SKIP
Aku membuka mata dan melihat keadaan sekeliling.Kat klinik rupanya,siapa yang bawa aku datang sini?Daniel ke?
"Daniel?"
aku memanggil nama Daniel berkali-kali dan membuka langsir yang menutupi ruang katil itu.
Seorang doktor perempuan dan seorang lelaki yang aku kenali sedang berborak dan melihat gaya lelaki itu,ianya seperti sesuatu yang serious.
"Qa?you are awake?"
soal Firdaus,salah satu kadet PALAPES.
(kalau x ingt boleh telaah chapter 9)
"Fir?why I'm here?"
soal ku lalu duduk disebelah Firdaus.
"Tahniah,Puan Aiqa.Awak pregnant 2 minggu.Itu yang pening dan muntah tu.Morning sickness"
kata doktor itu membuatkan aku ternganga dan ingin pengsan semula.
Aku kene cari lelaki yang bertanggungjawab ke atas aku dan segera berkhawin.
"saya dah terangkan kepada suami puan,Encik Firdaus"
jawab doktor itu.
Suami aku?
Firdaus?
mimpi ngeri,aku boleh gaduh dengan satu kampus kot kalau khawin dengan budak hot macam dia tu.Kalau Daniel tak pe,fans dia mampu kat ig je.
"oh yeah,thank you.Boleh kami balik?"
aku nampak terdesak untuk balik.
"ofcourse"
"abang,jom balik"
sengaja aku berlembut dan berlakon suami isteri di hadapan doktor itu takut dia syak wasangka.
Firdaus hanya menturuti dan kami berdua keluar dari bilik rawatan doktor itu.
Usai Firdaus membayar harga rawatan dan ubat ,kami terus bergerak ke kereta.Aku memandang kedai ITALY yang kebetulan deretan klinik ini.
"Fir,I nak roti kopi"
pintaku sambil membuat muka comel.Firdaus melihatku dan mengangguk setuju.Dia menyuruhku tunggu di dalam kereta agar tidak panas.Bak katanya nanti baby hitam.
SKIP
"Qa,I nak tanya boleh?"
Soal Fir,aku yang sedang membaham roti kopi tersedak lalu meneguk air mineral yang memang tersedia di dalam keretanya.Tayang muka tak malu sikit.
"You nak tanya,suami I siapa eh?"
Tekaku."Erhh,I know about that.I mean your bakal suami"
Jelasnya dengan nada rasa bersalah."Entahlah,Fir.Kalau kau jadi aku,apa kau buat?"
Aku minta pendapat darinya.Mana tahu boleh muhasabah diri.
"Aku akan terima orang depan mata aku,yang hatinya betul ikhlas cintakan aku"
Balasnya lalu tersnyum manis menayangkan lesung pipit comelnya.
"Susah untuk I terima.I nak jugak cari ayah baby ni jugak"
Balasku cuba menepis cadangan Firdaus.
"Its up to you,I harap you nampak dan faham apa yang saya maksudkan tadi"
Balasnya lalu terus memandang depan.
"Maksud nya?"
Kening aku bertaut.
"Oh yeah,you nak pergi mana-mana ke?ke nak I hantar kolej terus?ada kelas ke?"
Yeah,dia tukar topik.
SKIP
Daniel menarik tanganku masuk ke dalam keretanya dengan kuat.
Dia menolakku sedikit kuat lalu mencangkung di tepi kereta itu sambil menunduk.
Aku yang terkejut hanya diam.
"Daniel Rayyan,kenapa?"
Aku cuba mengusap rambutnya namun tanganku digenggam oleh Daniel.
Dia mengangkat muka,
Pipinya basah mengalirkan air mata.."Kenapa,awak tak cakap?"
Dalam sedikit seduan,Daniel menyoal.
"Qa,answer me"
Dia menarik tanganku lagi sebelah lalu digenggam jua.Perlahan-lahan tanganku dirapatkan ke dadanya.
"Awak buat saya risau,fikirkan awak.Tak datang latihan PALAPES,nasib baik Iman contact saya.Kalau tak?"
Daniel sambung menangis
"Saya rindukan awak semalaman.And I know about the baby"
Aku terkedu lalu menarik semula tanganku.
Namun Daniel genggam keras.
Perlahan tangan belah kiri dilepaskan.Dia menarik aku keluar semula dari kereta itu.
"Aiqa?will you marry me?"
Eh chuu..
Chappy 20 done
YOU ARE READING
INSTAFAMOUS ITU,AKU PUNYA {COMPLETED}
Fiksi RemajaMalas nk tulis sinopsis. pemalas betul korang kan... bacalah story klau nk thu... asyik hrapkn sinopsis je... -camnivor- COMPLETED ON 7 DECEMBER 2017