Linnea
Jag visste fortfarande inte vad jag höll på med. Vad fan gjorde han egentligen här. Jag trodde bara att det var jag som var här. Tydligen inte..
Nu var jag mindre än 2 meter ifrån honom. Jag kunde höra hans tysta andetag.
"Du kysste Martinus"
Hörde jag honom plötsligt säga. Hade han hört mig? Min mun blev plötsligt torr och jag visste inte vad jag skulle säga.
"Nu har du provat båda Gunnarsen, vem gillar du mest"
Fortsätter han utan att vänta på mitt svar.
"Du förstår Linnea, du kan inte behålla kakan samtidigt som du äter den. Inte för att du skulle äta den. Det innehåller kalorier men ändå""Jag väljer inte mellan dig och Martinus"
Viskar jag, chockad av hans lugna ton.
"Det konstiga är att du har ändå på något sätt lyckas komma förbi oss båda. Det är ganska klart att Martinus har fallit""Martinus har inte!"
Fräser jag och känner hur mina kinder snabbt blir heta.
"Visst. Men du har fått båda bröderna Gunnarsen att falla för dig. Och nu måste du välja. Detta är inte någon Fanfiction eller bok som några människor läser, detta är verkligheten. Det vi har.. hade kommer inte lösas på något fantastiskt sätt som i böcker""Hur vet du det?"
Han suckade bara och vände sig om och hans bruna ögon trängde sig in i mina.
"Vem väljer du?"
Frågade han istället utan att lyssna på det jag sa. Egentligen bubblade jag av ilska men jag var för chockad för att visa den.Jag drog efter andan innan jag öppnade munnen
"Marcus, jag kommer alltid välja dig framför Martinus, men jag tror att jag är ditt andrahandsval"En rynka uppstod mellan hans ögonbryn och hans ögon höjdes en smula. Sedan nickade han tyst. Vad tyckte han? Höll han med om det jag sa? Skulle jag alltid vara hans andrahandsval?
"Du har fel, jag älskar dig"
YOU ARE READING
A Nice Game
FanfictionJav lovade mig själv att aldrig falla för en sådan som dig. Och när jag väl föll, och du fångade mig. Så släppte du taget varje gång. Skämmdes du över mig? Eller var jag bara en bricka i ditt spel? Startad 14/12-16 Avslutad 16/6-17