Lisas P.O.V
Niall? How is your carrier gonna work out?
Actually i don't know. Han suckar tyst och tar min hand.
Whatever happends i'll never let you trow this alone.
Jag ler mot honom och kysser honom på pannan.
But it's just that, i don't wana be a mum now. Are Young life is going to be over.
We're just 20.
Han tittar på mig med en blick som jag inte kan tyda. Hans ögon börjar vattnas och han sätter sig på bordet och låter tårarna rinna.
Niall.. Börjar jag försiktigt.
I will be not be able to be a father now. not yet anyway. I will panic and yes, I don't know what will happen then.
Han suckar och sätter händerna för ansiktet.
Niall, look at me. Säger jag och suckar.
Han tittar på mig med rödgråtna ögon.
You know that we can do abortion if we want to. Säger jag och tittar allvarligt på honom.
Maybe we shoud do that, i don't think that non of us is ready to be parents now. Säger han och tittar ner på sina händer.
Yea, maybe that's the right thing to do. Säger jag och öppnar kylskåpet.
Jag tar ut äpplejuicen och tar fram en glas och häller i juicen.
Do you want some. Säger jag och sträcker fram juicepaketet till honom.
Han skakar på huvudet och jag ställer tillbaka det i kylskåpet.
I think that we should move in together. Säger Niall plötsligt.
Jag nickar långsamt och ler.
In mine or yours apartment? Säger jag och ler ännu större.
(Jag vet inte on ni undrar det eller så men ja de har träffat varandras föräldrar, jag ville bara inte skriva on det) what do you want? Säger Niall och torkar en tår som fortfarande envisas med att rinna.Nialls P.O.V
Maybe in yours, it's bigger. Säger hon och ställer ifrån sig glaset.
Yea, that's better. Säger jag och hoppar ner från bordet och går fram till Lisa.
I love you, säger jag ich kysser henne lätt.
I love you too. Säger hon och kysser mig en gång till.-tre veckor senare-
Lisa's P.O.V
Nu står jag här i min helt tomma lägenhet och ska flytta in hos Niall.
Så mycket har hänt sen vi för första gången träffades på starbucks.
Tänk och han inte kommit in där, vad hade hänt då? Jag vi hade ju inte träffats iallafall. Och jag skulle inte stå här idag med världens bästa pojkvän som jag nu varit tillsammans med i mer än ett halvår.
Lisa are you koming or not? Ropar Niall otåligt från hallen.
Yea koming! Ropar jag tillbaks och går till hallen.
Jag kysser honom lätt på munnen innan jag går ut genom dörren. Ut från min GAMLA lägenhet. Hihi :))
STAI LEGGENDO
Nialls girlfriend
FanfictionLisa tror att det bara är en tillfällighet när han frågar om hennes nummer. Men när han smsar henne förändras allt...