Katil hospital laju disorong ke bilik pembedahan. Sekarang, semua hati menjadi gementar. Seluruh jantung berdegup laju. Kata akal hanya berdoa. Hariz,Akmal dan keluarga besar mereka turut hadir. Tiada lagi wajah gembira. Cuma runsing yang menjadi topeng.
Agaknya kenapa?
Pintu dibuka. Seorang doktor yang bernama Zikri keluar dengan wajah sugul.Kenapa ni doktor? Apa jadi dengan isteri saya ni?Sementara hati berkocak doktor mengangkat muka.
"Ini ahli keluarga pesakit ?"
"Yes,doktor," jawab Hariz laju.
"Tahniah Encik Akmal Hariz. Anda bakal menjadi seorang bapa," ucap Doktor Zikri dengan senyuman manis. Spontan terus Hariz bersujud. Menunjukkan rasa syukurnya. Thanks sayang!
Fara menutup mulut. Kini dia rasa tersinggung. Bukan salah sesiapa. Aysha yang didukung dicium. Bilalah aku nak ada anak kandung kan? Maafkan Fara abang. Fara hanya senyum tetapi dalam hati merana, menderita.
"Lissa sudah, korang bila lagi?" soal Puan Juliana kepada Shireen dan Fara. Mereka tersengih malu. Ada-ada aje nak disakatnya. Cuba fikir hati orang sikit. Takpe Fara, Shireen kau anggap aje diorang ambil berat pasal kau.
"Akan datang," jawab Akmal. Setakat ini, itylah jawapan yang paling selamat.
"Eh tapi Lissa macam mna?"
"Lissa perlu ditahan buat sementara waktu."
"Kenapa ya doktor?"
"Dia demam sebenarnya.. Takut terjadi apa-apa pula,"
______________
"Zara, you know? Lissa pregnant yow!" Zira ni, serupa wartawan pula. Izara yang sedang minum sedikit terkejut dengan khbar itu.
"Really? Oh God! Urgh! Takde jalan lain. I kena bunuh dia Zira. You tolong I?"
"Anything for you babe,"
YOU ARE READING
Miss Comel VS Mr. Baran
RandomAku mengharapkan cinta dari si adik tetapi malah si Abang pula mengharap cinta dari aku. Siapa harus ku pilih? Orang yang ikhlas mencintai aku atau orang yang aku ikhlas mencintai dia?