18. Alleen voor meisjes die Selena heten.

2K 151 18
                                    

⭐️ 18. Alleen voor meisjes die Selena heten.


-


'Jezus, ik schrok me rot.' ik sta voor Adam zijn deur en kijk hem beledigd aan. 'Jij ziet er ook leuk uit.' zeg ik droogjes tegen hem. Hij lacht. 'Dat bedoelde ik niet Arie. Je hebt roze op je hoofd.' mijn lipgloss is roze. Ik vond het wel iets hebben.
'Wat is trouwens al die troep op je gezicht. Je lijkt ouder.' ik kijk Adam vragend aan. 'Ik ga wel weer weg als je me toch alleen maar gaat beledigen.' snauw ik. Zoveel zit er niet op mijn gezicht. Ik heb een beetje mascara op mijn ogen gedaan, lipgloss en een het kleinste beetje concealer voor mijn wallen die in Tokio te zien zijn.

'Ik maakte maar een grapje,' zucht Adam als hij merkt dat ik echt weg wil gaan. Ik kijk hem zogenaamd boos aan. 'Je ziet er mooi uit. Alleen anders. Waarom zou je dat allemaal op doen?' Adam stopt zichzelf. Hij kijkt me argwanend aan. 'Jij hebt jezelf mooi gemaakt voor iemand.' vist hij naar de reden. Ik schud mijn hoofd, nogal ongeloofwaardig. 'Is het Ryan of Alexander.'
'Eigenlijk,' Adam springt op van de bank. 'Er is een nieuwe? God, Ariane. Zoiets moeten we eerst met elkaar bespreken.' ik trek mijn beide wenkbrauwen naar hem op. 'Bespreek jij al jou vriendinnetjes met mij, dan?' vraag ik hem. Hij lacht. 'Nee daar ben ik mee gestopt, want daar word je altijd enorm jaloers van.' Adam lacht zijn tanden bloot. Ik rol met mijn ogen. 'Ik word niet jaloers! Het is gewoon irritant dat ze allemaal Selena heten.' snauw ik naar hem. 'Ik snap het Arie, je voelt je afgewezen. Maar ik kan er niks aan doen. Als je naam nou Ariana had geweest had ik nog-' ik sla hem met het kussen dat op zijn bank lag en Adam geeft zich dan ook lachend over. Ik rol geïrriteerd met mijn ogen als ik zie dat Adam lachend op de bank ligt. Hij giert het uit, wijzend naar mijn hoofd. Ik wacht geïrriteerd tot hij is uit gelachen.

'Het spijt me,' grinnikt hij als zijn gelach klaar is.

Ik zucht. 'Oké, nu je klaar bent,' Adam schiet weer in de lach. Hij ziet er schattig uit als hij lacht, dat irriteert me. Hij krijgt hele lichte kuiltjes in zijn wangen. Ik heb dat niet.
'Hé Ariane. Als je me toch zo blijft aanstaren, zal ik misschien de kaarsen pakken en de romantische muziek aanzetten?' ik kijk hem met een domme blik aan. 'Ik hoop dat die romantische muziek van je veel meisjestekst heeft.' snauw ik naar hem. 'Nee, ben je gestoord. Het is jongenstekst. En het gaat van,' hij heeft zichzelf in de penarie gewerkt, en dat weet hij zelf ook.
Ik glimlach tevreden. 'Ja, laat maar horen.' ik grijns.
'Ik ben de cd kwijt.' is zijn smoes. 'De cd?' vraag ik geamuseerd aan hem. 'Ja.' antwoord hij spoedig terwijl hij denkt weg te kunnen vluchten naar de keuken.
'Zing maar.' glimlach ik als de duivelse beste vriendin die ik ben.

Hij gooit iets naar mijn hoofd. Ik kan het nog maar net ontwijken en dan zie ik het.
'O mijn god Adam. Ik dacht dat je een grapje maakte.' zijn ogen worden groot. 'Ik dacht dat jij serieus was.' is zijn antwoord terwijl hij over zijn eigen woorden heen hakkelt. Ik grijns.

'Ariane nee.' waarschuwt hij me.

Ik ren letterlijk op de cd af. Het is werkelijk zijn slaapkamer ingevlogen en als ik over een paar stappen duik dan kan ik hem zo pakken.

'Ben je gek geworden?' krijs ik naar Adam als hij mijn enkel vastpakt. Ik kon me nog net vasthouden aan Adam zijn deurpost, anders was ik zo op mijn neus gevallen.

'Die cd mag alleen gespeeld worden voor meisjes die Selena heten.' vertelt hij me. Ik lach. 'Ik heet bijna Ariana en zij is ook een beroemde zangeres dus ik vind dat ik de regels wel een beetje mag buigen.' ik werk mezelf met moeite een klein beetje verder door de deur heen, en dan val ik op de grond. Adam heeft me letterlijk onderuit getrokken. Ik slaak een verbaasd kreetje. 'Nu is het oorlog.' vertel ik hem worstelend. 'Dat was het al.' roept hij terwijl hij zichzelf omhoog werkt en op de cd af springt. Hij houdt het triomfantelijk in de lucht. 'Ha ha.' lacht hij me kinderachtig uit.

Ik bespring hem. We vallen op zijn bed en ik schop hem ervan af als ik de cd achter zijn bed zie liggen.
'Mijn ribben.' hoor ik Adam nog pijnlijk kreunen maar dat maakt me niks uit. Ik breng hem later wel naar het ziekenhuis.

'Hebbes!' roep ik als ik de cd heb terwijl ik languit over het bed lig.

'Ik waarschuw je.' dreigt Adam. Ik lach. 'Of wat,' ik wil mezelf omdraaien maar een enorm gewicht dat mijn lichaam plet zit op me.
'Ik stik.' hoest ik happend naar adem. Zo erg stik ik niet, maar ik word wel bijna door het matras heen gedrukt.

'Geef het. Nu.' ik stop de cd in mijn shirt, voor zover dat gaat met Adam op mij. 'Nooit.' ik weet zeker dat als Adam dalijk van mijn rug af is dat mijn ruggengraat een andere vorm heeft aangenomen.

Ik probeer hem te slaan, schoppen en duwen maar niks helpt. Het is net alsof hij het niet eens voelt.

'Ik zit wel lekker, eigenlijk.' ik rol geïrriteerd met mijn ogen.

'Adam je moet me naar mijn werk brengen!' merk ik gehaast op als mijn blik op zijn welker valt.

'Eerst de cd.' ik wil me niet overgeven. Ik wil het echt niet. Maar ik moet er wel zijn als Alexander misschien langs komt. Want als hij langskomt en hij ziet me niet, dan zal hij misschien wel weg gaan. Met die gedachte in mijn hoofd, gooi ik de cd met pijn in mijn hart richting de hoek van zijn kamer.

Met Alexander in mijn gedachtes heb ik niet eens door dat Adam al van me af is gegaan en ik dus weer kan ademen. Het is toch net of ik niet meer weet hoe te ademen als ik hem zie. Of zelfs als ik aan hem denk.
'Kom je nog?' Adam trekt me argwanend van zijn bed af. Ik schud verward met mijn hoofd.
'Ja sorry. Kom Ale-' ik doe alsof ik mezelf zwaar verstik zodat hij het hopelijk niet doorhad. Maar Adam had het door.

'Adam het is niet wat je denkt, doe niet zo.' zeg ik hem. Hij duwt me de deur uit.

'Adam je moet me naar m'n werk brengen!' roep ik als hij de deur heeft dichtgeslagen. Ik zucht.

'Ik zal je brengen maar ik ga niet tegen je praten.' bromt hij boos. Ik glimlach.














_______________________

I <3 Adam. Ook al ben ik de schrijfster van dit boek, ik zou nu echt wensen dat mijn naam Selena was HAHAHAHA.

Three words, eight lettersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu