Suasana petang yang membosankan membuatkan aku lagi bertambah bosan.
Ya, memang aku tak larat tapi aku bosan duduk rumah. Aku nak sekolah. Kat sekolah sekurang-kurangnya aku tak mereput sebab boleh bergosip hewhew~
Ting tong..loceng rumah berbunyi. Dengan lemahnya aku membuka daun pintu perlahan.
"Jinyu!!" HyeSoo menyerbu aku.
Dia peluk aku kuat.
"Yahh..lepas..aku tak boleh bernafas..yahh.." aku pukul dia perlahan supaya dia lepaskan aku.
"Ouh. Mian mian. Hehe" dia tersengih.
Aku beralih pandang ke arah Jimin.
Dan..Taehyung pun adalah."Eo, Tae pun ada?"
"Mestilah aku ada. Kawan aku sakit takkan aku tak lawat kott"
"Masuklah.." aku jemput diorang masuk.
"Korang nak minum apa? Biar aku buatkan." Pelawa aku.
"Ani. Biar aku yang buat. Kau duduklah." HyeSoo menawarkan diri. Mungkin kesian melihat aku yang macam ni. Haha lemah macam ulat.
"Takpelah. Korang kan tetamu. Biar aku yang buat"
"Takpe. Aku buat"
"Tak--" belum sempat aku menghabiskan ayat Jimin menarik aku dekat dengan dia dan kami bertentangan mata. Cliche tollah cite ni. Author ni tak de idea ke -..-
Wooo apa kau nak Jimin?
"Kau dah sihat?" Soal Jimin.
Aku menggeleng. Tanpa dipinta tangan dia hinggap didahi aku.
"Panas lagi ni.." aku pandang wajah dia yang tampan tu. Dan hati aku mula berdegup dengan pantas.
"Pergi makan ubat. Kau tak makan lagi kan?" Dia pegang kedua pipi aku.
Makin laju jantung ni bekerja. Makin panas muka aku dibuatnya.
Aku mengangguk dan mengalihkan tangan dia dari pipi aku.
Kau dah kenapa Jinyu?
"Kau duduk sini. Biar aku ambilkan ubat."
Dia memaksa aku duduk dan pergi ke dapur mencari ubat. Dia tahu aku tak suka makan ubat. Ubat musuh ketat aku. Aku tak suka!
Aku mengambil nafas dalam. Fuhhh apa Jimin cuba buat dengan hati aku tadi. -_-///
Di saat aku sedang mengomel dalam hati Jimin datang bersama ubat dan segelas air ditangannya. Alaa aku tak nak makan 〒▽〒
"Makan ni," dia hulur ubat tu dekat aku. Ubat pil woiii! Susah nak telan :'(
Aku menggeleng tidak mahu.
"Makanlah.." pujuk dia.
Sekali lagi aku menggeleng tak nak ditambah dengan muncung kat mulut.
"Makanlah Jinyu. Macam mana nak baik nanti kalau tak makan?"
Well Jimin ni prihatin. Boleh jadi suami mithali ( ̄∀ ̄)
Jangan buat aku cair kat sini Jimin. Huhu.
"Taknak..tak sedap.. :'("
Dia menggeleng. "Tak boleh..awak kena makan okay? Nanti kalau teruk demamnya lagi macam mana? Awak nak masuk hospital? Kat hospital lagi banyak ubat. Pastu tangan kena cucuk dengan jarum banyak kali. Hari-hari makan ubat pastu bau ubat..haa nak ke? :3 "
Ayyy ber-awak-saya, kau ye Jimin = ̄ω ̄=
Beraungguh-sungguh kau cuba pujuk aku sampai takutkan aku ㅠㅠ
"Apa ni Jimin! Suka takutkan aku! Janganlah cakap pasal jarum! Aku tak suka! Kejamnya awok paksa saya makan ubat..ㅠㅠ" bibir aku dimuncungkan ke hadapan. Nak protes tak boleh. Nanti doktor Jimin bagi ceramah tak hingat dunia :')
"Jadi makan ubat ni, kalau tak masuk hospital~"
"Yelahh.." dengan terpaksa dan deritanya serta terseksanya aku telan ubat tu. Pahit!
Satu biji ubat...
Dua biji ubat...
Tiga biji ubat...
Tak nak banyak lagi ubat...
Empat biji ubat...
Finally...
"Dah habis~!" Aku tersenyum ceria.
"Good girl~" Jimin mengusap perlahan rambut aku.
Aku terkaku seketika 😂 Jangan sweet sangat Jimin. Takut terjatuh :')
"Alahai sweetnya pasangan Minyu ni :3 " usik Taehyung. Dia ketawa terkekek-kekek dekat sebelah sana.
Aku sumpah juga dia nanti. Dia fikir lawak ke 🌚
Jimin buat tak hirau dan pergi ke dapur nak letak cawan tadi.
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanficDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal