-chapter 12-

6.1K 432 31
                                    

Balik sahaja Auntie Lisa Darwisha kebilikku.

"Sakitlah ngok"marah Darwisha lalu melepaskan pegangan tangan ku.

"Apa kau buat ni,Awish?mana nak cari calon untuk mom"bebelku lalu kehulu kehilir di dalam bilik itu.

"Cari jelah,apa susah"balasnya bersahaja.Tubuhnya dilemparkan di atas katil empuk milik abangnya.

"Aku mana ada awek"jawabku lalu terbaring di sebelah Darwisha.

"Kau kan instafamous,kat U kau takkan tak ade sesape nak"Darwisha bangun lalu bercekak pinggang melihatku.Matanya menikam tepat pada asetku yang terpenting ini.Yup,anak.mataku yang berwarna biru gelap.

"Ada,tapi kena reject dengan aku"balasku lalu tersengih dan membuat tanda peace.Darwisha menjelingku tajam.

"Girl yang kau post kat instagram tu?"Darwisha terbaring semula disebelahku.Tangan kecilnya dihempas kuat pada dadaku.Senak siot.

"Yeah!that girl!!!"aku terus bangun dan memetik jari.Aku cepat-cepat mencapai Iphone SE Ku.

Langkahku terhenti saat teringat message dari Mimi tadi.Aku mengeluh berat.

"Kenapa?dia ade boyfriend ke?"Darwisha membetulkan posisinya dari baring ke duduk.

Aku duduk bersila bertentangan Darwisha.

"Taklah"jawabku ringkas lalu tersenyum tawar.

"Listen here,aku kenal abang.You must have problem right?"duga Darwisha kedua-dua tangannya dinletakkan di dua belah pipiku agar memandangnya.

"Ingat tak dad pernah bawa sorg pompuan blik?"soalku lalu menurunkan kedua-dua tangan Darwisha dari aku.

Darwisha mengerutkan keningnya kemudian dia terangguk-angguk.

"Daughter kepada perempuan tu...."sambungku kemudian berhenti lagi sambil menghela nafas.

"Don't tell me that the girl is her daughter"Darwisha membulatkan matanya.

"Ommo,anniya!"marahku.Entah sejak bila aku tahu bahasa korea ni pun aku tak tahu.Maybe pengaruh penulis ni tengok MAMA.

Btw,readers tgk tak MAMA.

"DIAM AH PENULIS!SAMBUNG AH CEPAT"Marah Darwisha kepada penulis.

Penulis tersengih dan membuat peace.

"Dah tu?kenapa dengan perempuan yang dad bawa balik tu?"Soal Darwisha lalu menjungkitkan keningnya.

"Abang buat perjanjian dengan dia"balasku lemah.Tanganku meraup rambut messy hair keperangan miliku.

"What's kind of promise?"Soal Darwisha lagi lagak seorang inspektor.

FLASHBACK

Balik sahaja dari hospital Kak Atilia,aku ke cafe untuk minum.

Tiba-tiba aku ternampak satu pasangan di hadapan meja aku.Damn!kenapa kena jumpa this shit pasangan.Siapa lagi,dad dengan perempuan tulah.

Iphone SE ku aku keluarkan dari poket sweatpants adidas ku.

Nombor seseorang didail.

"Aku nak kau cari biodata perempuan tak guna tu,by hook or by crook."

Setelah 30 minit aku duduk di cafe itu memerhatikan pasangan itu.Telefon ku bergegar minta diangkat.

"Hello,Daniel.Aku dah jumpa dah perempuan yang berkepit dengan dad kau.Dia ada anak perempuan.aku akan send nombor anak dia tu kat kau"Si pemanggil memulakan perbualan.Aku merenung ke arah pasangan itu.Nampaknya,mereka ingin keluar.

"Okeyh"balasku lalu terus memutuskan sambungan.Mataku masih lagi tajam memerhati mereka sehingga mereka keluar dari cafe itu.

Satu notifikasi masuk di whatsapp.Tak lain tak bukan dari shah,assistant tak berbayar aku.

Aku terus menyimpan nombor itu dan terus mendailnya.

