Hoofdstuk: 14

48 0 0
                                    

Rose:

Na een hectische ochtend, gaan we weer terug naar boven. Ik had niet zo'n honger vanochtend. Ik voel me niet zo lekker vandaag. Als het goed is komst de buurvrouw ons om 12:00 uur ophalen. Ze zou ons thuis afzetten en daarna door naar haar werk gaan.  Ik ga eerst bij mijn ouders langs. Hun situatie is nog steeds niet veranderd. Hoe langer ze in coma blijven, hoe lastiger het is om weer wakker te worden. Ik vertel ze alles over vanmorgen en mijn broer. Ik ga bij mijn broers zijn kamer langs om te kijken of hij al terug is. Ah jammer, hij is nog niet terug. Ik loop naar Pauls kamer toe waar al de jongens zijn. 

Harry:

'I'm going to my mother', zeg ik als smoes. Niemand hoeft te weten wat ik ga doen. "I'll go with you", zegt Rose en ze staat al op voordat ik ook maar iets kan zeggen. 'Uhm...'. Niall ziet dat ik liever niet wil dat ze nu met me mee gaat. "Rose, do you want to play truth or dare with us?", vraagt Niall haar. "Uhm...", ze kijkt me aan. En als ze ziet dat ik haar toeknik als teken dat ze mee moet spelen zegt ze uiteindelijk "Okay". Ik geef Niall een dankbare blik. Ik loop toch eerst maar even naar mijn moeder toe om te kijken hoe het met haar gaat. Als ik binnenkom zie ik dat ze ligt te slapen en ik loop weer weg. Op weg naar de wc's. Ik pak het mesje uit mijn zak, die ik vanaf het ontbijt in mijn zak bewaard had. Ik zet hem in mijn huid en druk er zachtjes op. Het doet nog niet eens zoveel pijn als ik had gedacht. Ik maak 1... 2... 3... sneetjes in mijn bovenarm. Ik heb een vest aan, dus niemand kan ze zien. Net als de sneetjes gestopt zijn met bloeden en ik mijn mesje op wil bergen, komt er iemand binnen. Ik verstop gauw het mesje in mijn zak en was mijn handen alsof er niets gebeurd is. 

"Hi Hazz, everything okay?". Ik herken die stem en het is niet een van de jongens... Het is Calum! Calum van 5SOS. Ik draai me naar de deur om en kijk in de ogen van Calum. 'Y.. Yes everything is okay', lieg ik. Shit mijn stem sloeg over. Ik hoop niet dat hij het gehoord heeft, maar ik ben bang van wel, want hij kijkt me met een doordringende blik aan. 'What are you doing in this hospital, if I'm allowed to ask you?', vraag ik hem maar om van onderwerp te veranderen. "Ow uh, I was on a date with Luke, when a car hit him", en hij kijkt naar beneden. 'Ow I'm sorry...', ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Hij loopt de wc in. Ik blijf maar op hem wachten, denk ik. Als hij weer naar buiten komt, kan ik zijn rode ogen zien. Hij heeft dus gehuild. 'Hey, everything will be alright', probeer ik hem te troosten. Wat blijkbaar niet werkt, want hij begint weer te snikken. Ik geef hem een beetje ongemakkelijk een knuffel. "He's in a coma right now", snikt Calum. "The doctors think he'll make it, he just needs some time... The ambulance brought me and Luke to this hospital. I don't have something to drive back to. And... we lost everything we had... I don't have a place to go...". 'You can come with us!'. "But I heard, you slept by someone else...". 'Shit, I forgot... But I'm sure if she'll hear your story, that you can sleep by her too'. Hij kijkt me blij aan en net als we in de gang naar de rest toe willen lopen, komt een paniekerige Niall de kamer uitgerend. "Harry, Harry, hurry up! Rose past out". Ik ren achter Louis aan en roep over mijn schouder naar Calum dat hij ook mee moet kopen. 'Wait here outside, I'll come back. I promise", en Calum knikt. Ik loop snel naar Rose toe. Er komen ook een doktor aangesneld. 

Rose wordt op een bed neergelegd en volledig nagekeken. Er wordt ook wat bloed afgenomen voor de zekerheid. Als de arts een uur later terug komt zegt hij: "Everything is okay. Her blood percentages are good, and we can't find a bad thing. Have you eat something today?". "No, I only dronk a cup of tea this morning. I was not hungry". "That's the problem. Your body need food in the morning. Although you're not hungry, you HAVE to eat something!". Hij geeft haar nog een pakje koekjes, een appel en wat yoghurt voordat hij de kamer weer verlaat. Ik loop achter de arts aan om Calum te halen. 'Hey Calum, you can come in. Everything is okay with Rose, she didn't eat anything this morning. That's why she past out'. 

'Hey Rose, this is Calum'. "Wait... Calum of 5SOS? Calum Hood?", vraagt Rose uit ongeloof. "Yep, I'm the real Calum Hood of 5SOS", hij probeert vrolijk te klinken wat niet zo goed lukt. "OMG!", is nog het enige wat Rose uit kan brengen. "You're my favorite!", zegt ze na een paar minuten. "Aw thank you Rose!". "I'm going to the toilet, bye", en Rose loopt weg. "Where's Luke?", vraagt Louis plotseling. (Iedereen weet dat Calum en Luke een stelletje zijn). "Uhm... sorry", en Calum rent weg met tranen in zijn ogen. "Did I say something wrong?", vraagt Louis onbegrijpend. 'Yes... Luke had a car accident. Calum saw how it happened. He's in a coma now. The doctors think he'll survive it. But It's very hard for Calum to hear Luke's name now. You understand?', probeer ik Louis uit te leggen. Iedereen schrikt beduidend in de kamer. "Ow sorry... I didn't know", zegt een schuldig voelende Louis. 'It's okay, he'll come over it. I think so. He just need some time'.

Calum:

Ik kan het niet meer aan. Het wordt me gewoon teveel. Ik ren huilend de wc's binnen en zie iets op de grond liggen. Ik raap het op. Ik schrik als de gedachte in me opkomt dat Harry hier zonet was en iets achter zijn rug verstopte. Zou hij dit verstopt hebben? Zou hij zich werkelijk waar zelf gesneden hebben? Ik had dit echt niet bij Harry verwacht...


Surprise!! Ft One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu