14. Bloedhete koffie.

2.5K 203 64
                                    

⭐️ 14. Bloedhete koffie.


-


'Nee, Adam. Hij is gewoon een vriend.' maak ik mijn beste vriend duidelijk.

'Het boeit me niet dat je ons gezien hebt. Er is niks gebeurt. Hij hielp me alleen maar.' zucht ik geïrriteerd terwijl ik mijn telefoon tussen mijn oor en mijn schouder klem.

'Als je zo door gaat ga ik je echt slaan.' dreig ik. 'Nee, daar gaat het niet om! Het gaat om- shit ik moet gaan.' ik leg snel alles neer wat ik in mijn handen had en klik Adam weg.

'Hey, Ryan. Jos begint over tien minuten pas. Kan ik iets voor je doen in de tussentijd?' vraag ik hem behulpzaam. 'Een koffie graag, en je gezelschap.' zegt hij met een glimlach. Ik lach. 'Is goed, ik verveel me zo erg hier.' zeg ik met mijn blik op de lege winkel gericht.
Er zijn letterlijk geen klanten.

Terwijl ik Ryan zijn koffie zet blijft mijn blik maar steeds naar de deur gaan. Alsof ik verwacht dat Alexander er nog door heen komt wandelen.

Met zijn krullende haren, waar ik een moord voor zou doen om er door heen te woelen met mijn handen. Met zijn donkere spijkerbroeken, die hem goddelijk staan. En dan, om het allemaal af te maken, zijn shirts en de leren jasjes die hij altijd aanheeft.

Ik heb erop gelet, hij heeft er meer dan één of twee. Het zijn de kleine details die het goddelijke verschil maken.

En zijn ogen, god zijn ogen.

'Au!' krijs ik terwijl ik abrupt uit mijn zwijmelende gedachten getrokken word. Ik heb een te klein kopje gepakt en de bloedhete koffie is over mijn handen heen gestroomd.

Daar voor was dus ook het nieuwe servies. Er zijn wel grotere kopjes, maar daar zijn er minder van.

'O, jezus, kom ik help je.' Ryan onderzoekt de vriezer tot hij de ijsblokjes vind en legt ze in een doekje die hij op mijn hand legt. Mijn hand is dik en rood, oftewel heel onaantrekkelijk. Waarom gebeuren er steeds zulke dingen waar Ryan bij is?

'Dit is een tijdelijke optie, want ja, ijsblokjes smelten best snel, weet je of er iets anders ligt? Bevroren dingen, iets in die richting?' Ryan heeft zijn handen op mijn schouders gelegd en ik glimlach. 'Ik kan nog bewegen, hoor. Maar lief van je.' ik kan niet stoppen met glimlachen, hij is ontzettend lief.

'Ja, maar wat als het nog verder opzwelt?' hij strest erom, wat schattig is.

'Ik houd het wel even onder de koude kraan, maar, je koffie is klaar,' probeer ik nog iets goeds uit de situatie te halen.

Hij lacht. 'Ik snap niet hoe je nog positief kan zijn.' glimlacht Ryan. Ik eigenlijk ook niet. Misschien heeft Ryan wel een positieve sfeer rond zich heen hangen wat effect heeft op mij, dat kan.

'Ik zie wat er hier gebeurt.' nee. Alsjeblieft niet. 'Adam, gedraag je.' smeek ik hem.

'Wat doe je met mijn..'

We kunnen nu uit de drie opties kiezen die hij gaat verzinnen.
1. Zusje
2. Vriendin
3. Huisdier waar hij flink wat geld voor betaald heeft.

Hij bestudeerd Ryan even. 'Vriendin.'
'Hij is mijn vriendje niet,' leg ik Ryan uit. Ik voel me gewoon alsof ik deze rare situatie aan hem uit moet leggen.

'W-wat?' Adam is geschokt. 'Maak je het met me uit?' je ziet dat hij echt geoefend heeft op zijn nep tranen, en stiekem ben ik er wel jaloers op. Aangezien het best echt lijkt. Al is dat in dit geval, niet zo goed.

'Dit is allemaal jouw schuld.' Adam draait zich gespeeld woest om naar Ryan, en nu is het genoeg voor mij. Ik heb nu al te vaak voor schut gestaan bij Ryan in de buurt.

'Oké, nee. Stop. Ryan, dit is Adam, mijn beste vriend.' ik kijk naar Adam.

'Als je dat maar weet.' zegt hij dreigend terwijl hij doet of hij met Ryan wilt vechten en dingen zegt zoals. 'Kom vechten dan.' en 'Ja, dacht ik al. Ik weet waar je bed slaapt.'

Hij is zo'n enorme kneus dat ik hem gewoon een knuffel wil geven.

'Ik heet Ryan.' glimlacht hij vriendelijk naar Adam terwijl hij zijn hand uitsteekt.
Je ziet zowel verwarring op mijn gezicht als op die van Adam. Hij is geslaagd voor de test. Althans, denk ik. Adam is altijd degene die het score bord bij houdt.

'Wauw,' zegt Adam, die duidelijk onder de indruk is. 'Hoi, denk ik.'

Dit vind ik zielig voor hem, hij heeft zoveel moeite gedaan om Ryan af te schrikken en op de proef te stellen, en hij is eigenlijk in feite gefaald.














________________________
Wie gaat mijn boek 'He loves me, crazy isn't it' kopen als het is uitgegeven? *pedoface* :')

Three words, eight lettersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu