Ik neem het blad aan met een knipoog en kijk hem nog na wanneer hij wegwandelt naar voorin de klas. Heb ik nog mooi zicht op zijn kontje. Ik probeer mij te concentreren op het blanco blad die straks vol gekrabbeld zal zijn. De eerste vraag lukt vlot, mijn naam invullen met andere woorden. De rest van de vragen lijken minder goed te gaan, ik besluit maar het half blanco blad gewoon in te dienen. Hij neemt mijn test aan en ik zie zijn ogen over het ganse voorblad glijden. Zo te zien is het niet zo goed gelukt, wat ik wel had verwacht. Ik kijk van zijn gezicht weg, het is een teleurstellend gezicht en zo zie ik hem niet graag kijken. Ik wil hem gelukkig zien. Ik wil hem niet teleurstellen, ik wil hem trots maken. Zal me dat lukken? Ik ben zo een mislukt persoon.
De bel brengt mij uit mijn diepe gedachten, ik kan niet meer naar zijn teleurgesteld gezicht kijken, wat misschien wel goed is. Ik moet naar de volgende les. Ik wandel het lokaal als laatste uit en ik verwacht dat hij iets zal zeggen tegen mij maar hij zegt niks. Geen blik, geen geknik. Niets. Ik wandel teleurgesteld richting de deur. Ik had toch wel tenminste verwacht dat hij uitleg ging vragen naar de slechte punten of zou vertellen wat ik moet doen. Hoe ik beter kan studeren, maar nee hij zegt gewoon niks. Het is alsof ik een geest ben, iemand om zomaar doorheen te kijken. Of een vreemdeling. Ik weet niet wat ik erger zou vinden, maar het staat me beiden niet aan. Ik wandel het klaslokaal uit zonder hem nog een blik te gunnen.
Eens ik op de speelplaats aankom zie ik al direct de blikken van mijn al zo lieve klasgenoten. Ik zie onmiddellijk dat de roddels de ronde gaan, ik krijg namelijk ook niet zo al te lieve blikken van andere mensen, mensen die ik niet ken. Mensen die mij niet kennen. Ik heb nooit tegen het feit gekunnen dat mensen zo vlug oordelen, mensen geven een oordeel over andere personen die ze niet of nauwelijks kennen. Eens ik mijn boeken gedumpt heb in mijn kluisje, ga ik te voet al naar huis. Ik heb normaal gezien nog één lesuur maar het is studie. No way dat ik daar mijn tijd ga verspillen.
JE LEEST
I fell in love with Mr. Styles.
FanfictionHarry is de Engels leerkracht van Vanessa, iedereen in haar klas vind hem een arrogant en irritant persoon. Wanneer ze slechte punten heeft, is ze verplicht bijles te volgen. Ze haat haar Engelse leerkracht en ziet dit helemaal niet zitten. Wanneer...