Hoofdstuk 17

26 0 0
                                    

Rose:
Als Ashton inderdaad een minuut later de wc's uitloopt kijkt hij een beetje bang. 'Uh everything okay Ash?'. "Yes", antwoord hij snel. Dus er is iets aan de hand. Maar wat? 'What did Niall say?', vraag ik. "He..he said that..I..I shouldn't do it anymore", en zodra hij dat gezegd heeft houdt hij zijn hand voor zijn mond. Het was dus blijkbaar niet de bedoeling dat hij dit vertelde. 'What shouldn't you do anymore?'. "I..I..it's very h..hard to tell..", en hij ademt een keer diep in.

Ashton:
"Hey, it's okay if you don't wanna tell me", en ze legt een hand op mijn schouder. Aan haar stem kon je horen dat ze het graag wilt weten, maar ook dat ze erg kwetsbaar is. Waarschijnlijk hebben al veel mensen haar gebroken. Waarschijnlijk heeft ze zo'n situatie al te vaak meegemaakt en dat mensen haar hun problemen niet vertellen. Ik wil haar niet nog verder kwetsen en vertel het haar toch maar. (...) Ze is dr duidelijk van geschrokken. 'Sorry...', en ik kijk naar beneden.

Rose:
'I..I never tought you had anorexia', zeg ik nadat Ashton me het had verteld. Ik had dit gewoon niet achter Ashton gezocht. De altijd vrolijk met kuiltjes in zijn wangen lachende drummer van 5SOS, Ashton Fletcher Irwin heeft anorexia. Wow... "I know", zegt hij opeens. 'Huh. You know what?', vraag ik onbegrijpend. "Ohw.. I know what you think of me right now... You think I'm stupid, ugly, a bad guy and a loser. Also you didn't think this about me. You never thought the always smiling and happy being Ashton would hide so much pain and fear under his smile...", zegt hij als hij naar beneden kijkt. Wow. Gewoon wow. Hij kon het eerlijk gezegd niet beter beschrijven. Behalve het eerste stukje dan. 'First, you're not a loser you're a beautiful hot guy! And second, wow! Just wow. You described it pretty well. "Thank you", en zijn wangen lopen een beetje rood aan. Zo lief! 'So, Niall and Louis aren't bad? They just wanted to help you?', vraag ik als alles een beetje op zijn plek begint te vallen. "Yeah basically. Louis thought I would do something else, you know. He didn't know I really had to go. Niall had to go too, so Louis said to him he had to say to me that Louis sent him and that I could talk to him too if I want. They aren't bad at all. They're lovely human beings!", probeert Ashton mij zo goed mogelijk uit te leggen. 'Thank you Ashton! You can always talk to me too if you want. Also about other stuff if you want'. "Thank you Rose", en we lopen weer naar de rest toe.

*tring tring* mijn mobiel gaat. Het is de buurvrouw. Ik kijk op mijn horloge: 11:54, zou ze al op ons staan te wachten buiten? 'Hoi hoi'. "Hoi Rose", zegt ze met een sorry in haar stem te horen. "Ik kan jullie helaas niet naar huis brengen... Mijn moeder is er erg slecht aan toe en komt misschien wel te overlijden... Ik blijf voorlopig bij haar in het ziekenhuis. Sorry". 'Oh sorry...'. "Hailey is bij de overburen. Dus die maakt het goed". 'Sterkte met je moeder!'. "Jullie ook met een lift naar huis te vinden", en we hangen op.

Blijkbaar zie ik er niet zo goed uit want Ashton kijkt me bezorgd aan. "You okay?", vraagt hij. 'Well', en ik slik even voordat ik verder ga met mijn verhaal. Ashton ziet er geschokt uit nadat ik het hele verhaal van het begin af aan verteld heb. We lopen de kamer binnen en Louis kijkt Ashton met een doordringende blik aan. Ik kijk van Louis naar Ashton en hij schud nee. "Rose has something to say", en Ashton knikt naar me. Huh wat? Wat heb ik te zeggen? En ik kijk hem onbegrijpelijk aan. Hij knikt naar mijn mobiel en dan weet ik het weer. O ja, dat moest ik zeggen...

'Well', begin ik. 'The woman who would bring us home at 12am, can't bring us home. Her mother has to stay in the hospital, she may die... So, I don't know how to come home'. Na een tijdje vraagt Niall: "And your dog?". 'My dog is by my neighbours, she's doing fine'. "I may have an idea", zegt Michael en we kijken hem allemaal aan. "There's an hotel next to this hospital. Maybe you could stay there until we have a solution". 'That's a great idea Mikey!', zeg ik enthousiast. Het is lang geleden dat ik in een hotel heb overnacht en het lijkt me best wel leuk! Ik kijk de anderen vragend aan. "Yeah, it sounds pretty good", zegt Harry. Het gaat nog steeds niet zo goed me them. En over het snijden heb ik niet meer met hem gepraat. Dat moet ik echt weer eens binnenkort gaan doen... "I can go to the hotel and ask them if they have some place for us?",  zegt Liam. "I'm going with you", zegt Louis. 'Okay, we'll see you soon', en Liam en Louis lopen weg. 

"Shit! Is it already so late?!", roept Michael en hij staat op. "We should go, sorry Rose, sorry Niall, sorry Harry". 'It's okay Michael, thanks for your tip!', en ik geef hem een knuffel. Calum en Ashton volgen. 'You can always text me okay?', vraag ik Ashton als hij wegloopt. Ik heb ieders nummer gekregen om te appen als er iets is. "Thanks Rose", en Ashton lacht met van die lieve kuiltjes in zijn wangen naar mij. 'Your welcome', en ik glimlach terug. En ze lopen weg. Ik ga op een stoel naast Harry en Niall zitten en zucht. "Are you bored?", vraagt Niall. 'Yes, kinda', antwoord ik. "If you look out of the window, you can see the others", en hij kijkt naar buiten. Ik sta op en schuif voorzichtig de gordijnen opzij. Het enige wat ik kan zien zijn drie mensen op zoek naar een auto op een lege parkeerplaats. Dan rennen ze het hotel binnen. "What are they going to do?", en ik schrik van Niall als hij opeens achter mij staat. "Haha sorry  Rose. I didn't mean to scare you". 'It's okay'.  Ik ga weer op mijn stoel zitten. "I'm going to get some water", en Niall loopt weg. 'Harry?', vraag ik hem voorzichtig. Hij blijft recht voor zich uit staren. 'Harry?', vraag ik hem nogmaals maar dit keer ietsje harder. Hij kijkt op. Zijn ogen zien er leeg uit en ik kijk bezorgd. Ik zie hem met zijn armbandjes spelen. "I.. I haven't done it anymore", en zijn stem slaat over. "Shit". 'I believe you Harry. If you say you haven't cut anymore, I believe you. Although you're voice cracks', en ik glimlach stiekem. "Thank you Rose", en hij begint te blozen.

The deur zwaait open en we schrikken ons rot. 'Jesus Niall!'. "I'm not Jesus", en hij begint te lachen. "The others are coming back. All of them". "Which means Michael, Calum and Ashton too?", vraagt Harry. "Yes", zegt Niall buiten adem. Ik weet niet wat hij heeft gedaan net, maar goed. Na een minuut gaat de deur weer open en ze komen allemaal binnen.

Surprise!! Ft One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu