AŞK VE KİTAP

186 18 13
                                    

annemin bağırması ile yataktan kalkmam bir oldu.kitap okurken uyuya kalmışım meğersem mutfaktan mis kokular burnuma geliyordu. elimi yüzümü yıkayıp mutfağa koştum. herkes masada kahvaltı için beni bekliyordu."günaydın"dedikten sonra oturup kahvaltımı yaptım...bu arada ben kumsal 26 yaşındayım ve BU yaşıma kadar kitap elimden düşmemiştir. nedenmi kitaplar benim dostumdurlar,onlar olamasaydi sanırım nefes alamazdım... kahvaltıdan sonra odama çekilip kitabıma dün kaldığım yerden devam ettim.odamın kapısı tıklandı gelen annemdi elinde bir kahve fincani bana uzatırken bugün kuzenim adanın düğünü olduğunu ve onun için alışverişe çıkacağımızı söyledi ama alışverişe yalnız cikmayacaktik anneannem babaannem, teyzeler,kuzenler ve iki komşu iki beraber gidecekmiş iz.
hayretle anneme bakıyordum düğünler benim için ölümdü. oflasamda poflasamda kuzenimdi ve üstelik benden 3 yaş küçüktü.annemin degisi ile sanırım evde kalmıştım ama ben durumdan hoşnuttu m.kapı çaldı annem kapıya bakarken kumsal hazırlan çıkıyoruz demesi bir oldu. zaten hazırdım. kitabımı çantama koyup alışveriş için yol aldık.kuzenler ne alacakları hakkında konuşuyorlardı bence gereksizdi çünkü bir kerelikti. lüks bir alışveriş merkezine girdik hepsi birbirinden parıltılı bir sürü giysi ama hiçbiri benim tarzım değildi.herkes kendine bir şeyler bakıyordu bense bir köşede kitabımı okuyordum çünkü burada benim giyeceğim birşey yoktu...kuzenlerim kendilerine almış ve köşede oturan benide görmüşlerdi hemen yanıma gelip bana birşeyler bulmaya başladılar getirdikleri şeyleri kabinde denemem için beni kabine götürdüler zorla. ilk olarak mini sıfır kol bir elbise denedim ama olmazdı ben bununla insan içine çıkamazdı utanç verici ben her nekadar isyan etsemde aldılar ve ayakkabı mağazasından bana sormadan steletto mudur nedir adını bile diyemiyorum incecik topuklu bir ayakkabı almışlardı. yalnız heralde ben onu giysem yerlebir olurdum. kuafördeydi sıra...herkes gibi bende bir sandalyede oturmuştum. nasıl bir saç modeli istedigimi sordular bense sade at kuyruğu istemiştim.saçim yapılırken kitaba devam ediyordum.ARADA gözlerim kuzenlere kaysa bile...hepsi abartılı saç modeli ve makyaj yaptiriyorlardi.saçma.annem yanına gelerek saçımı yapan kişiye lütfen makyajı biraz abartılı olsun dedi.anne desemde... bende kendimi merak ediyordum aslında çünkü bu yaşıma kadar makyaj nedir bilmezdim. makyajimda bitince aynadan kendime göz attım.bu benmiydim?
çok değişik olmuştum saclarımın kumral rengi ve gözlerimin ela rengi ortaya çıkmıştı. eve doğru yol aldık.eve gelince odama geçip aldiklarimizi giydim. annem odama gelip beni böyle görünce şaşırmıştı çünkü aslında ben guzeldim ama bakimsizdim.annemlerde hazır olunca arbadaki yerimizi aldık annemden gizli yanıma kitap almıştım çünkü orada heran sıkılabilirdim.düğünün olduğu mekana geldik. arabadan iner inmez neredeyse yere yapışacaktim.bu ayakkabılarla hakkaten biraz zordu yürümek içeri geçtiğimizde nedendir bilmiyorum ama neredeyse bütün gözler bendeydi hemen bir masaya geçip oturduk kendimi çok tuhaf hissediyordum.kuzenler yanıma gelerek gelin odasına çıkacaklarını benimde gelmemi söylediler tamam dedim hepberaber gelin odasına girdik ada bizi görünce duygusallasti ama gercekten çok hoş olmuştu. damadın gelmesi fazla zaman almadı bizde odadan çıktık annemlerin yanına gidip oturdum.tam kitabı acacaktimki gelin ile damat geldi BU gürültü anlatamam babam inşallah kumsal senide böyle beyazlar içinde görürüz dedi. inşallah desemde içimden allah korusun demiştim. biri yanıma gelerek benimle dans etmek istediğini söyledi anneme göz attım çünkü ben dans etmeyi bilmiyordum annem gözleriyle işaret ederek kalkmami istedi.anneme kızgındı m.peki diyerek dansa kalktım rezil olacagimi biliyordum yalnız çok yakışıklıydı o mavi gözler insanı hapsediyordu.adı berkcanmış.hem dans ediyor hemde sohbet ediyorduk. dans bitimi resmen herkes bizi ayakta alkışladı ben hayretler içindeydim çünkü nasıl dans ettigimi bile bilmiyordum.resmen onun yanında kendimi kaybediyordum. yerime geçtiğimde annem gülümsedi....düğün bitimi yaklaşıyordu sırada çiçek atilacaktı.biz kuzenler arkada ada önde çiçeği attı ve inanmayacaksınız çiçek resmen benim elimdeydi cicegide aldıktan sonra artık eve gitme vakti gelmişti. arabadan inip direk kendimi odama attım yorucu bir gündü kiyafetlerimi değişip kendimi uykunun kollarına teslim ettim... sabah olmuştu uyanıp dün yaşananları bir daha hatırlattıktan sonra mutfağa geçip anneme günaydın öpücüğü kondurdum.kahvaltiyi beraber hazırladık babam kahvaltısını yapıp işe gidince anneme bugün kitap fuarına gideceğimi belirttim.tamam git ama dikkat et dedikten sonra tekrar öpücük kondurup kitaplarımın bir kısmını alarak evden çıktım.arkadaşım elçin ile beraber gidecektik.otobüs durağında buluştuk ama otobüs dolu olunca taxi ye binip gittik. indiğimizde direk içeri girdik ve o muhteşem kitap kokuları yüzümüze yayıldı. birkaç yazarda vardı önce beraber gezip sonra yazarlardan imza almak için sıraya girdik.tesadüfen BU kadarı dün dugundeki berkcan ve arkadaşıda BUradaydı. şaşırdım açıkçası çünkü kitap okuduğunu bilmiyordum oda benim aynı şekilde sevinmiştim kitap dostu...yazarlardan imzayida alınca berkcan hepberaber cafeye gidelimmi deyince elcinin dürtmesiyle olur dedim.cafede birer kahve ısmarladık. kahveleri yudumlarken mavi gözlerin hep üzerimde olduğunu fark ediyordum...berkcan bana yönelerek"kumsal kitap okuma hevesin nereden geliyor"dedi.
anlatmaya başladım ilk okulda iken annem sürekli kitap okurdu ve onun kitap okuması bendeki ilgiyi arttırdı.ondan gördükçe hikaye masal öykü derken bu yaşıma kadar kitap okumayı sevdim ve sevecegim dedim.berkcan yönelerek; ne işle meşgul olduğunu sordum.bana"aslında mimar olduğunu fakat bir süreliğine ara verdiğini bildirdirerek bir kitap uzattı bunu oku dedi ben çok sevdim eminim sende seversin dedi.konuşmayı telefonun çalması bozdu arayan annemdi açmak zorundaydım izninizle duyup telefonu açtım;kumsal kızım eve gel artık geç oldu demesiyle tamam anne diyip telefonu kapattım elcinle beraber kalktik berkcan bizi bırakabileceğini söylesede biz kabul etmedik... elçinle ayrılıp eve geldim annemler evde yoktu annem bir not bırakmıştı bu akşam babamın toplantısı varmış ve annemin de katılması gerekiyormuş.acıkmışım mutfağa gittiğimde yemek yoktu telefondan pizza siparişi verip berkcanin verdiği kitabi alıp içeri geçtim.resmen kitap huzur kokuyordu.ilk sayfasını okuyacaktimki kapı çaldı pizza siparişi gelmiş alıp içeri geçtim... bir yandan kitabi oluyor bir yandanda pizza yiyordum. kitap tek kelime ile harika idi.telefonuma mesaj gelmişti berkcandan "kitabı sevdinmi sevdiysen ne mutlu bana yalnız henüz anlaşılan sen güzel kısmına gelmemişsin..." yazıyordu en güzel kısmı mı? şaşırmıştım. ama o güzel yere gelene kadar okuyacağım...diyip devam ettim...o sırada koltukta uyumuşum.uyandığımda yatagimdaydim içeriden sesler geliyordu.megersem berkcanin annesi nermin hanım bizdeymis üstümü değişip hoşgeldiniz demek için içeri girdim. nermin hanım hoş bir bayandi...bana pek güzel olduğumu söyledi annem gülümsedi bana bakarak annem bize iki kahve yap dedi mutfağa yöneldim..kahveleri yaptıktan sonra içeri geçip verdim ve odama geçtim...kitabı kaldığım yerden okumaya başladım sayfayı çevirdim ve kitabın arasında bir not buldum açtım ve okudum içinde; "kumsal senin o güzel gözlerinle bu kitabı okuman beni memnun etti.umarım begenirsin okudugun her cümlede beni hatırla sevgilerimle berkcan"yazıyordu demekki dün berkin bahsettiği şey buymuş... telefonu alıp mesajla teşekkür ettim.sevgilerimi ilettim yüzümde kocaman bir gülümseme yayıldı.annem gelerek ;kumsal akşam nermin teyzenlerdeyiz.dedi eyvah ben ne giyecektim. elçini aradım bana birkaç parça gönderdi.gitmiştim verdiği kitabida çantaya atarak hep beraber evlerinin yolunu tuttuk. annem bendeki bu değişimin farkındaydı aslında bende farkındaydım galiba berkcana karşı boş değildim aman tanrım ben ne saçmalıyorum vardığımızda kapıyı nermin teyze açtı.içeri geçtik berkcan yine gözünü benden ayırmıyordu.kerem abi de hoşgeldiniz deyince oturduk.annemler sofrayı hazırlıyorlar bende kalkıp onlara yardıma gidiyordumki berkcan kolumdan tutup biraz konuşalım dedi.odasına geçtik.karşımda oturduğunda gözlerine bakamıyorum bana bakıp gülümsedi.ve kumsal ben senden hoşlanıyorum dedi.bir an şaşırdım o sırada annem hadi çocuklar yemek yiyoruz.dedi yemeğe geçtik babamın gözü hep ustumdeydi yemek bitimi babamlar salona geçti.nermin teyze mutfakta kumsalcigim dedi biliyorum sen berkcana karşı boş değilsin ama bunu bilki oda sana karşı boş değil...diyince güldüm eve gelmiştik anneme berkcan benden hoslaniyo dedim.annem bayaa sevindi.berkcan mesajında yarın sahilde buluşalım dedi. peki yazdım ve uykuya daldım...sabah kiyafetimi giyinip anneme haber verip çıktım... sahile vardığımda berk gelmişti megersem yanına gittim ve direk elini tuttum.şaşırdı ama oda benim elimi sıkı sıkı tuttu.kendimden utanıyorum ama AŞK işte naparsin.yürümeye başladık ve bir ara durdu seni seviyorum dedi birde öpücük kondurdu.mutluydum çünkü hayatimda ilk defa kitaplarım dışında birine aşık oldum.ve onu seviyordum o denizi izliyordu bende onun gözlerini...gezdikten sonra beni eve bıraktı anneme olanlardan bahsettim hadi hayırlısı dedi.odada kitabımı okuyordum...dışarısı yağmurun sesi ile huzur doluydu. sevinçle kitabıma devam ediyordum.telefonumun çalması ile irkildim arayan berkcan cevapladım.telefonu açar açmaz sevgilim lafını duymak beni etkiledi.alışkın değildim.kapının önünde olduğunu bildirdirerek aşağı inmemi istedi.üzerime ceket atıp, koşar adımlarla kapıya doğru ilerledim.hava soğuktu ama onun sesi beni ısıtıyordu.sarıldık.ayla dedi nereye dedim arabaya bin dedi.bindim.hazırlıksız yakalanmıştım berkten durması istedim çünkü anneme soylememistim ve telefonum evde kalmıştı.diyince kendisi annemden izin aldığını belirtti.gülümsedi nekadar düşünceli biriydi.camdan yağmuru izlerken geldiğimizi belirtti.
şemsiye açarak kapımı açmaya geldi indik.sahile gelmiştik şaşkındım çünkü yağmur yağıyordu ve kimse yoktu burada bekleneni belirtti arabaya giderek iki battaniye ve iki tane kitap getirdi şemsiyeyi dik durdurarak oturma mi istedi ve ben oturunca battaniyelerden birini ustume örterek kitaplardan birini uzattı al dedi bu huzur dolu anın tadını çıkar dedi ve oda yanıma oturarak kitab okumaya basladik karşımızda deniz,yağmurun o huzur verici şekilde yağışı,güneşin batmak üzere bulutların arasında görünümü ve berkin yanımda olması beni mutlu ediyordu.bir an kitap okurken başımı onun dizlerine koydum hoşnuttu. kitap okuyordum berkcanda beni izliyordu saçlarımı okşayarak....elini tuttum ve ne olursa olsun beni bırakma dedim güldü ve;kumsal iki dünya bir arayada gelse beni senden ayıramaz anlıyacağın başına bela oldum deyişle gulümsedim seni seviyorum dedi elime öpücük kondurdu.ben artık geç olduğunu söyledim üzülerek peki gidelim dedi.toplamasına yardım ettim.arabaya binip eve ilerledik
evin önünde durdu öpücüğü nü kondurarak ayrıldım evin kapısını tikladim babam açtı nerede kaldığımı sordu yalan söyleyerek elçinlerdeydim diyerek odaya geçtim.annem gelerek bir an önce durumu babama söylemem gerektiğini bildirdi tamam annem diyerekten duşa girdim çıktığımda yatakta uykuya daldım...rüyamda berk ile ilgili kötü şeyler görünce uyanır uyanmaz onu kaybetmekten korktuğum için arayarak bu hafta sonu söz keselim dedim şaşırdı ne oluyoruz dedi acelemiz yokki dedi ama oda ikna oldu.annem kalkmadan kahvaltiyi hazırladım cayida demleyince annemler uyandı babamada kahvaltıda olanı biteni anlattım şaşırarak olumlu cevapladı ve ikinci haberide diyince annemler baya şaşkın bir okadarda sevincliydiler.berkte annesi ile babasına bildirince tamamdır dedim içimden rüyalarim gerçekleşecekti.mesaj geldi berkten akşam hazır olmamı beni bir yer götüreceğini bildirdi. akşamı iple çekiyordum odamın kapisin tiklandi gir dedim elçin ve kuzenlerim di meğersem annem olanları söylemişti.biraz konuştuktan sonra kuzenler gitti elçinle konuşmaya devam ettik bana birçok öğüt vererek onun da gitmesi gerektiğini söyledi...onu yolcu ettikten sonra kitaba devam edip kahve yudumluyordum.saat gelip çatmış.hemen hazırlanıp telefonu şarjdan çıkarıp annemin yanına gidip haber verip çıktım...arabayla gelmişti bindik ve yol aldık heyecanlıydım...bir kitap mağazasına geldik bana arbadan inip adamın vereceği kitabı alıp gelmemi istedi denileni yaptım tekrar arbaya bindim gideceğimiz yere kadar kitabi açmamak gerektiğini söyledi tamam dedim merak içindeydim ve bol manzaralı bir daga geldik bana beklememi ve o sırada kitabı okumamı söyledi kitabı açıp okumaya başladım.yok artık resmen bana özel kitap bastirmisti.içinde benim resimlerin ve bana ait yazılar yer alıyordu sevinçle okuyordum. inanamıyorum bir sayfasında BENİMLE EVLENIRMISIN yazıyordu.hayretle arkamı döndüğümde keman eşliğinde bir yüzük uzatıldı berkin elinden o sırada havai fişekler ya resmen bir rüya görüyordum EVET diye bağırdım sarılarak oda seni seviyorum kumsal diye bağırdı.ben hala onun etkisindeydim...yüzüğü parmağıma geçirdi ve o sırada dudakları dudaklarima kaydı ...inanılmaz bir duyguydu...

aşk Ve kitap -TAMAMLANDI-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin