Kapitel 5

896 11 0
                                    

Louis P.O.V

Nu var det bara Lisa och Niall som fortfarande sov, konstigt nog inte Zayn.

Men iallafall så tänkte vi väcka dom. Inte normalt med en liten klapp på kinden utan med lite skrik och hopp i soffan..

Vi samlade ihop oss, Harry som var beträdd med två kastrulllock i händerna, Liam med en fylld vattenpistol och Zayn och jag skulle vara beträdda på att hoppa i soffan.

One, two, three!!! Skrek jag och vi började skrika och hoppa i soffan.

Niall vaknade med ett ryck och kastade en kudde på Harry. Men Lisa bara tryckte sitt huvud mot niall.

Så jag vinkade hit Liam och han sprutade vatten på hela henne.

Hon for upp ur soffan och brottade ner Liam på golvet.

Vi andra stod dubbelvikta av skratt.

Liam låg på golvet och Lisa stod stolt med ena foten på hans mage.

Då kom Harry bakifrån och lyfte upp henne och jag tog hennes ben och Harry armarna och Niall hjälpte till vid ryggen.

Vi höll henne ca en meter över golvet och Liam sprutade vatten så när hela hon var blöt hade Zayn sprungit till köket och hämtat mjöl som han började strö över henne.

När vi sedan la ner henne på golvet var hon helt vit och såg inte så glad ut.

Vi andra skrattade så vi grina.

När Niall samlat sig ställde han sig upp och sa ''guys, guys mabye Lisa don't wanna sleep over whit us anymore now..? Sa han och flinade.

Hon flinade och sa ''and what did you do to save me my prince?''

Vi fick ännu ett skrattanfall men Niall var stum.

Hon började gapskratta hon med och gav Niall en STOR kram så han också blev helt vit av mjölet.

Lisas P.O.V

Nu skulle jag allt hämnas lite på Niall så jag sa, and what did you do to save me my prince?

Han blev helt stum och jag började gapskratta precis som de andra killarna .

Sen gav jag honom en stor kram så han blev helt mjölig. :)

Well i have to take a shower sa jag när alla samlat sig.

Me too. Sa Niall och flinade.

Jag tror vi båda tänkte på samma sak. Vem som skulle få duschen först...

Han tittade på mig med ett brett flin innan vi båda sprang till badrummet.

Vi kom dit samtidigt och det blev en lite fight..

Han vann.. :( så jag satte mig på golvet utanför badrummet och en stolt Niall gick in och duschade.

När han äntligen var klar gav jag honom en liten knuff på axeln innan jag gick in. Han flinade åt mig och jag räckte ut tungan till honom innan jag låste.

Jag tog av mig alla kläder och ställde mig i duschen och lät det varna vattnet rinna över min kropp.

När jag kom ut ur duschen virade jag en handduk runt min kropp och gjorde en turban med en annan handuk till håret.

FUCK min mens har kommit nu.

Jag tog en ny binda som oturligt nog var min sista.

Jag satte på mig ett par rena trosor och en bh.

Sen tog jag mina svarta mjukisbyxor och en slapp vit t-shirt med nåt tryck på.

Sen gick jag ut till dom andra som nu bara var Niall.

Where are the other? Frågade jag.

They went home.

So it's just you and me sa han och gav mig en puss på kinden.

But we have to go to the store to buy food.

Oh okey i have to buy something to.

What? Frågade han.

Uh girl stuff you know.. Hehe

Oh yeah okey. Han rodnade lite och jag skrattade åt honom och började ta fram fil och flingor.

Sooo, what are we going to do today exept the stor? Frågade jag medans jag åt min frukost.

Mabye just hang out home and whatch a movie and Cook som food? The ''shopping'' is going to take som time.

Haha okey. :)

När vi båda ätit vår frukost gav vi oss iväg till affären med hans hand i min.

När vi var framme tog vi en kundvagn och niall sa åt mig att sätta mig i den. Så jag gjorde som han sa och han började springa runt bland hyllorna medans jag skrattade och sträckte ut händerna och plockade varor vi skulle ha.

Niall ville ha massa konstig mat men det blev tillslut alla ingredienser som man behöver för att laga köttfärssås och spagetti. Och så lite kycklingnudlar. Bara för att han var sugen på det..

Jag gick runt lite och letade efter bindor och hittade dom tillslut. Det var lite pinsamt att lägga ner dom i vagnen men Niall verkade inte bry sig.

Så efter två timmars handling var vi klara och gick till kassan.

Tjejen i kassans blev väldigt chockad och hon blev jättenervös när Niall betalade.

Men han bara gjorde som alla andra och vi började packa ner varorna i kassarna.

Sedan gick vi hem och klockan var redan fyra och vi var helt slut.

Så vi slängde oss i soffan och tittade på tv.

Det fanns inget bra på tv så vi stängde av och niall vände sig mot mig och tittade mig i ögonen och sa I love you Lisa.

Jag log och sa I love you Niall.

Jag lutade mig fram och kysste honom.

Han la händerna på mina höfter jag höll mina runt hans nacke.

Han la sig ner i soffan med mig över sig. Jag stödde mig på mina armar så han inte behövde ta all vikt.

Han kom med tungan och jag öppnade upp läpparna lite så våra tungor möttes. Längre hann vi inte innan Nialls mobil började ringa.

Seriously muttrade han och jag flyttade på mig så han kunde ta upp mobilen.

Hello? Mm, okey, But I'm a bit busy so i can't talk, yeah byee! Jag lyssnade på hans korta samtal och när jag la på tittade jag undrande på honom.

Louis.. Sa han och jag nickade.

He wanted to say that where going to be on mtv teen awards. Oh wow that's amazing! Sa jag och kysste honom lätt på munnen.

Yeah! and I wondered if you wanted to come and walk the red carpet with me?

OMG are you joking!? Sa jag förvånat.

No :) so you Will do that?

Ofcourse i want! Sa jag och kramade honom.

Well it is on thursday. (Det är tisdag idag)

What!? But i don't know what to ware!

That's all right our stylist Lou Will fix something. Sa han och log.

Nialls girlfriendWhere stories live. Discover now