23. Ariane's eerste schooldag.

1.6K 133 11
                                    

⭐️ 23. Ariane's eerste schooldag.



-




Vandaag is de dag, de dag dat ik naar de universiteit ga. Mijn moeder is nog steeds boos op me omdat ik een jaar vrij had genomen, maar ik denk dat dat juist het beste was voor mij om te doen.

Gisteren heb ik met mijn moeder gesproken en allerlei afspraken gemaakt, aangezien ik in mijn eigen huis wil blijven wonen. De universiteit die ik eerst in mijn vizier had, word hem daarom niet. Dat was minstens twee uren rijden, als er al geen verkeer is.
Daarom heb ik een andere school gekozen. Het Westencollege. Het is een erg hoog geprezen school en het is dichtbij, en vandaag is de dag dat ik er naar toe ga. Niet dat dat mij motivatie geeft om mijn bed uit te komen, nee zeker niet.

De open dagen en introductie avonden heb ik al achter de rug, dit is echt mijn eerste les dag. Gelukkig voor mij, kon ik mijn lessen zelf indelen.

Het is nu elf uur in de ochtend, en ik moet over twee uren op school zijn. Dat betekend dat ik twintig minuten van te voren moet vertrekken.
Ik ben het niet gewend om zo vroeg mijn bed uit te komen. Ik moest altijd later pas beginnen met werken, minumaal één uur en daar was ik heel tevreden mee.

Ik laat een kreun horen en hijs mezelf mijn bed uit, waar ik chagrijnig op mijn plek blijf staan.
Ik geef het niet graag toe, maar ik ben koppig. En nu ben ik ook te koppig om mezelf te bewegen. Misschien als ik iets ga eten? Eten is volgens mij altijd goed. Eten kan het vredesverdrag zijn tussen mij en mijn koppigheid.

Ik probeer een deal met mezelf te maken, dat is absurt. Ik moet gewoon gaan. Het stemmetje in mijn hoofd is niet sterker dan dat ik ben.

Ik verroer me niet. Ik word boos op mezelf en laat me dan in bed vallen.

'Joehoe! Arie,' o nee, helemaal vergeten.
Ik wist al dat ik nooit mijn bed uit zou komen, dus ik heb Adam gevraagd om mij te dwingen. Volgens mij heb ik stiekem een hekel aan mezelf.

'Lig je nog in bed?' vraagt Adam me, als hij mijn slaapkamer binnen loopt. 'Heb je het "verboden voor jongens" bordje niet zien hangen?' kreun ik. Adam lacht. 'Nee, helaas niet.' hij trekt me aan mijn linkerbeen mijn bed uit, terwijl ik hem schop met mijn rechter been.
'Verdomme, Adam!' kreun ik pijnlijk. 'Goed, nu je uit bed bent. Ik zal een bad voor je laten vol lopen. Als je klaar bent ga je je aankleden en jezelf mooi maken. Daarna zal er een tosti á la Adam op je te wachten staan.' Adam hijst me overeind en duwt me de badkamer in, waar hij inderdaad het bad laat vol lopen.

'Ik voel me erg koninklijk, maar ik ga liever nog een minuutje in bed liggen.' ik glimlach suf naar hem. 'Nee, in bad jij. Ik ben in de keuken als je me nodig hebt.' ik zucht hard en geïrriteerd als Adam de badkamer verlaat. Net of hij mijn moeder is. Ik wachtte ook altijd bij haar tot ze de kamer verlaatte voor ik gemene woorden naar haar toe fluisterde.

Ik kleed me uit en ga in het bad liggen. Ik verveel me, en ik ben niet zo dom om mijn telefoon weer te gaan halen. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.

Ik pak het badschuim uit verveling en creëer mijn badkuip in een wolkenparadijs. Wat mij geen plezier geeft. Normaal geeft het mij wel plezier, maar nu niet. Ik moet naar een school waar ik niemand ken. Adam gaat naar een online school. Eens per maand moet hij naar de werkelijke school toe om ze te verzekeren dat alles goed gaat, en over twee jaar haalt hij dan zijn diploma. Ik zou dat ook willen, maar mijn moeder zou me vermoorden.

'Schiet op, varken. Ontbijt is klaar!' ik hoor Adam naar me roepen en rol met mijn ogen.
Langzaam kom ik uit het bad en trek ik mijn badjas aan.

Ik had gister avond een setje kleren klaar gelegd, wat nu gelukkig wel van pas komt. Ik trek het snel aan en borstel mijn haren.

'Veel plezier op je eerste schooldag, lieverd.' zegt Adam me terwijl hij in mijn wangen knijpt. Ik sla zijn handen weg en eet grommend mijn tosti op.

'Ben je er als ik thuis kom?' Adam lacht en knikt. 'Tuurlijk, Arie. En nu gaan, anders kom je nog eens te laat.' ik glimlach en geef Adam een knuffel, voor ik naar de deur toe ren en mijn schooltas pak.
Ik zwaai nog een keer naar hem en dan trek ik de deur achter me dicht.













________________________

Sorry, ik heb het enorm druk gehad met ikhadgeeninspiratie. En het was kerst!!! Het is kerst. I love kerst. Kerst heeft mijn hart overwonnen.

Ik houd van jullie lieverds, xxoo fatherall <3

Three words, eight lettersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu