-chapter 5-

7.9K 676 2
                                    

Lelaki itu membuka hoodienya.

"awak ni yang bagi saya bear tukan?"soalku lalu berjalan ke arah lelaki itu.Jari telunjukku betul-betul di hidung mancungnya.

lelaki itu kebelakang sedikit taku hidung mancungnya dicucuk oleh aku.

"ermm"

"awak ni yang culik firdaus kan?"tanyaku lagi sambil bergerak kehadapan.

lelaki tadi mengundur ke belakang.

"awak ni yang bagi saya caramel latte kan?"soalku serius.Jari telunjukku kini di dadanya pula.Aku tak tahan nak jengkit,tadi boleh sampai kat hidung sebab jengkit.

dia mengundur setapak lagi kebelakang.Aku mengambil kesempatan untuk bergerak kehadapan.

"awak ni yang bayar lego Aus kan?"tanyaku lagi sambil mengerutkan keningku terbentuk lawa di atas mataku.

"aah,sayalah semua tu.Aiqa kan?"jawabnya lalu menepis tanganku yang berada di dadanya.

Pipiku merona merah.Nampak psycho sangatlah tadi.

"Apa yang korang buat ni?"tanya kak atilia yang tidak faham dengan situasi ini.

Baru je aku nak jawab,kak atilia mengangkat tangan kepada kami.

"Korg bual lah apa nak bual,akak nak beli coffee kat loby"balas kak atilia lalu berjalan begitu sahaja.

"hye"Lelaki yang bergelar Rayyan tadi menyapaku.

Aku hanya membalas dengan senyuman.Aku kaku tak tahu nak buat apa?

Rayyan membuka topinya lalu mengemaskan rambutnya.

Aku terkedu.

Daniel Rayyan ke ni?

"a...awa...awak ni...Da...daniel Rayyan ke?"soalku sambil gagap.Sumpah aku rasa nak tumbuk-tumbuk je mulut ni.

"Rayyan tu betul,Daniel tu tak"jawabnya lalu memakai semula topi tu.

"awak ni instafam kan?"soalku lagi seolah-olah tak percaya.

"instafam?Tak ada maknanya.Nama saya Rayyan,not Daniel Rayyan"jawabnya lagi sambil menggoyang-goyangkan jari telunjukknya.

"ouh okey"balasku sambil menutup pipiku yang mula kemerahan.

"Kenapa nak tutup ciptaan allah yang lawa"katanya lalu tangannya mengalihkan tanganku dari menutup pipiku yang macam tomato.Kemudian dia tersenyum manis kepadaku.

SUMPAH CAIR....

"err"aku diam seribu bahasa.

"bear yang saya bagi semalam simpan?"soalnya sambil memasukkan kedua-dua belah tangannya dalam kocet seluar slack kuning caramelnya.

Macho wey,sumpah macho.

Apa punya soalan yang dia bagi ni.Tak akan aku nak bakar pulak bear tu.Soalan biarlah KBAT sikit,KBKK ke.

Aku mengangguk tanda menjawab soalannya.

"Bibir tu teralis lawa dah,tak nak cakap pulak"balasnya sambil bersiul perlahan.

Rayyan,kau tak pernah gagal buat aku cair harini.

"dahlah,saya nak keluar"kataku lalu cepat-cepat ingin pergi dari wad kak Atilia.

Baru sahaja aku ingin mencapai tombol pintu.Hujung lengan bajuku ditarik,

SNAP!

Dengan muka selenge aku dia amik gambar.Rayyan tersengih menang.

INSTAFAMOUS ITU,AKU PUNYA {COMPLETED}Where stories live. Discover now