No one.Kedengaran pintu rumah dikuak dari luar. Jimin masuk dalam keadaan yang berpeluh dan mukanya yang letih. Dia baru saja balik dari latihan bola keranjang tadi. Sepatutnya harini tak ada latihan tapi tiba-tiba je ketua kelab nak buat latihan. Untung saja ada baju simpanan dalam lokernya.
"Baru balik?" Soal Jinyu yang berada di hadapan televisyen melayan drama.
Jimin mengangguk perlahan.
"Kalau nak makan tu eommeonim dah buatkan." Kata Jinyu lagi. kesian melihat Jimin yang kepenatan.
"Omma mana?" Soal Jimin kepada Jinyu.
"Eommeonim pergi pasar sekejap tadi. Katanya nak beli barang dapur."
"Ouh.." balas Jimin pendek sebelum naik ke atas untuk membersihkan diri.
Air yang sejuk menyirami tubuhnya tadi membuatkan dia berasa segar semula. Dia keluar dari bilik air sambil menggeringkan rambutnya yang basah.
Baju dipakai sebelum keluar menuju ke ruang tamu.
Jimin mengambil tempat disebelah Jinyu yang sedang khusyuk menonton drama.
"Kau tak makan?" Soal Jinyu memandang Jimin di sebelahnya. Jimin menggeleng.
"Aku dah makan tadi, Han Sung sunbae belanja."
Jinyu menganggukkan kepala dan matanya kembali ke arah televisyen.
Drama yang ditontonya adalah drama paling hot pada masa kini. Hero dalam drama tu hensem giloss! Bila dia senyum perghhhhh cair wehhh..
Jinyu menonton tanpa menghiraukan Jimin disebelahnya. Tiba-tiba ada sesuatu jatuh di bahu Jinyu.
Perlahan-lahan Jinyu memandang ke arah kirinya. Kepala Jimin terlentok di bahunya. Hatinya mula bekerja. Pipinya terasa bahang.
Dia menilik wajah mulus Jimin. Hensem..
Aigoo comelnya dia tidur~' monolog hati Jinyu. Namun sementara. Dia menggelengkan kepala dan sedarkan diri. Dia cuba beranikan diri untuk mengejutkan Jimin walaupun hatinya terasa lain macam.
"Yahh..ireona.." bahu Jimin dicuit. Tetapi Jimin tidak mengendahkannya.
"Park Jimin..ireona. Tidur kat bilik lahh,"
"Emm..shireo.." Jimin merengek dalam matanya yang tertutup.
"Yahh.." cuit Jinyu lagi.
"Shireoyo...5 minutes please.." rayu Jimin.
Jinyu mengeluh. Maki lama kepala Jimin di bahunya, makin kuat degupan jantungnya berjalan.
Jinyu bangun dari sofa dan menyebabkan Jimin jatuh tersembam mencium sofa.
"Jinyu..apa ni..baru nak tidur.." rengek Jimin.
"Nak tidur, pi tidur dalam bilik. Jangan kat sini. Aku tahu kau penat. Dah, pi tidur dalam bilik sana," kata Jinyu tegas.
Dia diam membisu tapi bibirnya dimuncungkan kehadapan.
"Apa buat macam tu? Nak kena tampar?"
"Nak bahu Jinyu..."
"Tak de, tidur bilik kau sana." Jinyu melangkah naik ke tangga menuju ke biliknya. Dia tidak tahan lagi dengan Jimin. Bukan sebab marahkan Jimin. Tapi sebab Jimin terlalu comel dan membuatkan dia tidak tentu arah. Hatinya mula buat hal.
Perasaan yang aneh pernah dia rasa.
Adakah dia mula menyukai Jimin?
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanfictionDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal