Kapitel 21

583 16 3
                                    

Lisas P.O.V

Jag sträcker mig efter min mobil som har börjat ringa. ''Dolt nummer'' jaha då är det inte Niall tänker jag och svarar.

Hi it's Lisa säger jag glatt.

Heej Lisa det är Emma! Säger Emma glatt i luren.

Mitt humör ändras från glad till arg på bara några sekunder.

Hallå Lisaaaa? Säger Emma otåligt.

Ja, vad vill du? Muttrar jag till henne.

Eh, jo jag tänkte att vi kunde ses i London någon dag? Jag köper biljett också hänger vi lite. Med några av dina kompisar kanske eller nåt. Säger hon och börjar låta lite osäker.

Allvarligt Emma? Du lämnade mig ensam med tre killar som slog mig och våldtog mig! Istället för att hjälpa mig gick du iväg och hånglade med en annan kille! Tror du bara jag kan gå och glömma det va?! Och nu efter två år vill de ses? Ja visst NOT varför skulle jag vilja det? Jag gissar på att du bara kommer utnyttja mig för att få träffa Niall och de andra killarna? Nej tack! Nästan skriker jag mot henne i luren. Hej då! Ring mig aldrig mer snälla. Säger jag tyst och lägger på.

Jag sjunker ner på golvet och låter tårarna rinna. Jag orkar inte vara stark just nu.

Jag vet inte hur länge jag har suttit här och bara gråtit men när det börjar mörkna lite hör jag ljudet av en nyckel som låser upp dörren. Niall kommer leende in genom dörren men när han ser mig försvinner hans leende genast och han rusar fram till mig och sätter sig på golvet och kramar om mig.

Shhhhh everything is going to be allright. Säger han lugnande.

So Lisa what happend? Säger han och torkar bort några tårar med sin tumme.

Emma called me. Säger jag lågt.

Emma? Your old friend Emma? Säger han frågande.

Yea, she wanted to meet, just so she can meet you. And yeah she wants me to forgive her. Muttrar jag.

Lisa, she's just a bitchy dork! Utbrister han och jag kan inte hålla mig för skratt så jag börjar gapskratta och han tittar frågandes på mig men börjar sedan skratta han med.

~*~

~~Nu har hon gjort abort och så men jag ver ju inte hur man för så jag skrev inget om det om det är okej? :) men nu har det gått tre veckor sen Emma ringde och Lisa kom hem från sjukhuset igår.~~

~*~

Nialls P.O.V

How do you feel now? Säger jag och sätter mig i soffan bredvid Lisa.

Pretty good actually. Säger hon och ler.

That's grate. Säger jag och kysser henne lätt.

Is it okey of the boys comes over? Säger jag och hon nickar.

Yea sure. Hon ställer sig upp och går till köket.

Do we have some candy? Ropar hon från köket.

In the cupboard next to the fridge ropar jag tillbaka till henne.

Hon kommer tillbaka med en påse godis i handen och ler mot mig.

Min mobil börjar ringa och jag ser att det är Paul som ringer.

Hi Paul säger jag när jag svarat.

Niall you and Lisa have to come to the hospital, the boys crashed with the car, everyone is Fine exept Liam he tupped out säger Paul snabbt.

Jag stelnar till och stirrar på Lisa som tittar oroligt på mig. Okey Paul whe ate there soon, bye. Jag lägger på och bara stirrar på Lisa.

What is it? Säger hon oroligt.

The boys crashed with the car! Whe have to go to the hospital. Säger jag med panik i rösten och jag känner att jag är nära till gråten.

Lisa stelnar till men slänger snart ner godispåsen i soffan och rusar till hallen. Let's go then!

Nialls girlfriendWhere stories live. Discover now