Ashton:
*klop klop* "Yeah?", vraagt Rose. "Sorry if I interrupt you guys, but can I go to the bathroom here? Niall is still sick in the bathroom in our room", vraagt Louis een beetje verlegen. Rose kijkt eerst naar mij om toestemming te vragen, als ik knik dat het goed is antwoordt ze. "Sure Lou", en ze loopt naar de deur om hem open te maken. Louis gaat de badkamer binnen en Liam loopt naar binnen. "Hey Liam". "Hey Rose, hey Ashton". "I'm here to ask you guys if you want to have some breakfast with us, everyone's hungry". 'Yes, we would like to have some breakfast', antwoord ik. Louis komt met een glimlach naar buiten gelopen en laat zien dat hij trots op mij is. Het voelt goed als iemand trots op mij is. Dat geeft weer wat zelfvertrouwen. "I've got one thing left to say to Ashton, but we're coming", zegt Rose.
Ik kijk Rose afwachtend aan. "Actually I've got two things to say", en ze glimlacht met haar mooie lach. "First I wanna compliment you. You did great saying you're hungry. I'm proud of you!", en je ziet dat ze het oprecht meent. 'Thank you', en ik voel m'n wangen gloeien. "Aww you're blushing, that's so sweet". 'What's the second thing?', eigenlijk weet ik al wat het is, maar ik wil het toch wel graag zeker weten. "I don't exactly know how to say it, but I think it's a good idea to go and visit a doctor after breakfast". 'Yeah, that's okay', zeg ik maar snel om er vanaf te zijn. Ik wil niet, maar ik heb niet echt een kans ben ik bang. Blijkbaar ziet Rose dat ik bang ben, want ze vraagt of ik wil dat er iemand met me mee gaat. 'Yes...'. "Do you know who? And it doesn't have to be me, if you don't want so". Ik zat even te twijfelen wie ik graag met me mee wil hebben, maar al snel wist ik het. Het wordt Rose. Zij kan Nederlands praten en alles makkelijk en snel aan de doktoren uitleggen en vertalen voor mij. En ze weet mijn hele verhaal. 'I want you to go with me'. "Do you only say that because I'm here with you, or...?". 'No, I say it because you can talk Dutch and you're the only one who knows my whole story', ik zie haar blij kijken. "Thank you Ash, it's an honour to go with you", we staan op en lopen naar de anderen toe.
Rose:
"Yes! They are here, we can go have some breakfast", zegt Michael enthousiast als we binnenkomen. Niet Niall dit keer, hij is ziek. "How's Niall doing?", vraag ik als ik hem niet tussen de anderen zie zitten. "Go ask himself, he's in the bathroom", zegt Liam.
Ik klop op de deur en vraag of ik binnen mag komen. "Yeah, come in", hoor ik een schore Niall zeggen. Nou dat klinkt niet echt zo goed. Ik loop voorzichtig naar binnen en tref een lijkbleke Niall aan. 'Wow you don't look right, I guess I don't have to ask how you're doing right?', hij knikt. 'What do you have?'. "I don't know, I woke up at 6am and had to throw up every quarter since then". Niall hoest een keer en geeft dan weer over. Ik ga een bekertje met water halen. 'Here'. "Thank you Rose". 'Anytime Niall".
"Can we go downstairs to have breakfast now?", vraagt Michael. 'Sure but shouldn't somebody stay with Niall?'. "That's not necessary. You all can go have some breakfast", zegt Niall meteen. 'No Niall, I stay here with you'. "No Rose, have some breakfast". 'The boys can bring some bread upstairs when they're coming back. I don't need much', en ik ga op een van de bedden zitten. "Are you sure you're staying here?", vraagt Niall. 'Yes I'm completely sure. If I were sick, I would love to have someone around me to help me. And my mother...', ik kijk even naar beneden. Ik wil niet dat iedereen de tranen in mijn ogen kan zien. Calum komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. 'And my mother taught me, if I wanted something from somebody I should do the same to them. So I'll stay here', en ik veeg snel een traan weg. "You're a strong girl", fluistert Calum in mijn oor. Ik kijk hem aan met een smile.
Als de jongens de deur achter zich dicht hebben gedaan, ga ik languit op het bed liggen. Ik zucht. "Rose?", vraagt Niall voorzichtig. 'Yes?", vraag ik als ik opsta en naar hem toe loop. "You're worried about your parents and brother right?". Aj, dat raakt me diep van binnen erg hard. Ik ben als de dood voor hun gezondheid. Ik ben zo bang dat ze het niet gaan halen. 'Y..yes', en ik kijk weer naar beneden als ik de tranen achter mijn ogen voel prikken. "If the boys are back, you should visit them with one of them. But don't go alone". Wat weet Niall allemaal van mij? Ik kijk hem verbaast en ook een beetje geschrokken aan. 'What do you mean?", blijkbaar schrok hij van wat hij zei, want hij slaat snel zijn hand voor zijn mond. "Uh...nothing". 'Niall please... Tell me what you know. That'll hurts less, you know...'. "Well", en ik hoor hem slikken. Dit kan niet veel goeds betekenen. "Well Liam told me this..", en hij valt even stil. 'Liam told you what?'. "He told me you cut yourself... I'm sorry Rose. I shouldn't have told you this. I..", maar ik onderbreek hem. 'HE TOLD YOU WHAT?!', ik hoor mijn stem breken als ik het zeg. Woede en tranen komen in me op. Hoe kon Liam?! Ik dacht dat ik hem kon vertrouwen. Ik wilde het beste voor hem, maar dan verteld hij dit?! Ik ren huilend naar het bed terug en begin erin te slaan. Ik voel me zo machteloos op dit moment. Soms ben ik echt tegen mezelf aan het vechten. "Rose...", hoor ik Niall voorzichtig zeggen maar ik negeer hem. "Rose...", probeert Niall weer. Maar ik lig alleen maar huilend op het bed.
Michael:
*klop klop* en de deur gaat open. Ik kom naar binnen gelopen. 'Sorry I forgot something...'. Ik schrik als ik Rose schokkend van het huilen op mijn bed zie liggen. Niall staat in de deuropening van de badkamer. Het lijkt erop dat hij net naar Rose toe wilde lopen. Maar hij draait zich snel om als hij weer over moet geven. Wat is hier gebeurd? 'Rose?', zeg ik voorzichtig als ik bij haar op het bed kom zitten. "Y..ye..yes", antwoord ze met snikken tussendoor terug. 'Calm down Rose. Breath in... and out. Good. Now, would you tell me what happened?'. Ze gaat rechtop naast me zitten. "I..I thought I could trust Liam. But he f*cking told Niall. And who knows someone else too. Idk how to feel now. But what I do know is I'm really not fine at all", ze laat zich weer snikkend op mijn dekens vallen. Hey dat is onze lyrics. Nee Michael, nou moet je even serieus zijn. Ik leg voorzichtig mijn hand op haar rug. 'What did Liam say to Niall?'. "Ask Niall", zegt ze luid snikkend en bijna onverstaanbaar door haar tranen heen.
Ik sta voorzichtig op en loop naar de badkamer toe. Ik tref Niall aan die in zichzelf snikkend met zijn handen voor zijn gezicht tegen de muur aan zit. 'Niall?'. Hij kijkt geschrokken op. Zijn ogen zijn rood van het huilen en hij is nog steeds lijkbleek. Zo heb ik hem nog nooit gezien. 'You okay?'. "No", zegt Niall met bijna geen stem meer. 'Do you feel any better since this morning?'. En weer schud hij nee. 'Maybe it's a good idea to call a doctor'. "Not yet".
Would you please tell me what Liam said to you about Rose?'. "Well, I don't know if I can say it... It's not... well, not really positive". 'I'll ask Rose if you can tell me'. En Niall knikt instemmend toe.
'Rose?'. "Yes Miky. Oh sorry Michael", voegt ze er snel aan toe. 'It's okay Rose. Is it okay if Niall tells me what Liam said to him?', vraag ik voorzichtig. "Yes, as long as you don't tell someone else". 'I won't', en ik loop weer terug naar Niall toe.
'She's okay with you telling me'. "Well, I'll keep it short. Rose cuts herself...".
JE LEEST
Surprise!! Ft One Direction
FanfictionRose gaat op haar verjaardag de hond uitlaten. Als ze thuiskomt zegt haar moeder tegen haar dat zij, haar man en zoon een dagje weggaan en 's avonds weer thuiskomen. Rose snapt er helemaal niks van, en dat op haar verjaardag! Als ze binnenkomt snapt...