Pov Savanna
Eenmaal weer op het spoor, lopen we verder. Ik zucht even. Weer op weg. Ik had het ook niet mogen dromen. Een veilige plek die me voor lange tijd veilig zou houden. Ik wist het. Vroeg of laat zou het ten onder gaan.
'Walker.' zeg ik en kijk achterom. Carol loopt erop af. 'Meer.' zegt ze zacht. We lopen gauw het bos in en schuilen achter een grote hoop met zand. Een horde steekt de spoorweg over. In de verte zijn een aantal schoten te horen. De horde draait zich om en gaat op het geluid af.
Als we zeker zijn dat de horde weg is, stappen we weer de spoorweg op. 'We kunnen naar het oosten gaan.' zegt Carol. 'Denk je dat die schoten van Terminus komen?' vraagt Tyreese. 'Ja.' zegt Carol. Na een tijdje lopen komen we een man tegen. Hij praat tegen een Walkietalkie. 'Haal je vinger van de knop. Dat zijn onze vrienden.' zegt Carol en richt haar pistool op de man.
Niet veel later hebben we hem vastgebonden en zitten we in het hutje. 'We houden ze alleen vast.' zegt de man. 'Er is een horde onderweg naar Terminus. Ze komen erg van pas.' zegt Carol. 'Carol ga je dit echt doen?' vraag ik. 'Ik ga mensen doden.' zegt ze en loopt het hutje uit.
Tyreese sluit de deur en ik leg Judith in een oude doos. 'Heeft ze een naam?' vraagt de man met het petje. Ik negeer hem. 'Hé heeft ze een naam?' vraagt hij nog een keer. 'Judith.' zeg ik kil. 'Het is een vriendin.' zegt Tyreese. 'Ik heb geen vrienden, ik ken wel mensen. Klootzakken zijn het.' zegt hij. 'Ik begrijp wel dat je geen vrienden hebt.' lach ik. Tyreese kijkt me aan.
'Voor dit alles. Je raakt er gewend aan.' zegt de man als laatste. 'Ik niet.' zegt Tyreese. 'Tuurlijk niet. Jij bent zo iemand die baby's red.' zegt hij. 'Ik heb Judith gered.' zeg ik. 'Je bent een goed mens.' zegt hij. 'Je hebt geen idee wat ik allemaal gedaan heb.' Zegt Tyreese zacht. 'Je bent een goed mens.' zegt hij nog een keer. 'Daarom ga je dood vandaag.' vervolgd hij zijn verhaal. 'Daarom gaat die baby dood. En jij meisje.' zegt hij. Tyreese staat op. 'Of jullie stappen in die auto en gaan er van door.' zegt hij.
'Neem haar, en de auto en ga weg met z'n drieën. Ik wil dit vandaag niet doen.' zegt hij. Als we een klap horen, loopt Tyreese naar het raampje. 'Is dat Terminus?' vraagt de man. 'Ja.' zegt Tyreese. 'Niemand gaat dood vandaag.' zegt Tyreese. 'Als je dat denkt is het zeker jij, die baby en dat meisje.' zegt hij. 'Als jij nou even je mond houdt.' roep ik. Hij begint te lachen. 'Grote mond voor zo'n kleine meid.' lacht hij.
Ik draai me om als ik iets hoor. 'Achteruit.' zegt de man en pakt Judith. Judith begint te huilen. 'Wapens op de grond nu.' roept hij. Voorzichtig leg ik mijn pistool op de grond. 'Doe haar niks.' jammer ik. 'Jij ga naar buiten.' zegt de man tegen Tyreese. 'Ga naar buiten. Een draai.' schreeuwt hij. 'Niet doen.' gil ik. 'Dwing me er niet toe.' schreeuwt hij. Judith begint harder te huilen. Tyreese loopt naar buiten.
'Niet doen.' gil ik. Ik hoor buiten wat kreten en klappen. De man loopt met het mes naar de deur waar Tyreese binnen komt stormen. 'Ik doe het niet.' zegt hij en blijft slaan. Ik pak Judith vast. 'Kom Tyreese. Hij is dood.' zeg ik na een tijd. Ik open de deur en zie een groep mensen aangelopen. Rick en Carl rennen op me af. Rick neemt Judith van me over en Carl slaat zijn armen om me heen. Naast me knuffelt Shasha Tyreese.
'Je leeft nog.' zegt Carl en geeft me een lange onafgebroken zoen. 'Je leeft nog.' zegt hij na een tijdje nog een keer en houdt me stevig vast. Ondertussen komen Skyler en Aria ook rond om me staan. Ik geef ze allebei een knuffel. 'We zijn zo blij.' zegt Aria. 'Abraham, Eugene en Rosita?' roep ik vragend als ik ze zie. 'Hé Savanna.' zegt Rosita. Ze loopt naar me toe en geeft me de revolver. 'Alle zeven kogels zitten er nog in.' zegt ze. 'Dank je.' zeg ik.
Ik geef Carl gauw nog een kus. 'Bedankt.' zegt Rick tegen me. 'Geen probleem.' zeg ik zacht. 'We moeten gaan.' roept Rick. 'Waar heen?' roepen er een aantal.
'Ergens ver van daar.' zegt hij en zo lopen we verder. Opzoek naar onderdak en eten.
JE LEEST
He saved me ft Carl Grimes (voltooid)
Fiksi Penggemar'Nee Violet.' huil ik. Ik zie hoe mijn kleinere zusje wordt verscheurd door de walkers. Ik richt mijn pistool en schiet haar door het hoofd. Haastend ren ik weg. Weg van hier. Weg van alles. huilend schakel ik een aantal walkers uit. Ik ren naar de...