Jimin.
Buku fizik aku tutup. Akhirnya kerja sekolah telah pun siap semuanya~
Aku mengemas barang-barang di atas meja. Aku memandang Jinyu disebelah. Dia sudah pun tertidur di atas meja kecil itu.
Aigoo~ comelnya dia tidur~
Pada waktu itu aku mula berfikir. Adakah aku patut teruskan pemberian roket kertas tu? Tapi..macam mana nak luah dekat dia. Mesti dia tak suka aku. Haih..
"Jinyu, Jinyu~" kejutku perlahan. Namun dia masih nyenyak tidur beralaskan tangannya.
Jadi aku buat keputusan untuk mengangkat dia ke bilik tidurnya.
Perlahan-lahan aku angkat dia dengan gaya bridal style. Dia langsung tak bangun pulak tu. Tidur mati ke apa?
Aku meletakkan dia perlahan-lahan di katil miliknya. Gebar di tarik menyelimuti tubuhnya.
"Goodnight, sweet dreams" ucapku perlahan. Satu kucupan lembut aku hadiahkan dekat dahi dia.
Aku tersengih sendiri. Suka hati je. Kalau dia tahu ni mesti mengamuk.
Lampu bilik di tutup sebelum aku keluar dari bilik.Jinyu.
sedaya upaya aku cuba untuk tak buka mata tadi. Malunya wehh. Jimin cium dahi aku tadi. Entah kenapa pipi ni terasa bahang.
Jangan cakap aku sukakan dia. Tak, aku dah anggap dia macam abang aku dah. Takkan aku nak suka dia.
Tapi..haish! Aku menggulingkan diri di atas katil. Tidak dapat melupakan Jimin tadi. Huwaaa!! Wahai hati, kenapa kau sebegini rupa? Mengapa kau berdegup dengan pantas sekali?
~~~~~~~~~~~
Angin sejuk menyapa wajah aku yang mulus ini,pfft.. Harini aku pergi sekolah seorang diri lagi. Kalau diikutkan sepatutnya aku pergi dengan Jimin. Tapi eommeonim kata Jimin dah pergi awal-awal lagi dari aku.
Aku menuju ke 7eleven untuk membeli susu coklat. Tiba-tiba teringin.
15 minit kemudian aku sampai ke sekolah. Macam biasa. Sampai depan loker je ada roket kertas. Warna pink.
-Jinyu, saya sukakan awak.
Awak tahukan?-C.c
Ya, aku tahu. Sebab tu kau selalu bagi aku roket kertas bukan? lagipun terima kasih. Sebab, kadang-kadang roket kau buat aku ceria bila aku sedih. Haha thanks manusia tak dikenali.
"Annyeong Jinyu-ahh" tegur Taehyung bersama Hye Soo. Aku tersenyum memandang mereka.
"Roket kertas lagi?" Soal Taehyung.
Aku mengangguk dan menyimpan roket tersebut.
"Jom masuk kelas," ajakku. Mereka mengangguk dan berjalan bersama ke kelas.
Sampai je depan kelas aku nampak Jimin. Dia tersenyum memandang aku. Hati aku mula bekerja. Pipi ku mula bahang mengingati hal malam tadi.
Aku tarik nafas dalam. Kau boleh Jinyu. Buat tak tahu je.
"Selamat pagi Jinyu~" dia menyapa aku.
"Pagi." Balas aku pendek.
"Petang ni aku ada latihan bola keranjang. Jadi, kau balik sendiri eh?" Kata Jimin. Aku hanya mengangguk okay.
"Belajar baik-baik" dia sempat mengusap kepala aku dengan senyuman membunuh sebelum dia pergi masuk ke kelasnya.
Ya Tuhan..senyuman tu..tolong aku..aku rasa aku makin tak normal bila nampak Jimin.
Aku berjalan menuju ke ke tempat aku. Hati yang berdegup pantas ini aku cuba tenangkan.
"Kau kenapa ni Jinyu?" Hye Soo memandang aku pelik. Ya, aku tahu aku memang pelik.
"HyeSoo!" Aku memandang Hye Soo dan memegang tangannya. Pandangan pelik dia masih ada.
"K-kau..tahu tak..macam mana perasaan orang bila jatuh cinta? Perasaan bila kita suka seseorang?" Tanya aku tersangkut-sangkut.
Ok ok Hye Soo pandang aku makin pelik. Tapi dia jawab juga pertanyaan aku.
"Kau rasa gembira bila nampak dia. Hati kau buat hal. Muka kau akan terasa panas. Hmm..apa lagi eh..entahlahh.." Hye Soo menggaru kepalanya sambil tersengih. Dia ni memang. Otak tersekat sikit.
"Kenapa kau tanya?" Soalnya pelik. Yelah, aku ni dah lah hati beku lepastu tiba-tiba tanya pasal hal Cinta cintun ni. Mau dia tak pelik?
"Tak de apa hehe.." aku mengambil buku aku.
"Kau suka Jimin ehhh??" Dia smirk.
"Ak-aku..aku..tak tahu..hahaha!"
"Menipu."
"Haih..entahlah..aku rasa..macam...aku sukakan dia..tapi..haishhhh!! Molla!!" Serabut pula fikir pasal benda ni.
"Jinyu, aku nak bagitahu kau sesuatu. Nanti kita singgah Lyptus Cafe," katanya serius. Tetiba saja dia berubah riak. Huhu seram!
"Okay.."
YOU ARE READING
[C] paper rocket + park.jm
FanficDia selalu bagi roket kertas dekat aku. Aku nak tanya..dia tak tahu ke maksud MEMBAZIR?! Start: 201116 End:141216 Status ; completed + Cerita ni idea saya sendiri. Don't copycat + ⓒJeonlist_ ; 2016 Cover by ; @joonzgal