No one.
Seperti yang diminta, habis saja sekolah Jinyu berjalan ke cafe bersama Hyesoo.
Pintu cafe ditolak sebelum mereka masuk ke dalamnya. Mereka mengambil tempat di bahagian hujung di belakang.
Habis membuat pesanan Jinyu memandang HyeSoo.
"So..apa yang kau nak bagitahu?" Soal Jinyu ingin tahu.
Hye soo menarik nafas dalam sebelum memulakan bicara.
"Sebenarnya..." Jinyu memandang Hye Soo menunggu dia menyambung ayatnya.
"Sebenarnya..roket kertas tuh..aku tahu siapa yang bagi.." luah Hye Soo. Dia menunduk. Tidak tahu mahu meneruskan atau tidak. Membulat mata Jinyu.
"Jinjja?! Nugu?" Soal Jinyu teruja. Tak sabar rasanya dia nak bagi ceramah.
"Orangnya dekat dengan kau," Hye Soo mendonggak memandang Jinyu.
Jinyu pula sudah berkerut memikirkannya."Dekat? Siapa?" Tanya Jinyu dengan dahinya yang masih berkerut.
"Sangat dekat. Dia..Park Jimin."
"MWO?! ARE YOU KIDDING MEHH?!
Terkejut beruk Jinyu dibuatnya sehingga dia bangun dari duduknya.Melihatkan semua pelanggan mula terarah melihatnya, dia segera duduk dengan sengihan. Malu.
"Wehh janganlah main-main.." Jinyu berkata kepada HyeSoo.
Hyesoo menggeleng. "Ani, aku tak main-main. Meh sini aku bagitahu kau. Tapi jangan bagitahu Jimin kayy."
Jinyu hanya mengangguk menunggu Hyesoo bercerita.
Tiba-tiba saja alat membuat pesanan telah berbunyi menandakan pesanan telah pun siap.
"Aku pergi ambil dulu," kata Jinyu.
Akhirnya coklat caramel dan Americano terhidang di atas meja.
Hye Soo menyedut air miliknya, melegakan tekak sebelum menyambung cerita.
"Haritu aku nampak Jimin selitkan roket kertas dekat loker kau. Waktu tu aku datang awal sebab ada hal, dan aku nampak dia depan loker kau."
"Aishh..yeke? Mungkin dia tolong kawan di ke?" Jinyu menyedut sesikit. airnya.
" aku tak rasa macam tu, haa! kau kata pengirim tu nama dia c.c an? Haritu aku dengar Tae panggil Jimin sebagai chim chim. Tak ke sama dengan c.c kau tuh?" Jinyu mengangguk mendengar Hyesoo bercerita.
"Lepastu..bila kau cerita pasal origami semalam..aku bertambah pelik. Kalau chim pandai buat origami, dah tentulah dia akan pandai buat roket yang senang macam kacang tu!" Cerita HyeSoo lagi.
"Betul jugak an.." Jinyu mengiyakan.
Terangguk-angguk dia dibuatnya."Petang tu aku tanya Tae..yang Jimin sukakan kau ke, and cuba teka?"
"Apa dia?"
"Tae bagitahu aku segalanya. Pfft senangnya Tae terpengarug dengan rayuan aku HAHAHA! tapi dia kata suruh rahsiakan. Hmm..but kau dah tahu. Ops sengaja. Hahahhahaha!" Hye Soo ketawa seorang diri. Otak dia memang senget sikit.
"So..kesimpulannya ialah..Jimin suka kau sejak dulu lagi wehh! Wahhh, impian aku tercapai sebab dapat tengok korang bersama~"
"Bonggok!" Kepala Hyesoo dipukul. Masam mencuka Hyesoo dibuatnya.
"Kau pergilah cakap kat dia yang kau suka dia jugak."
"Aku tak yakin. Sebenarnya aku tak pasti sama ada betul ke tak aku suka kan dia." Tangan Jinyu bermain dengan straw.
"Hmm..baik cepat. Kalau tak dia kena rampas baru menyesal kang. Dah lah dia ramai peminat."
"Tengoklah macam mana.." Jinyu mengeluh dalam.
Bukan apa, dia sendiri tidak pasti dengan perasaan yang dia rasa sekarang.
_____________________
Yeay! Merepek!😂
Mian sebab lambat update.
Malas nak update sebenarnya.
😂😂😂
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanfictionDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal