"Bosan la....." kata Nabila yang sedang menogkatkan dagunya.
"Gila kau tak bosan akhir tahun cam ni memang la bosan bongok.... menyesal aku datang sekolah hari ni " kata puteri.
"tak yah nak menyesal sangat la... kau dok rumah pun bukan boleh buat apa.. baik kau tido macam aku ni " sampuk arief tiba-tiba.
"Eh dia ni aku siku kang . Orang tengah cakap menyampuk lak dia, dah gi tido la sana ." Kata Nabila sambil buat roll eye.
"Ha siku ah siku , macam berani. Sepak aku pun tak berani ada hati nak siku orang " balas arief .
"Korang dua boleh senyap tak ?? Aku tengah baca buku ni . "Batrisyia membetulkan cermin matanya.
" TAK " jawab mereka serentak .
Nabila pandang arief, arief pandang nabila. "Tiru je " lagi sekali serentak.
"Ishhhh.." serentak. Nabila pandang tempat lain. Arief meletakkan kepalanya ke meja semula. Tido balik la tu...
Puteri dan Batrisyia yang melihat telatah mereka berdua hanya mampu menggeleng kepala. Kahwin kan kang baru tau...
__________
"Ryan ngan haikal kat mane do. Tak de dalam kelas pon???" Puteri melihat keliling kelas.
"Bilik pengawas kot." Kata batrisyia.
"Bapak aaa.... lepak sana tak ajak " puteri bangun.
" kau nak gi mana ??" Nabila memandang puteri yang membetulkan rambutnya.
" pergi bilik pengawas la. Nak ikut tak??" Puteri memandang kawan kawannya.
"jom.." jawab Batrisyia dan Nabila serentak.
"Eh, korang nak pergi mana tu, nak ikut... " arief yang baru bangun dari tidur berlari mengejar kawannya .
Haihh diorang ni mentang mentang cikgu tak de dalam kelas keluar cam tu je . Jangan contohi mereka 😂😂.
________________________
Di bilik pengawas.
Fatin,Ryan dan Haikal sedang duduk di meja bulat khas bagi pengawas yang berjawatan besar bermesyuarat.
"Mesyuarat dah habis, korang tak nak masuk kelas ke?? Tanya Fatin."Malas la.. kelas bising do, aku tak tahan . Pening kepala di buatnya. Kalau kau nak masuk pergi ah" jawab haikal.
Ryan hanya mengangguk , menyetujui apa yang haikal kata tadi.
"kalau cam tu aku pon tak nak masuk ah, kat kelas aku bukan boleh buat apa pon kawan aku pon tak datang. "
Di antara diorang tujuh ni , Fatin muda setahun dari diorang . Yang lain semua tingkatan 4 dia je sesat tingkatan 3.
"Kalau cam tu duduk je sini dengan aku" Ryan menepuk-nepuk kerusi di sebelahnya sambil senyum sehingga menampakkan dua lesum pipit.
"Eee..... ingat comel la senyum cam tu." Fatin berjalan ke arah kerusi di sebelah ryan sambil membuat muka nak muntah.
"Hmm.... yang tak comel ni jugak la yang sanggup jadi gf budak yang hiper ni " sakat ryan.
"Ok fine. aku tak nafikan lah.. yang kau punya lesum pipit ni comel " Fatin memandang lesum pipit ryan.
Ryan membalas pandangan fatin sambil tersenyum. "It's yours.." Kata ryan sambil mengenyit mata.
_______________
"Kapal lalu..... kapal, kapal!!!" Jerit arief yang baru sampai.
"Ishhhh kacau je orang " ryan sebenarnya terkejut bila arief jerit tetibe tadi.
Kemudian barulah yang lain masuk dan mengambil tempat duduk masing masing.Haikal, dia tido .hahahahaha.
Mereka hanya meluangkan masa di dalam bilik mesyuarat itu sahaja sehingga waktu balik.
K, first hahaha hambar gile kan....... aku tau la 😑 . Bab ni terpanjang lak hahahahaha k happy reading
Tbc.......
YOU ARE READING
Seven
Fiksi RemajaPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...