9// een horde

477 22 2
                                    

Pov Savanna

Langzaam open ik mijn ogen. Toch nog even kunnen slapen. 'Vio?' mompel ik en schud haar wakker. Ze gaapt een keer en rekt zich uit. Ik lach even en maak dan Skyler en Aria wakker. 'Hebben jullie honger?' vraag ik aan Rosita. 'Ja maar we hebben niet genoeg. Jullie zouden het moeten bewaren voor later.' zegt ze. 'Maakt niet uit. Wij hebben genoeg voor vier dagen.' zeg ik en pak een blik bonen uit mijn rugzak.

Buiten maken we een vuurtje waar we de bonen verwarmen. Aria trekt een vies gezicht. 'Als je honger hebt, lust je alles Aria. Dus ook jij.' zeg ik lachend. Na een tijdje haal ik het blikje eraf en geef het aan Rosita. 'Hier deel maar. Wij hebben nog een blikje. We eten nu wel een fruitreep.' zeg ik. 'Dat is heel aardig van jullie.' zegt ze en neemt een hap. Ze deelt het met de andere.

Ik graai nog in mijn tas en geef Rosita de oude revolver die ik had gevonden. 'Er zitten nog 7 kogels in.' zeg ik. 'Maar jullie hebben het ook nodig.' zegt ze. 'Jullie ook. Wij gebruiken zo veel mogelijk onze messen om niet nog meer walkers te lokken.' zeg ik en trap het vuurtje uit.

Ik pak al mijn spullen weer in en slinger de rugzak weer op mijn rug. 'Wij moeten verder nu. We gaan een andere slaapplek zoeken. Het was fijn jullie gekend te hebben. Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen. Wees voorzichtig en red de wereld.' zeg ik. 'Jullie ook.' zegt Eugene voor het eerst. 'Ja inderdaad. Wees voorzichtig.' zegt Rosita. Ik knik een keertje en begin te lopen.

We zwaaien nog even en stappen daarna flink door. 'Waar gaan we eigenlijk heen?' vraagt Aria. 'Naar een plek waar het veilig is. We gaan als eerste het bos uit. We moeten even een weg zien te vinden. Daarna kunnen we het bos weer in.' zegt Skyler. Ik knik instemmend en zo lopen we verder.

De reis gaat door. Alles gaat door. Het leven gaat door en we moeten er niet bij stilstaan. De tijd doet dat ook niet dus wij ook niet. Ik zucht even. We zijn bijna bij de weg. Daarna kunnen we bepalen welke kant we opgaan.

'Savanna mijn voeten doen zo pijn.' jammert Violet. 'Nog even vol houden Vio.' zeg ik. Het gegorgel van een walker komt dichterbij. 'Blijf achter me Violet.' zeg ik tegen haar. Ik trek het mes uit mijn broekband en hou het omhoog.

Het wordt steeds luider en luider. Tot dat we niks meer horen. Enkel een dof schot. 'Blijf hier wachten.' zeg ik en loop naar voren. Een auto is in de verte te horen en ik laat me in het gras vallen. Pakt op mijn buik. Ik steek mijn hoofd iets omhoog en kijk naar de auto die me voorbij rijdt. Als hij ver genoeg is, klim ik weer overeind.

'Savanna.' De stem van Skyler. Het klinkt bang. Ze komen aanrennen. 'Een horde. We moeten gaan nu.' roept ze hijgend. Een vleug van angst schiet door me heen. Geen tijd voor nu Savanna spreek ik me zelf toe. Ik pak Vio bij haar arm en trek haar mee.

Achter ons vormt er een grote zwarte vlek van alleen maar walkers die uit zijn op ons vlees. Ik pak mijn pistool en schiet er een aantal neer. 'Rennen nu. Ren het bos weer in.' gil ik hard. Met z'n vieren rennen we het bos in.

Skyler schiet er nog een aantal neer en ik trek mijn mes. Ik steek er eentje neer. 'Kom rennen.' roep ik naar Aria en Violet. Ze rennen voor ons uit en maken het pad walker vrij. 'Ik heb een idee.' roep ik en pak mijn aansteker. Ik pak een papiertje uit mijn tas en steek die aan.

Ik laat het vallen en zo ontstaat er brand. 'Rennen dit houdt ze wel even tegen.' roep ik. Zo snel als we kunnen rennen we weg van de horde die door de brand stapt. We blijven rennen en rennen tot dat we weer bij de weg aan komen.

Ik maak een stilte gebaar en blijf door rennen. Na dik een uur zijn we de horde helemaal kwijt. 'Wat was dat?' vraagt Aria als we een reeks schoten horen. 'Geen idee maar het maakt me nu even niet uit. We moeten nu een veilige plek zoeken.' roep ik. Ze stemmen in en zo gaan we opzoek naar een huisje.

He saved me ft Carl Grimes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu