part 2

53.3K 180 3
                                    

Hujan. Aku memandang di tepi tingkap pokok-pokok besar yang berada di sekeliling rumah Nek Som. Gerun pulak bila tengok.

' DUMMM!!!'

Petir menyambar sebatang pokok yang besar ditepi jalan. Aku makin takut. Tidak berani rasanya nak keluar bilik apatah lagi bila Nek Som tiada dirumah. Dia ke Kuala Lumpur semalam sebab menantunya sakit. Hmm Nek Som cakap sakit kanser. Kanser ape aku taktahu la.

Sebenarnya , aku suka je duk rumah seorang diri. Sebab aku boleh layan video blue sambil melancap. Hahaa sebab tu memang hobi aku dari dulu lagi. Kalau Nek Som ada , dia akan suruh aku jemur kain la , masak la , itu , ini bla bla bla... Walaupun aku ni macam ni , tapi aku rajin tau. Haha perasan kan. Kalau tak percaya , tengok bilik aku nie , memang kemas. Tengok seluruh rumah ni , memang tersusun dan rapi. Cuma bilik Nek Som je aku tak pernah masuk. Dia tak bagi masuk. Katanya dia seorang je boleh masuk. Mungkin dalam biliknya ada emas banyak kut sebab tu tak bagi aku masuk.

Aku baring atas katil. Sebenarnya aku dah bogel. Memang aku ni nakal sikit. Ehh sikit ? Hmm korang rasa ? Hehee

Aku ambil telefon diatas meja ditepi katil itu. Bila aku picit butang on , aku lihat 3 missed call dari abang Hafiz. Ape dia ni nak ? Sebenarnya fon ni pun dia yang bagi. Alah bukan fon mahal pun. Fon kecik je. Abang Hafiz cakap nie fon lama dia.

Aku tekan nombor abg hafiz. Aku dah hafal dah semua digit yang ada.

" Sila tambah nilai untul terus berhubu...."

Alaa , suara minah operator la pulak. Aku lupa nak topup. Adehh..

Skrin fon tetiba menyala. Yeaa abg hafiz call.

" pergi mana tak jawab abg kol ? " tanya abg hafiz tanpa bagi salam atau ape².

" mia tak dengar tadi abg kol. Sorry okayy ? " suaraku sengaja aku lembutkan supaya dia tidak marah. Badan ku yang terdedah terasa sejuk. Lantas selimut aku ambil dihujung kaki untuk membaluti tubuh.

"Ke tengah jolok nga jantan hahh ?" tuduh abg hafiz lagi

Aku terasa bahang dimuka. Kenapa abg hafiz nak marah aku ? Selama ni boleh je jantan lain nak jolok. Kenape hari ni lain macam... ?

" Suka hati Mia la , pantat mia kan ? Yang abg nak marah tu kenapa ?" kataku berani

" ohh pandai menjawab sekarang ehhh , hmm okayy.. Kau kat mane ni mia ? Betul ke tengah main nga jantan ?" suara abg hafiz makin keras. Aku takut bila abg hafiz marah.

" mia kat umah laa. Tak jolok nga sape pun."

"Abg nak g rumah mia." pinta abg hafiz

" ehh mane boleh. Nanti Nek som marah "

" tunggu abang ye syg . pergi tunggu abg kat pintu belakang "

"Tapi , kalau Nek......"

Tut tut tut

Aduhhh , nak datang buat ape la.

Next chapter ada yang cheesy sikit. 😊 vote for me okay ?

Aku awek tudungWhere stories live. Discover now