71// laatste dag op aarde

188 14 1
                                    

Pov Savanna

We zijn een weekje of twee verder. Alles is voor de rest rustig verlopen. Ik loop naar het huis van Maggie en Glenn. Ik hoor iets kapot vallen en een harde gil. Ik ren zo snel als ik kan naar binnen waar ik Maggie op de grond zie liggen. 'Maggie.' gil ik. Ik kniel naast haar neer op de grond. Ik leg mijn hand op haar voorhoofd. 'Je hebt koorts.' mompel ik. Ze begint te jammeren en geeft nog een gil. 'De baby.' roept ze. 'Ik ga hulp halen. Hou vol Maggie.' roep ik en sta op. Zo snel als ik kan, ren ik naar Rick.

'Rick. Er is iets met Maggie. Ze heeft koorts en heeft veel pijn. Ze moet naar een dokter.' roep ik. 'Maar waar moeten we naar toe?' vraagt Carl. 'De Hilltop. Daar is een dokter. We hebben hem nodig of Maggie en de baby gaan allebei dood.' roep ik. 'Rij de camper voor. We gaan naar de Hilltop.' roept Rick waarna hij met mij mee rent naar Maggie.

Ik kniel naast haar neer en hou haar hand vast. 'Het komt goed Maggie. Dat beloof ik je.' mompel ik. Ze glimlacht even maar krijgt algauw weer een vreselijke steek. 'Breng haar naar de camper. Nu.' roept Rick. Glenn en Rick leggen haar op de brancard waarna ze haar op tillen. Ik blijf naast de brancard lopen terwijl ik Maggie's hand vast houd. 'Het komt goed.' mompelt ze. Ik knik even en knipper de tranen weg. 'Ja, ik kan niet nog iemand verliezen waar ik van houd.' mompel ik zachtjes.

Ik laat haar los en zie hoe ze Maggie in de camper leggen. 'Savanna, ga wapens halen. Carl is daar ook.' zegt Rick. Ik knik en loop naar de wapenkamer. Ik zucht even en loop daarna de kamer binnen. 'Je hoeft niet mee.' zegt hij. 'Ik moet dit doen voor Maggie.' mompel ik en laad een geweer. 'Ik moet het doen.' mompel ik zachtjes. 'Dan doen we het samen.' zegt hij en pakt mijn hand.

We lopen gauw terug naar de camper en delen de wapens uit. 'Hier, een aantal medicijnen. Het is tegen de koorts.' zegt Denise en geeft me een aantal potjes met pillen. Ik glimlach dankbaar en stap de camper in. Ik ga bij Maggie op het bed zitten en leg een koud nat doekje op haar voorhoofd. 'Ga maar wat slapen.' zeg ik en we rijden weg.

Ik sta op en laat Glenn bij Maggie. Ik loop naar het tafeltje en ga daar zitten. Ik laat mijn hoofd rusten op de schouder van Carl. 'Hoe gaat het met Maggie?' vraagt hij. 'Koorts stijgt. Ze ziet lijkbleek. Ze is er slecht aan toe.' mompel ik en sluit mijn ogen. 'Denk je dat ze..' 'Stop.' kap ik Carl af. 'Ze gaat het halen. Ik weet zeker dat alles goed komt.' zeg ik en druk een kusje op zijn lippen. 'Ze is sterk. Ze geeft niet zomaar op Carl. Ze blijft er voor vechten.' zeg ik tegen hem.

***

Na een tijdje stoppen we. 'Shit.' roept Abraham. Ik open mijn ogen en kijk door de voorruit. De weg wordt geblokkeerd door een aantal trucks met een stuk of tien man. 'Wat doen we?' vraag ik. 'Langzaam uitstappen.' zegt Rick. Ik pak mijn geweer en loop achter de rest aan. 'We kunnen een deal maken. Hier en nu.' roept Rick. 'Geef ons al je spullen. Dat is de enige deal die vandaag gesloten wordt.' roept een man met een snor terug. Carl komt naast me staan en pakt ongezien mijn hand vast. 'Ik vertrouw het niet.' zeg ik zacht.

Rick geeft een seintje en we lopen voorzichtig achteruit. 'Mijn mensen en ik vertrekken.' 'Oke vriend.' roept de man. 'Wil je van vandaag je laatste dag op aarde maken?' roept Rick. 'Nee,
Maar dat is een ding. Wat als het de laatste dag op aarde is voor jou. Denk erover na.' roept de man waarna Rick instapt en we langzaam achteruit rijden. Met trillende vingers pak ik Carls hand vast. 'Saviors. Ze komen voor ons.' zeg ik zacht. 'Er komt helemaal niemand voor ons. Wij gaan Maggie veilig naar de Hill top brengen. Vandaag is niet onze laatste dag op aarde.' zegt Rick.

He saved me ft Carl Grimes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu