Y

3.3K 416 6
                                    

No one.

Disebabkan keadaannya yang tidak berapa baik, sudah 3 hari Jinyu tidak hadir ke sekolah. Dia hanya duduk dirumah mereputkan diri.

Sekali sekala dia akan menonton televisyen. Atau dia akan membaca buku. Tapi kebanyakan masanya dipenuhi dengan tidur.

"Arghhh!! Bosannya!" Jinyu berkata seperuh menjerit. Cukuplah haritu dia demam dan tak boleh pergi sekolah selama dua hari. Sekarang kakinya pula yang cedera. Haish! Geramnya!

Dia mencapai telefon yang berada di atas meja dan menelek game didalamnya. Namun satu game pun tidak ada. Memang dia bukan kaki game. Haih..

Dia memandang ke arah pintu rumah. Lalu keluhan kecil dia lepaskan. "Jimin tak datang melawat aku ke?"

Kata Jinyu dengan nada sedih. Merajuk dengan Jimin. 3 hari Jinyu tidak ke sekolah dan 3 hari tu jugalah Jimin langsung tak melawatnya. "Kata tak suka tengok aku sakit tapi dia tak datang melawat pun. Macam mana aku nak baik!" Bantal sofa di baling jauh ke sofa yang lain. Geram dengan Jimin.

~~~~~~~~~~

Jinyu:

Chimm..

Jimin:

Bo?

Jinyu:

Em..tak de apalah. K bye.

Jimin:

Yahh..wae?

Jinyu:

Bluetick.
Seen 2. 30 p.m

Jimin memandang screen pelik. Berkerut dahinya. Dah kenapa dengan Jinyu ni. Hmm..

Buku latihannya ditutup dan dia kembali ke katil. Bukan dia tidak rindu akan gadis yang bernama Jinyu itu..tapi, Jinyu sendiri yang memintanya supaya jangan tegurnya lagi. Jadi, dia buatlah begitu.

Lagipun, Jinyu teramat dingin dengannya sejak haritu. Mungkin Jinyu tidak menyukainya. Mungkin Jinyu sudah bosan untuk berkawan dengannya.

Jadi..lepasni, Jimin hanya mampu meneruskan pemberian roket kertas selama-lamanya tanpa identiti yang tidak diketahui.
Haih..keluhan kecil di lepaskannya.





____________________
Hmm..ff ni hambarlah.
Aku rasa ragu-ragu bila nak update hahaha mungkin sebab tak best. Merepek je kerja aku.
Huhuhuhu. Nak update pun rasa malas gila.
Ouh ya,
Salam Maulidur Rasul gais~!
Pastikan anda berselawat
hari ini :))
K bye~



[C] paper rocket + park.jmWhere stories live. Discover now