28// de vragen

289 13 0
                                    

Pov Savanna

'Ik ga kijken of ik buiten nog kan helpen.' zeg ik. 'Ik ga wel mee. Aria voorzichtig en lief zijn.' zegt ze. Ik sta op en zo lopen we samen naar buiten. 'Wow dat zijn wel veel walkers.' zegt ze als ze het hek ziet. 'Jup, daarom moeten we ervoor zorgen dat het er niet meer worden. Dus ik weet wel iets.' zeg ik en samen lopen we naar het hek.

Ik pak het kapmes weer en geef Skyler een koevoet. 'Kom maar op.' roep ik lachend. Ik steek er een door het hoofd. Skyler begint ook en zo gaan we samen een tijdje door. Na een tijdje komt Carl ook helpen. 'Hey Sav.' zegt hij en geeft me een kusje. 'Jullie zij echt lief samen.' zegt Skyler en glimlacht even. 'Dank je Sky.' zeg ik.

'Toen we die weg overstaken, werden we meegenomen die auto die we hoorden. Ik hoorde na een tijdje dat de man een gevangenis wou aanvallen. Toen Andrea terug kwam had ze het over een meisje met bruin haar dat met de zoon van Rick omging. Ik wist niet zeker of jij het was maar ik heb de Governor zover gekregen dat Aria en ik mee mochten. En toen stond je daar.' zegt Skyler en steekt nog een walker dood.

'Weet je wat over de plannen van de Governor?' vraagt Carl. Ze knikt. 'Hij is van plan de gevangenis aan te vallen. Ik weet niet precies wanneer maar hij is het sowieso van plan.' zegt ze. 'Dan moeten we hem voor zijn.' zeg ik. 'Skyler je moet met mijn vader gaan praten.' zegt Carl. 'Heb je haar eigenlijk de vragen gesteld?' vraag ik. Hij schudt zijn hoofd. 'Skyler hoe veel walkers heb je vermoord?' vraagt Carl. 'Te veel om op te noemen.' zegt ze. 'Hoe veel mensen heb je vermoord?' vraagt Carl. 'Geen een.' zegt ze. 'Waarom?' vraag Carl. 'Omdat het niet nodig is.' zegt Skyler weer.

Na een tijdje stoppen we ermee. Ik hang de spullen weer op aan het hek en we lopen met z'n drieën naar binnen. 'Waar kan ik Rick vinden?' vraagt Skyler. 'Hij loopt ergens rond, moet je maar even zoeken.' zegt Carl. Ze knikt en loopt weg. 'Kom ik ga je aan Aria voorstellen. Ze wil je dolgraag zien.' zeg ik tegen Carl en trek hem mee.

'Aria kom is.' roep ik naar haar. Ze komt vrolijk aanrennen. 'Dit is Aria.' zeg ik. 'Hoi.' roept ze vrolijk. 'Aria ik heb iets voor je. Het is van Violet en ik wil dat jij het krijgt.' zeg ik en trek het mes uit mijn broekband. 'Dit is het mes van Violet. Ik geef het aan jou. Bewaar het goed.' zeg ik zacht en geef haar het mes. 'Ik zal het goed bewaren.' zegt ze zacht. 'Ik weet dat je haar mist.' zeg ik zacht. 'Ze is op een betere plek zoals jij al zei.' zegt ze zacht en loopt weg.

'Ze waren al goede vriendinnen aan het worden.' zeg ik zacht. Carl trekt me in een knuffel. 'Ik weet dat je haar mist. Ik weet ook dat het moeilijk is. Maar je hebt mij nu. En Skyler en Aria. Je hebt iedereen hier.' zegt hij lief. Ik zucht even.

Ik ga op het bankje zitten. 'De dag dat de boerderij werd overvallen door honderden walkers, wisten mijn zusje en ik net te ontsnappen. Toen we op de weg waren, kwamen we een vrouw tegen genaamd Julie. Zelf was ik toen nog veertien en Violet was pas negen. We vertrouwde haar en gingen met haar mee. Voor vier maanden heeft ze voor ons gezorgd alsof we haar eigen kinderen waren. Tot op een dag, we werden ingesloten door walkers.' zeg ik.

Flashback

'Julie wat moeten we doen?' roep ik paniekerig. 'Kalm blijven. Ik heb een idee.' zegt ze. Ze geeft me haar pistool en mes samen met een armbandje. 'Het worden er teveel.' roept Violet die maar blijft schieten. 'Ga nu. Loop zo ver als je kan. Ik stop ze wel. Ik hou van jullie meiden.' zegt ze voor dat ze zich voor de walkers gooit. 'Julie nee.' gil ik al huilend. 'Sav kom we moeten gaan.' zegt Violet in tranen terwijl ze me mee trekt.

Ik zucht even en pruts aan het armbandje. 'Ze gooide zich zelf voor de walkers, alleen maar om ons te redden Carl.' zeg ik zacht. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder. 'Beloof je me dat je me nooit verlaat?' vraag ik aan hem.

'Dat beloof ik.' zegt hij.

He saved me ft Carl Grimes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu