Seminggu berlalu. Kaki Jinyu sudah pun beralih pulih. Jadi, dia dapat datang ke sekolah seperti biasa.
Dia berjalan lemah ke arah loker. Sampai saja didepan loker, dia melihat ada 5 roket kertas berwarna. Mungkin ia roket kertas sepanjang seminggu dia tidak hadir ke sekolah.
Roket Hijau.
-Jinyu, get well soon.
Saya dengar awak sakit-C.c
Roket biru.
-Jinyu, maaf sebab ganggu awak dengan roket kertas ni selalu-
C.c
Roket unggu.
-Jinyu, saya rindu awak-
C.c
Roket pink.
-Jinyu, How are you?-
C.c
Roket biru.
-Jinyu~awak punya
senyuman cantik sangat!
Jadi, senyumlah selalu.
Hehe-C.c
Fuhhhh...hati Jinyu tiba-tiba saja menggelegak panas. Why Jimin? Why? Kenapa? Limaza?
Ops, termasuk bahasa arab pula..
Haish..Terus terang kan elok. Tak payah membazir kertas untuk aku. Aku tak suka!
Dia pantas mengambil telefon di poketnya dan mendail no. Jimin.
"Yeobsaeyo? Eo..Jinyu ahh wae?"
"Jumpa aku kat rooftop. Now,"
"Kau dah boleh datang sekolah ke?"
"Sekarang Jimin. Sekarang,"
Panggilan Jinyu matikan. Soalan Jimin tidak di jawabnya. Dia laju melangkah ke rooftop.
Jimin menelek telefonnya. Pelik, Jinyu seakan marah akan dirinya. Dengan segera dia menuju ke rooftop.
~~~~~~~~~
"Ada apa ni? Kaki kau dah okay?" Jimin jalan mendekati Jinyu.
"Jimin.." Kata-kata Jinyu membuatkan Jimin berhenti ke arahnya. Dia memandang Jinyu pelik. Kenapa dengan gadis didepannya itu?
"Eung?"
"Kau tak nak bagitahu apa-apa ke dekat aku?"
"Bagitahu apa?" Soal Jimin. Dahinya berkerut.
"Bagitahu apa yang kau perlu bagitahu aku.." Jinyu merenung mata Jimin. Dia berharap agar Jimin jujur dengannya.
"Bagitahu kau apa? Aku tak faham lah wehh..apa kau cakap ni?"
"Okay fine," Jinyu mengangguk. Tak sangka Jimin terlalu lembap untuk semua ini.
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanfictionDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal