Hoofdstuk 16:

28 0 0
                                    

Michael:

'Sorry guys but we have to leave...', zeg ik na een tijdje met de rest gekletst te hebben. 'We have a party tonight...', en gelijk als ik het heb gezegd heb ik er alweer spijt van. Ik kijk gauw naar beneden want ik voel me rood worden. Hoe kon ik nou toch ook zo stom zijn om te zeggen dat we een feest hebben. Had ik het er maar bij gelaten dat we weg moesten. De rest zal me waarschijnlijk vanaf nu af aan haten... Blijkbaar zei ik dat hardop want ik hoor Liam zeggen: "It's okay bud. We'll never hate you". Ik kijk omhoog en zie dat iedereen instemmend knikt. "I totally agree with Liam", zegt Rose. 'And...And you guys?', vraag ik voorzichtig aan Calum en Ashton. "You're our bandmate..., best friend. We will NEVER hate you Mikey", zegt Calum met een glimlach. Iedereen lacht voorzichtig. Ze weten dat ik het vreselijk vind om Mikey genoemd te worden.

Rose:
Iedereen begint voorzichtig te lachen. Iedereen behalve Ashton. Hij glimlacht als een boer met kiespijn. Ik zou graag nog een keer met hem willen praten, want het lijkt erop dat er meer is dan alleen wat hoofdpijn. I look at him and he smiles back. Or at least he tries to smile. Ik kijk hem aan met een alles-goed-blik. Ik zie hem voorzichtig nee schudden.

"Uhm..guys, before we leave. I have to go to the bathroom. Can somebody show me the way please?", vraagt Ashton na een paar minuten en kijkt me aan met een alsjeblieft-zeg-dat-jij-dat-wel-wilt-doen-blik. Maar nog voordat ik ook maar mijn mond open kan doen, zegt Louis: "No, you're not allowed to go", hij kijkt er erg serieus bij. Iedereen kijkt hem verwarrend aan. "But I really have to go", zegt Ashton. En je kan zien dat hij het echt meent. Je kan bijna de tranen in zijn ogen zien.  "Alright then, but I warned you", zegt Louis een beetje bozig en iedereen kijkt hem nog steeds gek aan. Wat is er mis met Louis? Wat bedoeld hij met maar ik heb je gewaarschuwd? 'I'll show you the way', zeg ik lief en ik sta op.

Ik lees Niall's gedachten al ik hem even aankijk: shit, they'll probably think I'm a weirdo now if I say I'm going with them, but I have to go to the bathroom too. Well, I can wait a few more minutes. Ashton kijkt erg opgelucht en staat ook op. Maar net als we weg willen lopen zie ik dat ook Louis opstaat. Wat gaat hij nou weer doen? Hij loopt naar Ashton toe en pakt zijn arm vast. Ashton draait zich geschrokken om. Je kan de angst van zijn gezicht aflezen. Louis fluisterd iets in zijn oor en Ashton wordt wat bleekjes voordat hij iets terug fluisterd. Wat is er toch tussen die twee aan de hand? Ik sta net dichtbij genoeg om te horen wat Ashton zegt: "Can it please wait? I really have to go to the bathroom". "I would like to say no, but I won't seeing you pee yourself in front of all those people, because they'll do something to me. So, okay you can go by now, but if you're going to do 'IT' I'm never letting you go alone again. You understood that?". "Y..yes". Ashton loopt gauw de deur uit en ik volg hem. Ik hoor nog net Harry tegen Louis zeggen: "Wtf is wrong with you Louis!?".

Ik tref hem om het hoekje aan, wachtend op mij. Ik kan een traan verstopt achter een van zijn krullen zien. 'Are you okay', vraag ik bezorgd. "Y..yes", en ik hoor hem heel zachtjes shit zeggen als zijn stem overslaat. 'Well, you look a bit pale and scared.... Is everything okay between you and Louis?'. Ik zie dat hij van deze vraag schrikt. 'Oh well, I understand. You're not allowed to say anything at all...?', en hij knikt. 'If you ever want to talk, I'm here for ya, okay?', en weer knikt hij. Ik zie weer tranen in zijn ogen opkomen en ik wijs hem maar gauw de weg naar de wc's. "Thank you", zegt Ashton zachtjes voordat hij naar binnen loopt. 'You're welcome',  zeg ik terug, maar ik weet dat hij dat waarschijnlijk niet meer hoort.

Niall:
Fuck fuck fuck denk ik. Ashton en Rose zijn nu al een paar minuten weg en ik moet nu toch eigenlijk echt wel naar de wc. Ik schuif wat heen en weer op mn stoel in de hoop dat dat werkt. Maar helaas, het tegendeel juist. Ik moet alleen maar nodiger.

Liam:
Ik zie Niall heen en weer schuiven op zijn stoel. Dan grijpt hij (je weet wel) en trekt een moeilijk gezicht. Ik weet niet of hij het al vergeten is, maar ik kan helaas nog steeds gedachtes lezen... 'Niall, you okay bud?'. "Yeah", antwoord hij met een piepstemmetje. Ik trek een wenkbrauw op en kijk hem aan. 'Are you sure?'. "Nope", zegt hij weer met een piepstemmetje. Ik zucht en schud hoofdschuddend nee. Niall staat op, maar Louis roept ineens: "Niall stop! You're going nowhere", en hij gaat voor de deur staan met zijn handen over elkaar. "Please Louis, I really have to go to the toilet". "No". "But I can't hold it any longer", zegt een jammerende Niall. "No is no. You're going nowhere. Not untill Ashton is back. And Rose". "Guys please", smeekt Niall ons. "Why didn't you say you had to go too when Rose and Ashton were leaving?", vraagt Calum, die de rest van de tijd als een stokstaartje voor zich uit zat te staren. "I..i..idk. I thought I could hold it for a few more minutes until Ashton and Rose came back. I thought you probably would think I'm a weirdo if I went with them...I know that sounds weird and I know I'm just a dumbass, sorry..". 'I don't think they will come back within a few minutes. Ashton seemed jolted and about to start to cry. I think he broke down when he crossed the corner', en iedereen kijkt me met een open mond aan. Behalve Louis... Hij lijkt juist blij te zijn. Wat ik totaal niet kan begrijpen. Zo ken ik Louis helemaal niet.

"Shit, it's all my fault", zegt Michael vanuit het niks. Wij kijken hem vragend en afwachtend aan. "Idk if I'm allowed to tell this, but maybe I know what's wrong with Ashton.", Louis kijkt hem boos aan. "But he never said anything about you Louis. It was very.. personal". "Louis can I go please? Please?", vraagt Niall smekend. "Uhm..". 'Louis!', roep ik en ik kijk hem doordringend aan. "Okay, you can go", en Niall wil al weggaan, maar Louis houd hem tegen. "First I want to say something to you", en hij glimlacht boosaardig."Eh..okay", en ze lopen naar de gang toe. Een paar seconden later komt Louis weer binnen. "What did you say?", vraagt Harry. "I'm not gonna say that", en hij glimlacht geheimzinnig. Dit kan niet veel goeds betekenen...

Rose:

Ik sta buiten bij de wc's te wachten op Ashton als Niall aangerend komt. "Sorry, I really have to go", en hij gaat gauw de wc's binnen. Als ze na vijf minuten nog niet naar buiten komen, klop ik op de deur. 'Is everything okay?'. "Yes, everything is okay. I'd to say something to Ashton", zegt Niall als hij weer naar buiten komt. He'll come over a minute", en hij loopt weer terug naar de anderen. Oké... Dit klinkt een beetje verdacht. En ik moet meteen aan Louis denken. Zou Niall voor Louis werken? 



Surprise!! Ft One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu