17-Jeg er utenfor huset dit

1.4K 45 6
                                    

Hej mina fina! Ifall ni undrar varför jag uppdaterar denna så hittade jag massa gamla kapitel:)

Men nu är det så att jag och min maddebob skriver på en bok tillsammans. Den finns i HENNES profil och heter "When I'm wiht you" Vi skriver varannat kapitel<333 Så kolla gärna in det och följ henne! Lyy<333

Jag slår igen dörren och sjunker ner på golvet samtidigt som det surrar till i min mobil. Jag slänger ifrån mig min jacka så att den glider iväg på mitt smutsiga golv innan jag suckande drar upp min utslitna iPhone 5.
Jag har fått en snap från Christine. Min bästa vän i Norge.

Chris<333
|Hei på deeeg:)

Jag
|Nämen Hej

Chris<333
|Hva skjer?

Jag
|Ingenting, Bah någon idiot i klassen som typ hatar mig ena sekunden och andra typ tror att vi är vänner:/

Chris<333
|Hahaha hvem?

Jag
|Marcus, du vet den där f.d. Kändisen

Chris<333
|huh? Pray4u:D

Jag
|...

Skärmen lyser upp och min jobbiga ringsignal ljuder genom de halvt spruckna högtalarna.
Jag KÄNNEE inte igen numret men klickar ändå på den gröna knappen:

"Hallå?" Frågar jag osäkert.
"det er Marcus" säger den allt för välkända rösten.
"Jaha?" Säger jag snabbt och ser mig oroligt omkring av någon anledning.
"Jeg er utenfor huset ditt" Svarar han snabbt och jag känner kalla kårar rinna längst min rygg.
"Vad vill du?" Viskar jag, nästan ohörbart genom luren.
"Vi må lese lekser" suckar han.
"Komme ut nu" fortsätter han sedan när jag inte svarar.

Jag lägger ner mobilen och reser mig långsamt upp. Han kommer kunna ta sig in om jag inte kommer ut. Som i slowmotion reser jag mig upp, tar mina papper och börjar segt gå upp för de 17 trappstegen.

Medan jag knyter mina skor försöker jag att lugna ner mig. Det är bara det att förra gången jag var med honom så försökte han våldta mig..
Känner att jag inte måste ha 100% tillit på honom va?

En djup suck går igenom mig när jag öppnar dörren utan att se upp. Jag vet att han står där.

"Hei?"
"Hej"

Skulle va jätte kul om ni gick in och läste maddebob och min bok och följ henne osså:*

A Nice GameWhere stories live. Discover now