. Fara kan seorang yang berhatj mulia. Cakap pasal Fara, dia kini terbaring lemah di katil. Katil di rumah. Cepat kan Akmal bertindak? Dia risau!
" Abang, Syafa mana?" soal Fara lemah. Masih sakit pun ambil peduli tentang syafa. Bukan apa, sejak kali pertama Syafa melihat Fara, terus terpaut hati anak itu. Akmal duduk menegak menghadap Fara.
"Syafa ada dengan Lissa tu dekat bawah. Kenapa?"
"Eh Lissa datang? Alissa Aliya?"
"Na'am,"
"Bang, nak jumpa diaaa!!! Miss her so much!" Fara mula merengek.
"Behave yourself. Abang jeles ni. Nak abang merajuk ke baran?"
"Eheheheh baran!"
"Okey, we'll see," Fara tersenyum walhal dalam hati penuh rasa gundah.
______________________
"Apa yang kamu dah buat ni Shireen?! Kalau papa tahu macam mana?" Puan Zuraida bengang campur kesal dengan sikap anak tunggalnya itu. Shirren hanya membuat bodoh dengan memekakkan telinga.
"Heyheyhey, mummy! Ni Shireen okey? Shireen akan pastikan yang minah tu akan diceraikan oleh Akmal! Mummy tak payah bising². You should support me! Huh, stop membebel please!" Puan Zuraida kini amat terkejut dengan sikap Shireen.
"Shireen! Jangan sampai mummy tampar mulut kamu tu! Berani sekarang ya Shireen tinggikan suara dekat mummy!" Puan Zuraida ingin bersikap tegas. Baginya anaknya itu selalu dimanjakan oleh ayahnya. Huh, keterlaluan! Shireen terus mencapai tas fangan dan menuju ke kereta setelah mengucapkan sesuatu
"Jangan tunggu Shireen balik! Shireen balik malam! Bye!"
Puan Zuraida terduduk. Inikah anaknya yang dikandungkan selama 9 bulan itu? Inikah sifat sebenar anaknya yang setelah sekian lama dididik olehnya? Inikah corak sebenar yang dicorak oleh dia dan suaminya? Inikah Shireen Imani?
'Mesti dia pergi jumpa Raiha ni atau Izz?' Puan Zuraida lantas mencapai telefon bimbitnya dan menaip sesuatu sebelum dihantar kepada dua orang rakan anaknya itu.
Raihatul Izzah
Assalamualaikum Raiha, Shireen ada dengan kamu ke tu?
* Waalaikumsalam aunty, sorry, takde. Tapi Shireen ada ajak saya tadi. Lepastu kalau tak silap dia cakap nak pergi jumpa Izz,🤔😆🤔
Puan Zuraida mencuba nasib denhan memesej Izz pula.
Izz Hilman
Assalamualaikum Izz. Shireen ada dengan kamu ke tu?
*Waalaikumsalam makcik, ye ada. Makcik jangan risau ya, saya akan hantar dia sebelum maghrib,"
Lega hati Puan Zuraida jika Shireen bersama dengan Izz. Izz ni merupakan bekas pelajar sekolah agama. Sejuk mata memandang aje. Tapi Puan Zuraida tahu anaknya itu sedang hangat bercinta dengan Ikram.
_______
"Shireen, awak ni kenapa? Izz menyoal terlebih dahulu.
"Tak ada apa. Mummy saya tahu ke saya ada dekat sini?" Izz terdiam. Tak tahu hendak menjawab ya atau tak.
"Err tak," Izz berpeluh-peluh.
Shireen dapat menangkap riak wajah itu.
"Penipu! Kau dengan mummy aku tu sama je semua nak tengok aku ni menderita! Sudahlah!" shirren terus pergi ke kereta untuk blah dari situ😂😂😂😂 Izz terus mengejarnya.
"Nak ke mana?"
"Hanya Ikram je yang faham aku! Go away!"
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
AcakAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?