"Hello,Can I speak with Cik Sharmimi?"soalku selepas sambungan diterima.

"Yes,I am!who are there?"jawabnya kemudian soalku balik.Aku mengumam perlahan sebelum menjawab.

"Boleh saya jumpa dengan cik Sharmimi?"

"You can just call me mimi.Boleh.Send location kat whattsap saya.I'll be there"jawabnya lalu terus mematikan panggilan.Damn shit.

Aku menghantar location kepada perempuan tu.Kemudian aku menghirup caramel latte kegemaranku.

Setelah 15 minit menunggu perempuan tu,Iphone SE ku kembali bergegar.

"Hello"aku menyambubgkan talian.

"Encik,saya dah sampai dah kat cafe ni.Mana encik ya?"Soal Mimi.

Aku memandang ke pintu utama.Perempuan tu ke?

"Pandang belakang awak"jawabku lalu memutuskan talian.

Mimi memandang belakang dan aku mengangkat tangan.Dia cepat-cepat berjalan dengan high heelnya kearahku.Aku hanya sedia menunggu dengan tanganku berpeluk tubuh.

"So,cik ni..Cik Mimi?"aku memulakan perbualan selepas gadis itu melabuhkan punggungnyan di hadapan ku.

"Yup,and who are you?"Balasnya sambil matanya tidak henti-henti memandangku atas bawah.Rasa macam dia yang lelaki pulak.

"I'm Daniel.Just call me Daniel"Balasku sambil memandang Mimi yang terangguk-angguk faham.

Mimi menghulurkan tangannya kepadaku.Aku hanya membiarkan huluran tangannya ditiup angin sepoi.

"Kenapa nak jumpa I?"soalnya sambil menarik semula tangannya.Aku tersenyum jahat.

"You tahu mak you kerja apa?"Soalku sambil membetulkan dudukku.

"Dia kerja dekat  Xendra Company"jawabnya sambil membetulkan skirt paras peha yang dipakainya.Tak cukup kain gamaknya,budak ni.

"You tahu tak yang mak you tu,menggatal dengan lelaki lain.Dan lelaki tu dad aku!"Bentakku sambil menikam anak matanya.

"Biarjelah.Lagipun mummy I tu janda,Dad U pulak kan ada 4 kuota"jawabnya selamba dan menggulingkan bola matanya ke atas.Aku cungkil jugak biji mata anak orang ni.

"Never.Baik you bagitahu mummy u tu.Behave!"balasku sambil dadaku berombak menahan amarah.

"Oh,ataupun You yang kena behave Encik Daniel"Balas Mimi lalu berdiri mendekati ku.Suaranya dilenggokkan gedik.

"Mummy I boleh merayu kat dad you tu untuk ceraikan mom you.Dad you tu,nak separuh mati cintakan mummy I.Kalau U nak tahu.Almost every night dad you datang rumah I.Dia dah anggap I jadi anak dia dah.You must anak dia yang sulungkan?"Mimi berbisik di telingaku.Sambil tangannya mengusik bawah daguku.Aku menepis tangannya.

Aku memberi jelingan tajam.

"You ni hot lah.Apa kata kalau kita buat perjanjian.You kena layan 1 baik-baik je selama 5 bulan sebelum.mummy I and dad you khawin,or I akan suruh dad you ceraikan Mom you"katanya lagi.Kali ni,jarinya bermain dengan dadaku.

"I anggap you setuju dengan deal tu.I got to go.Bye abang tiri"Dia memgambil handbagnya lalu pergi.

ENDFLASH BACK

"Ouh!"jerit Darwisha setelah tahu cerita sebenar.

"Stress lah!"jeritku kuat sambil menekup muka.

Darwisha mengusap belakangku sambil menenangkan aku.

"Aku ada idea"bisik Darwisha di telingaku.

Aku memandangnya tak percaya.Dia mengangkat tangan membuat thumbs up.

___________________________

Sorry menghilang.Thanks for the voting and thanks for add my stort at reading list.I love you guys!

Siapa Army (bts)?

YEAH BTS MENG ARTIST OF THE YEAR!

*joget sikit*

INSTAFAMOUS ITU,AKU PUNYA {COMPLETED}Where stories live. Discover now