-chapter 6-

8K 639 18
                                    

Hah??

"Apa yang lawa?"soalku sambil memandang mom di sofa sebelahku.

"Aku"jawab penulis entah darimana muncul di skrin tv.

Aku dan Ai'e berpelukan kerana takut melihat muka penulis yang macam tapak kaki ayam.

"Amboi,biadap hah"kata penulis lagi sambil memeluk tubuh.

"Kamu ni penulis,nak buat cerita tapi asyik kamu je kat dalam cerita tu"marah mom kepada @camnivor.

"Alah,mak cik.Saya nak popular juga.Readers saya baru ada 44 tau"luah penulis lalu mengelap air matanya dengan tisu.

"Dah pergi menulis sana,bila nak siap cerita ni?"kata mom lagi seraya menghalau penulis.Kemudian lampu dan tv berkelip-kelip.

Kemudian kembali kepada sediakala.Itu mungkin cara penulis menghilangkan diri kot.

Hah,sambung balik.

"Ni hah,awek kau ni"jawab Darwisha bagi pihak mom.Mom menayangkan Iphone 6 Darwisha kepadaku.

Gambar aku dan Aiqa rupanya.Kemudian aku tersengih sendirian.

"Nanti bawa dia mari"kata mom lalu memulangkan semula Darwisha.

Aku membaling kusyen kepada Darwisha.

"Kantoi kau follow aku an"kataku sambil tergelak.Darwisha menjelingku.

"Plizzlah,aku nak tengok gambar awek kau jelah"balasnya lalu menjelir lidah kepadaku.

"Bisinglah,kau nak ke penulis tu datang balik?"marah Dai'e.Kami semua diam menikus.

Aku tersenyum sendirian.Apalah agaknya reaksi Aiqa bila tahu agaknya.

AIQA

Usai solat isya',aku melemparkan tubuhku di atas katil.Telefonku dicapai dan membuka aplikasi instagram.

Harini aku tak sempat langsung bukak instagram.

Aku melihat gambar² tanpa ada perasaan.Miang jari aku,aku mencari ig Daniel Rayyan.

1 new post.

Disebabkan internet aku hawaw,maka picture pun lambat loading.

Mataku membulat apabila melihat gambar yang dipost oleh Daniel Rayyan.Ni gambar aku dengan Rayyan tadi.

MEMANG SAHLAH RAYYAN IALAH DANIEL RAYYAN.

aku menekan butang like sambil memaki hamun Rayyan.

Tiba-tiba satu dm masuk.

Danielryyn:suprise tak?
Aiq_:suprise sangat sampai rasa nak tikam² orang yang buat suprise ni
Danielryyn:amboi,garangnya
Aiq_:dahlah tak nak mengaku.
Danielryyn:dahlah date dengan saya tapi bawak og laen

Aku membaca dm ku kembali.Apa yang dia cakap ni.

Aku mengeja satu-satu perkataan yang direply oleh Daniel.Like seriously?i don't understand.

Aiq_:tak fahamlah.
Danielryyn:it's okay.cuba bace comment fans sye.

Aku membuka kembali gambar tadi dan melihat comment.224 comment,wey.Aku cuma membaca comment yg lastest.

Unknown 1:the girl look pretty,but me more

"Apa punya fanslah ni.Dengki bukan main"kutukku lalu menscroll lagi kebawah.

Unknown2:Ig gf danny aper?

Okey,ni positive.

Unknown3:seriously?me more better.

INSTAFAMOUS ITU,AKU PUNYA {COMPLETED}Where stories live. Discover now