JAH GER DENNA EN SKANS HUHUHUHU
OCH SÅ FICK JAH IDÉER HIHIJIHU[Linnea]
Samma dag kom Martinus fram till mig. Han frågade hur jag mådde. Som vanligt sa jag bara 'ja' utan att tänka mig för.
Vi hade som tur ingen svenska idag. Men imorn..
-Dagen där på:
Den jävla väckarklockan genljuder genom mitt rum. Jag fumlar med mobilen och lyckas stänga av det hemska alarmet.
"Helvete. Jag måste träffa honom"
-
"Ni kan komma in!" Ropar Lena och vinkar, nästan brutalt mot oss.
Jag släpper förbi "Queen" och hennes gäng. Hon ser inte på mig men hennes armbåge körs diskret in i min mage.Jag viker mig dubbel och staplar in i ett skåp. Lena ser åt ett annat håll..
"Kommer du snart? Säger Lena och ser på mig med en motbjudande blick.
Jag drar efter andan och rätar på ryggen. Jag ser ner i marken och håller så hårt i min väska att mina fingrar vitnar.
När jag kliver över tröskeln tystnar det i klassrummet. Alla tittar på mig. De viskar onaturligt mycket? Vad har jag gjort nu då?
Jag ser mig snabbt om. Längst bak vid fönstren sitter han. Han ser inte på mig utan verkar väldigt upptagen med att riva i en lapp.
Hans smala fingrar glider över pappret innan han tvärt river i det.
Stolen bredvid honom är ledig. Förmodligen meningen att jag ska sitta där. Men framför honom sitter hon.
"Queen"
Hon ser heller inte på mig. Men hon utstrålar en varning.
"Sätter du dig där är du död"
Det kan inte hon bestämma!
Jag drar snabbt ut stolen bredvid Marcus utan att se på någon av dom.Lena börjar babbla om hur man lägger upp en redovisning för att den ska bli sp "proffsig" som möjligt.
I ögonvrån ser jag att Marcus, för en gångs skull verkar lyssna.
"skal vi begynne?" Frågar han sedan när Lena avslutar sitt 40 minuter "tal"
Jag nickar kort. Till min förvåning drar han fram en mapp? Vad ska han göra med den?
"Jeg skrev litt selv" säger han och skjuter över den blåa pärmen mot mig.
Vad ska jag förvänta mig? Porr tidningar och kondomer?
Jag öppnar försiktigt mappen.
Där ligger det långa redovisningar om fotboll. Herregud! Jag bläddrar igenom alla papperna. Han har skrivit 7 sidor om fotboll!Jag öppnar en plast ficka och hittar ett handgjort collage av hans favorit fotbollsspelare.
Hur mycket tid har han lagt på detta? På hur kort tid? Har han gjort det här på en dag?
"Hva tyker du?" Han ser frågande på mig medan han pillar i kanten på ett dokument.
"Det.. det är bra" säger jag snabbt och lägger ner collaget igen.
"Det är inte bra! Det är riktigt skit grymt!"
"Jeg visste ikke hva du likte, men jeg trodde" mumlar han snabbt.
"Jag sa: det är bra" säger jag sakligt.
Marcus är typ klar. Nu är det bara jag kvar. Men jag gillar ju inget som man kan skriva om
"det er ingenting som du liker?" Suckar han, utan att varken slänga ut sig någon raggning replik eller kalla mig "bae"
Ska jag berätta om det här? Han kommer skratta. Alla kommer ha ytligare en anledning till att knuffa in mig i skåp och kalla mig fet.
"Jo. Jaggilladattdansa" säger jag snabbt.
Marcus som redan har problem med sin svenska ser frågande på mig.
"kan du si det en litt tregere?" Frågar han och lutar dug närmare för att höra.
Jag tar ett mini andetag.
"Jag. Gillade. Att. Dansa" bokstaverar jag.
Först ser han frågande ut. Sen chokad. Sen glad?
"Fantastisk!" Utropar han. Halva klassrummet ser på oss.
"Vadå? Ska vi skriva om dans?" Frågar jag tvivlande.
"Ja varför inte?" Han ler ett uppriktigt leende mot mig.
Han börjar diskutera hej vilt om olika danssteg? Hur man tar dom och hur man gör dom 'perfekta' hans läppar rör sig snabbt när han hittar på nya saker man 'måste' ha med.
-
När lektionen är slut är min skalle full med 'streetdance' och jag vet inte vad..Jag går längs korridoren när jag plötsligt faller pladask på golvet. Mina böcker glider ur mina händer och sprider sig över golvet.
Jag landar på mitt höftben och jag hör ett svagt knak..
"Hora!" Fräser den ena efter den andra.
Jag vet redan vilka det är. Såklart. Men jag kan inte fokusera på dem just nu. Bara den pulserande smärtan i höften..Jag får något hårt i huvudet och det blir svart!
Where Are you BadBoy Macciii;(
Your mobbade prinsessa need dig...Kan nt fatta att jag har C i engelska hihihihi
YOU ARE READING
A Nice Game
FanfictionJav lovade mig själv att aldrig falla för en sådan som dig. Och när jag väl föll, och du fångade mig. Så släppte du taget varje gång. Skämmdes du över mig? Eller var jag bara en bricka i ditt spel? Startad 14/12-16 Avslutad 16/6-17