Yüreğin Verdiği Karar

93 51 10
                                    

  Bloktan içeri girdiğinde artık şaşırmayı bile bırakmıştı. Her şey ona bambaşka geliyordu. Buranın belki de enerjisi büyülüyordu onu. Daha bir hafta öncesine kadar böyle bir yer olduğunu söyleseler gülüp geçerdi.

  Her neyse içeriyi anlatacak olursak, binanın dışı kadar göz alıcı bir yapısı vardı. Öyle ki kendini Hogwards'a girmiş gibi hissettiriyordu. Zekice tasarlandığı belliydi.

  Girişten koridor boyunca kırmızı bir halı sizi karşılıyordu. İşin Hogwards'a çalan kısmıysa merdivenler olsa gerekti. Tek fark burası daha modern döşenmişti. Ağırlıklı renkler kırmızı ve siyahtı. Merdivenleri de demir olduğu belliydi ama simsiyahlardı.

  Böylesine bir yeri önceden hiç görmemişti. Merdivenlerin garip yanıysa hareket halindeydiler. Daha doğrusu insanlar üstinden geçerken yer değiştiriyorlardı.

  Hailey oldukça şaşkındı.

  Bu nasıl olabilirdi ki, sihir desen bunlara inandığı yıllar en fazla dört beş yaşlardı, diye düşündü.

  Yanında duran Bayan Ginny de bunu fark etmiş olacak ki, onunla beraber girişte duruyordu. Anlaşılan Hailey'nin gözlemini bitirmesini bekliyordu.

-Burası harika, söyleyecek söz bulamıyorum bile, dedi Hailey iç geçirerek. Gözleri hala etrafı izlemekle meşguldü.

-Evet öyle, bunu her an daha iyi anlıyor insan, emin ol, dedi Bayan Ginny.

  Daha sonra sözlerine devam etti.
-Hadi gel seni Bayan Ginny ile tanıştırayım.

-Olur tabi peki o kim, dedi Hailey.

-Kendisi bu bloğun müdürüdür, aynı zamanda benim akıl hocam, dedi ve gülümsedi.

-Yalnız bir şey aklıma takıldı. Her bloğun ayrı bir müdürü mü var yani, diye sordu Hailey meraklı bakışlarıyla.

-Tabi ki, burası sandığından daha karmaşık bir yer ve burayı düzen içinde tutabilmek de bir o kadar zor bir mesele, diye yanıtladı Bayan Ginny.

  Hailey şöyle bir iç geçirdi ve
-Umarım ben de bu karmaşık yere alışabilirim, dedi sessizce.

  Bunun karşısında Bayan Ginny o mükemmel gülümsemesini takınarak,
-Alışırsın, rahat ol tatlım, dedi.

  Sayesinde Hailey onunla konuştukça gerçekten daha rahat hissediyordu.
Daha sonra beraber yanlarındaki merdivenden çıkmaya başladılar.
Tabi Hailey'nin aklı hala merdivenlerin yer değiştirmesine takılıydı. Yeterince saçma sorularda bukunmuştu, bunu da sorup kendini rezil etmekten çekiniyordu.

  Merdivenin üst kısmına gelmişlerdi.
Bir anda Bayan Ginny,
-Bay Jones'ın odasına lütfen, dedi
Daha sonra merdiven bir bip sesi verdi ve harekete geçti.

  Şaşkınlığı karşısında Hailey ne söyleyeceğini bilemedi.
Tam o anda Bayan Ginny içinden geçenleri duymuşçasına,
-Burayı sihirli sanabilirsin tatlım ama hepsi o mükemmel bilimin icadı, dedi.
En sonunda Hailey kendini tutamadı ve,
-Nasıl ya, bir merdiven sizin sesinizi duyup isteğinizi yerine getirince bu nasıl bilim olabilir ki, dedi.

  Bu soru karşısında Bayan Ginny, belli etmemeye çalışsa da gülmemek için kendini zor tutuyordu.

-Tatlım merdivenlere sese duyarlı mekanizmalar yerleştirildi. Yani bina planına göre istedigin odayı söylediğinde, sesi algılayarak harekete geçiyor.

  Bunu duyunca Hailey boş boğazlı konuşmasından dolayı, kendini merdivenden aşağı atmayı düşündü. Nasıl da düz mantıkla bakmıştı.
Bayan Ginny, Hailey'nin yüz ifadesinden anlamış olacak ki,
-Kendini kötü hissetmene gerek yok, ben de ilk gelişimde böyle hissetmiştim. Ama zamanla insan buraya alışıp, kendi düşünce sınırlarını aşabiliyor. Böylece hayal gibi duran şeylerin aslında gerçekleşebileceğine inanıyor. Hadi gel, merdiven de durdu zaten. Önümüzdeki ahşap kapılı oda Bay Jones'ın odası.

-Şey, peki ama ben çoğu kez şaşkınğıma engel olamadan düşüncesizce konuşabiliyorum. Alışma evresinde olduğumdandır belki bilmiyorum, dedi Hailey hafif endişeli bakışlarıyla. Rezilliklerini az da olsa örtmek istiyordu.

-Tabi ki, benden çekinmene gerek yok canım, her ne kadar orta yaşlı da olsam görünüşümün aksine, benu de bir arkadaşın gibi kabul edebilirsin. Hatta yalnızken Ginny diye hitap etsen bile sorun olmaz. Yalnızken diyorum tabi zira müdürün yanında falan dersen pek hoş olacağını sanmam, dedi gülerek.

  Gerçekten de hic tahmin ettiği gibi bir kadın değildi. Nasıl oluyorsa öyle bir enerjisi vardı ki, kendini yıllardır tanıdığı biriyle konuşur gibi rahat hissettiriyordu.

-Gerçekten çok tesekkür ederim Ginny, dedi Hailey gülümseyerek.
-Ne teşekkürü canım, burada insanlar aile gibidir zaten. Ailemize hoşgeldin diyorum sadece...

  *  *  *

  Luke biraz daha dinlenmiş hissediyordu kendini. Güzel bir duş almıştı. Belki de su gibi dertlerinin de akıp gitmesi ümidiyle.

  Ama yok. Su akıp gitse de, kalbi hala kirliydi. Sevdiğini öldürebilecek bir kalp nasıl temiz olabilirdi ki? Artık sorgulamayı bırakmıştı, Hailey'e ne ara bu kadar değer verdiğini. Artık biliyordu, ruh eşi oydu. Belki o daha farkında değildi. Keşke tek sorun bu olsaydı diye düşündü. Tek sorun sevmek ve sevilmek olsaydı.

  Yine gözleri dolmuştu. Önceleri hiç bu kadar ağlamazdı. Hatta insanların ağlamaları bile saçma gelirdi. Neden ağladıklarını çözemezdi. Acılarını anlayamazdı. Garip geliyordu. Ama Hailey'den sonra onu da öğrenmişti. Taş kalbi hüzünle dolmuştu.
Halbuki bir kaya kadar sert bir insandı. Ama şimdi ne olacaktı? Hailey'le karşılaşında o aciz haliyle olacakları bile bile nasıl duracaktı.

  Ama onca düşünmesinin sonrasında bir karar almıştı. Evet almıştı bir karar...

  Kalbi müsaade etmemişti o caniliği işlemeye. Yapamazdı, ona sevmeyi öğretebilen insanı yokluğa gömemezdi...

  Tabi bir yandan da içindeki yok olma endişesine dur diyemiyordu.
Yeni bulmuştu sevgiyi, yaşamının anlamını.

  Nasıl bir çıkmazın içindeydi böyle?
Nasıl içinden çıkacaktı bu sorunların?
Ama o an meselenin farklı bir boyutu aklına geldi. Önceden insanlara sinirle anlamayarak bakan Luke, şimdiyse onlara imreniyordu. En azından onlar sevmek, üzülmek, mutlu olmak ve daha birçok hissi tadabiliyorlardı. Buna rağmen de istedikleri kişiyi sevme ve ömür boyu mutluluğu özgürce yaşayabiliyorlardı. Sevgi konusunda tek dertleri sevmek ve sevilebilmekti.

  Keşke insan olarak doğabilseymişim, diye içinden geçirdi, ilk kez...
Ama bilmiyordu ki, daha kaç kez böyle düşüneceğini... Bu sonu olmayan bir ilkti...

Sevgili okurlarım, bir bölüm daha sonlandı.
Umarım beğenerek okuyabilmişsinizdir... :)
İleriki bölümlerde olaylar daha karmaşık bir hal alacak.
Bakalım Luke nasıl bir yol izleyecek?
Hailey de acaba nasıl bir eğitim sürecinde olacak?
Hepsi ileriki bölümlerde açığa çıkacak.
Beğeni ve yorumlarınızı bekliyor olacağım.
Şimdiden çok teşekkürler.. :)
 

SecretHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin