24. The Adventures of Huckleberry Finn.

1.5K 128 12
                                    

⭐️ 24. The Adventures of Huckleberry Finn.



-



'Dat was het voor vandaag, zorg dat je de theorie hebt gelezen voor morgen. Jullie kunnen gaan.' ik pak mijn boeken en loop meteen het lokaal uit. Wat een puinhoop. Ik wist niet dat het zo lastig zou zijn. Ik word hier niet goed van. Ik krijg nog eens een beroerte.

'Met Ariane,' mompel ik als ik mijn telefoon opneem, die al een paar minuten zat te zoemen. 'Die knul was hier.' ik frons. 'Adam?'
'Ja, dit is Adam.' zegt hij geïrriteerd. Ik glimlach. 'Je kan verder praten,'
'De bezorger, de tweede keus. Hij was hier.' ik frons, hard nadenkend. Adam heeft een unieke manier van mensen beschrijven. 'Ryan?' vraag ik hem. Adam lacht. 'Ja, die!'
Ik heb al meer dan twee weken niets meer van Ryan gehoord, ik dacht dat hij niet bevriend met me wilde zijn. Ik had de hint doorgekregen, maar blijkbaar had ik het mis.

'Wat zei hij?' vraag ik Adam als ik mijn kluisje probeer te openen. 'Het is al een tijdje geleden om eerlijk te zijn, ik was je vergeten te informeren.' ik vloek iets als mijn kluisje vast blijft te zitten. 'Wow, rustig cowboy. Hij wilde weten waar je was. Hij was al bij je werk langs geweest maar hij kon je niet vinden.' ik zucht geïrriteerd terwijl ik mijn boeken in mijn kluisje leg, dat eindelijk besloot mee te werken.
'Wat is het punt van het verhaal?' vraag ik hem vermoeid.
Ik houd mijn telefoon bij mijn oor als ik naar de bushalte loop, en daar blijf wachten op de bus.

'Ik heb hem naar je toe gestuurd, maar ik denk dat hij wel te laat was. Ik had nog een vraag, trouwens.' Adam is een chaoot. 'Wanneer verhuis je,' vraagt hij me. Ik denk even na. 'De veertiende.' Adam zucht. 'Ik heb nog niets ingepakt. Ik dacht dat het de vierentwintigste was.' ik laat een geschokt kreetje horen. 'Adam, jij bood zelf aan om het voor mij te doen!' 'Ja, ja. Ik doe het morgen.' het blijft even stil.

'Ik snap überhaupt niet waarom je persé in een studentenhuis wilt wonen. Al die kamergenoten, om van de kotsen.' ik lach. 'Ik krijg één kamergenoot, je kijkt teveel films. En het is de halve prijs van waar ik nu woon, en het ligt op de campus.' ik heb hem deze redenen al honderd keer uitgelegd, maar altijd komt het op hetzelfde neer.
'Je vergeet dat het verder weg is van je beste vriend.' ik lach. 'Je kan vaak genoeg langs komen, en ik kan jou ook bezoeken.' stel ik hem gerust. 'Ik hoef geen bezoek uit medelijden.' ik lach. 'Mooi, dat is het ook niet. En ga nu mijn spullen inpakken.' beveel ik hem. Ik hoor hem mompelen voor hij me gedag zegt. Ik stop mijn telefoon met een glimlach weg.
Ik heb ook wel geluk met Adam, ik zou willen dat hij met me mee zou kunnen gaan, maar dat is onmogelijk. Alleen studenten mogen in de gebouwen wonen, en Adam gaat naar school op zijn computer.

De bus komt aan en ik stap in, vermoeid. Het was een enorm lange dag, met enorm vermoeiende uren. Ik gris door mijn tas en pak mijn boek er uit.
Ik moet een opdracht maken, die ik werkelijk leuk vind. Een uitgebreid boekverslag, met meer dan vijftig vragen plus een gedetailleerde samenvatting. Geloof het of niet, ik houd van boeken lezen. Het boek van dit boekverslag is  The Adventures of Huckleberry Finn en ik houd ervan. Het heeft alles waar ik voor zoek in een boek en het staat op de lijst van de Great American Novels, wat ik erg speciaal vind.







______________________
Het spijt me voor dit korte hoofdstuk, maar ik had me gerealiseerd dat de laatste keer dat ik dit boek ge-update heb vorig jaar is ;)

Three words, eight lettersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu