Lisas pov!
Jag vaknade av att min dumma väckarklocka ringde och jag segade mig upp.
Jag gick till köket och rostade en macka. Jag satte mig framför tv med mackan, på tv var det en serie jag börjat följa lite. Jag hade redan sett avsnittet så jag stängde av tv och åt upp min macka medans jag valde kläder.
När jag rivit ut hela min garderob blev det en vit T-shirt och ett par svarta jeans. Jag satte på mig mina älskade boots och gick ut och låste dörren.
Det var soligt och jag satte på mig mina solglasögon när jag gick till min nya Toyota som jag fick av mamma och pappa när jag flyttade hemifrån.
Jag satte mig i bilen och körde iväg till jobbet. Sedan ett halvår tillbaka så har jag jobbat på Starbucks och där trivdes jag väldigt bra. På radion satte de på kiss you som är min favorit låt, så jag höjde volymen och sjöng med så högt jag kunde. Det värsta med att bo mitt i centrala London var ju såklart trafiken. Bilkön bara växte och jag förstod att jag skulle komma sent. När jag äntligen var framme var jag bara tio minuter för sen och ingen märkte nåt. Jag ställde mig i kassan och väntade på att någon skulle komma.
Just då kom en kille in. Men det var inte vilken kille som helst det var Niall Horan från One Direction!
Jag bara stod och gapade när han frågade om han kunde beställa.
Um ofcorse! Sa jag och började genast rodna. A frapino chokolate please. Jag började fumla med glasen men strags var en frapino choklad klar. Here you are, that is 3pounds.
Okay hm Here you are. Uhm and can i get your number. Frågade niall nervöst.
Um ya ofcourse! Jag smälte! Niall horan frågade om mitt nummer.
Jag fick mobilen och skrev in mitt nummer.
Um what's your name? Frågade han.
Lisa! :)
Okay thanks Lisa sa han med ett leende och gick!
-----------------------
När mitt "pass" var slut bestämde jag mig för att åka hem direkt och städa.
I bilen påväg hem hörde jag hur min mobil plingade till och jag tittade och såg att det var ett sms från Niall- Hey you wana hang out tomorrow? xx Niall:)
Jag var snabb med att svara- Sure ;) xx
Det plingade till igen- pick u up at 12? :) xx
- okey, were we go? xxx
-you'll se tomorrow :P xx
- mhm okey se ya! :)
Jag log för mig själv när jag gick ut ur bilen till porten.
Jag fumlade fram nycklarna och gick in och slängde mig i soffan.
-------------------
Lisas pov
Jag vaknade av att jag ramlade ner på golvet med en duns. Tydligen så hade jag somnat för tv stod fortfarande på. Jag tittade på klockan och såg att den var halv tio, så jag tog en banan och sedan borstade jag tänderna bytte kläder och la mig ner i min stora underbara säng. Jag somnade nästan direkt.
När jag vaknade nästa gång var det morgon och klockan var kvart i nio. Så jag tog mobilen och tittade lite på Twitter och såg att niall hade skrivit nåt. "Going to hang out with a wonderful person today :)"
Ett stort leende formades på mina läppar. Jag gick till köket och tog fram lite müsli och fil. Jag hällde upp det i en stor skål och satte mig framför tv.
BINABASA MO ANG
Nialls girlfriend
FanfictionLisa tror att det bara är en tillfällighet när han frågar om hennes nummer. Men när han smsar henne förändras allt...