Jinyu.
Bunyi jam loceng yang bingit menyapa telinga aku. Dengan segera aku mematikannya. Bising!
Aku bangun dari pembaringan dalam keadaan mamai. Mata aku dipisat bagi menjelaskan penglihtan yang kabur. Dah pukul 7.00 pagi.
Aku memandang ke arah meja solek. Aku tersenyum suka melihat origami swan yang aku buat malam tadi hasil daripada ajaran Jimin. Susah betul nak buat origami tu. Sampai mata kuyu aku cuba buat tau tak! Nasib baiklah Jimin tahan dengan perangai aku. Hehe..
Aku bangun dan mencapai tuala yang berada dia tempat sidaian sebelum masuk ke bilik air.
Usai membersihkan diri aku bersiap untuk ke sekolah. Akhirnya aku lengkap berbaju sekolah.
Rambut aku yang panjang disikat sebelum diikat. Minyak wangi disembur sedikit di baju.
"Emm, cantik gak aku kan? Hehe."
Aku tersenggih sendiri memandang diri didalam cermin. Bukan selalu puji diri sendiri.Aku membetulkan diri sedikit sebelum mengambil beg dan turun ke bawah.
Sewaktu menuruni tangga hidung aku mengesan bau yang mengenakkan sekali! Mungkin sarapan yang dibuat oleh Pn. Park!
"Selamat pagi eommeonim~" aku bersapa sebelum mengambil tempat duduk di meja makan. Pn. Park tersenyum manis melihat aku.
Nasi goreng kimchi diisi disetiap pinggan. Nampak sedap! Well, masakan omma Jimin memang sentiasa sedap~
"Selamat pagi omma," Jimin yang baru saja menuruni tangga mengambil tempat didepan aku. Dia tersengih memandang aku.
"Dah kenapa kau?" Aku memandang dia dengan pandangan rasa nak sepak muka dia.
"Tak ada apa, hehe" dia menyuakan nasi ke dalam mulut.
"Sedap omma!" Jimin menukar topik.
Omma Jimin tersenyum. "Makanlah,"
"Eommeonim tak makan?" Soal aku apabila melihat Pn. Park ingin melangkah pergi dari dapur.
"eommeonim nak mandi sekejap. Nanti nak pergi bank. Ada urusan."
Aku dan Jimin mengangguk dan menyambung pemakanan.
~~~~~~~~~~~~~~
"Hye soo!" Panggilan ku membuatkan Hye soo berpaling. Aku melambai sebelum pergi kearahnya.
"Selamat pagi~!" Sapaku ceria. Dia membalas sapaan ku sambil tersenyum.
Kami melangkah ke kelas bersama. Jimin mana?
Dia dah gerak awal dari aku. Lepas makan sarapan tadi dia terus tinggalkan aku. Dia kata kena cepatlah. Kelam kabut aku tengok dia keluar rumah. Pelik aku. Entah apa yang dikejarkan.
"Macam mana dekat rumah Jimin malam tadi?" Hye Soo menyoal sambil smirk. Nak kena lempang ni,
"Biasa je. Adalah dia ajar aku buat origami. Susah gila kot!"
"Kau buat origami apa?"
"Swan.."
"Memanglah susah bahalol! Cuba kau buat yang senang sikit. Macam roket ke..ikan ke," kepala aku diketuk Hye Soo.
"Em..manalah aku tahu.." aku tersengih.
"Tapi kan..cakap pasal roket..." kataku lagi. Hye Soo memandang aku menunggu aku bercakap.
"..aku nampak banyak roket kertas atas meja dia.." otak aku mula ligat berfikir. Curious.
"Ouh.." Hye Soo mengangguk perlahan tanpa memandang muka aku. Macam tak nak ambil tahu pun ada. Selalunya dia yang kecoh. Tapi hari pelik lak. Dia menarik kerusi sebelum duduk di tempatnya.
"Kau apahal beb? Selalu sibuk tanya aku dapat roket kertas tu."
"Tak de apalah. Hehe" dia tersengih janggal.
Aku ambil tempat di sebelah dia.
Roket kertas berwarna unngu cair yang aku dapat tadi aku buka.
-Good morning~!
nyenyak tidur
tak malam tadi?
Mimpi saya tak?-C.c
Hmm..bolehlah~ nak mimpi kau macam mana? Rupa kau pun aku tak tahu! -_-
Aku lipat kertas tu kembali menjadi rupa roket lalu aku simpan roket tu dalam beg.
Siapa sebenarnya kau c.c?
Muncullah.
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanfictionDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal