Jinyu.
Usai saja mengemas rumah aku duduk termenung.
Rumah ni dah sunyi.
Aku mula melilau sekeliling.
"Yahh Jinyu! Jaga nanti! Oppa geletek Jinyu!"
"Hahahahaha cubalah kalau dapat! Werkkk!!"
Bayang-bayang masa lalu mula bermain.
"Andwae. Jangan fikir benda yang menyedihkan Jinyu" aku menampar pipi aku berulang kali sambil menggeleng.
Keluhan aku lepaskan. Jam menunjukkan pukul 5 petang.
Jalan-jalan dekat luar best jugak kan?
Dengan segera aku berlari keluar. Aku tidak lupa untuk mengunci sebelum pergi.
Sampai saja depan pintu pagar aku nampak ada benda tersangkut dekat pintu pagar.
Roket kertas?
-awak okay?-
C.c.Aku tak okay. Jadi aku cuba nak ambil udara segar dekat luar.
TAPI! MACAM MANA DIA TAHU RUMAH AKU?!
DIA STALK AKU SAMPAI RUMAH KE?! YA TUHAN SIAPA MANUSIA NIHHH!! BAPAK SERAMM!
~~~~~~~~~~~
Jimin.
Aku berjalan menuju balik daripada kedai. Tapi aku nampak Jinyu dekat taman.
"Jinyuu!!" Aku melambai-lambai kearah dia. Tapi dia macam tak dengar.
Jadi aku datang dekat kat dia.
"Nah," aku hulur aiskrim kepadanya.
Dia mendonggak. "Eh Jiminie~"
Dia tersenyum nipis. Kemudian dia ambil aiskrim tu dari tangan aku.Suasana hening.
"Kau buat apa dekat sini?" Aku memandang dia. Kat tangan dia ada roket kertas..
"Saja. Tenangkan hati." Dia tersengih tetapi mukanya masih memandang ke hadapan.
Aku mengangguk perlahan. Mesti dia tengah fikir pasal Yoongi.
"Kau pegang apa tu?" Soal aku lagi.
"Ouh ini? Entahlah. Setiap hari aku dapat benda alah ni. Yang paling aku geram dia selalu tulis sekerat je! Membazir kertas je! Kalau ye pun nak bagi aku tulislah panjang sikit."
Dia mengomel. Haha macam nenek dah aku tengok. Nasib comel.
"Jinjja?"
"Eo. Kau tengok ni! Geram! Membazir kertas tahu tak!"
Aku ketawa kecil melihat Jinyu. Sekejap lagi mulalah ceramah dia pasal kertas. Kitar semulalah. Dermalah. Aduhaii..Jinyu..Jinyu..
"Dia tak tahu ke yang kertas ni boleh guna untuk banyak benda? Untuk ki---"
"Ok dah berhenti. Aku tahu." Kan aku dah cakap. Sekali dia ceramah takkan berhenti tau.
"Kau dah ulang banyak kali okay?" Aku ketawa kecil. Dia mencebik.
Tahu tak betapa cute nya dia time macam tu.
Kalau tak tahu baik senyap.
Aku je dapat rasa. Hewhewhew~
"Anyway, kau kenal siapa c.c? Siapa duhh dia? Rumah aku pun dia tahu. Eeee stalker dowh. Menakutkan" Jinyu membuat gaya tak suka.
Hampir meletus tawa aku tengok Jinyu yang macam ni.
"Tak. Aku tak kenal pun. Tak pernah dengar lak"
Riak muka dia bertukar.
"Erm..tak pelah. Aku cari nanti siapa dia."
"Kalau kau nak..aku boleh tolong. Carikan dia?"
"Jinjja?! Omg thankyou Jiminie~!" Dia melompat riang.
"Kalau aku dapat dia aku nak ceramah kat dia pasal kertas sampai telinga dia bernanah. Membazir je kerja dia!" Jinyu membuat gaya ala-ala penceramah terkenal. (Pfft aku merepek)
Aku hanya mampu ketawa. Kau ni kadang-kadang garang giloss. Kadang-kadang comey sampai aku rasa nak je cubit pipi tomey kau tuh ><
_____________________
Vomment pliss💕🙈
Hahahahaha
tak malu Jane 😂
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanfictionDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal