Bab 42 Tabahlah wahai Hariz.

5.5K 218 10
                                    

(Nak baca dengan penuh perasaan? Tak susah. Klik je lagu di atas pastu scroll! Korang, bg komen please! Komen sama ada sedih atau hambar atau best! K syukran!)

_____

'Assalamualaikum semua. Buat pertama kali, Lissa nak minta ampun kepada semua kalau Lissa ada buat salah. Terutama pada ibu,ayah,Zara,mama,papa dan kesayangan saya Hariz dan Fara. Abang, maafkan saya. Saya tak tunaikan janji saya untuk setia dengan abang.

Abang, maafkan saya. Fara, sorry. Aku tak berniat nak lukakan kau. Aku harap pemergian aku tak beri tamparan hebat buat kau seperti yang kau lalui dulu. Kalau korang gaduh lagi, aku dah takde nak plan semua benda tau. Heheh...

Korang, Lissa nak minta tolong boleh? Tolong jagakan

AMIRUL HADZRIQ BIN AKMAL HARIZ

seperti anak sendiri?

Abang, jaga dia elok² dan kalau abang nak kahwin dengan Zara, Lissa izinkan.

Dan satu lagi. Lissa dah letak surat-surat di dalam almari korang dengan bantuan Kak Arin.

Okey, itu je. Salam sayang dari saya, Alissa Aliya.'

Semua terkaku. Surat yang dibaca Hariz membuatkan semua yang mendengar bagai dipanah petir.

"Kenapa Lissa mwninggal ?" Hariz menyoal Fara. Lagaknya sudah seperti orang tak siuman.

"Lissa sebenarnya menghidap penyakit jantung tapi dia ada harapan untuk sembuh,"

Dumm! Meja dipukul.

"Kenapa tak beritahu awal²?"

"Tapi aku rasa dia meninggal bukan sebab itu. Kau ingat tak tadi doktor cakap apa? Bau ridsect dekat bantal dia,"

"Kau ingat aku kisah ke?" Terus dia meninggalkan semua

__________

Miss Comel VS Mr. Baran Where stories live. Discover now