Part 6

44.2K 153 2
                                    

" Mia akan maafkan abang kalau Abang jauhkan diri dari Mia. Jangan masuk rumah Miaa sesuka hati. Jangan ambil tahu pasal Mia dah. dan jangan sesuka hati nak kongkong dengan siapa pun Mia nak berkawan atau rapat. " tenang sahaja suara aku ketika itu. Aduhh kenapa lidah aku ni tak selari dengan fikiran ? Aku nak Abang Hafiz selalu dengan aku bukan yang macam aku cakap tu. hmm mia miaa...

" Mia kenapa cakap macam tu ? Abang ingatkan Mia suka dengan ape yang kita buat selama ni." tangan yang melingkar di pinggangku dilepaskan. Abang Hafiz meraup mukanya. Dia memandang wajahku lama.

" Mia mengaku memang Mia suka Abang tapi Mia jadi benci kat Abang sebab Abang tipu Mia . Mia tak suka penipu. Nampak macam hal kecik je tapi Abang tak tahu Mia kena ejek dengan budak2 dalam kelas tu. Malu tahu tak ?" dadaku sedikit berombak.

" Abangkan dah mintak maaf " Dia mencium pipiku sedikit. rambutku diusap.

Aku taknak gaduh dengan dia tapi entah kenapa ego aku tinggi.

" dengan kata maaf tu memang boleh tarik balik ejekkan kawan2 Mia kan ?" perliku

Dia memandangku sayu. Aku sedikit tersentuh.

" Mia taknak lepas ni kita ada kaitan ape pun. " 

" KAU INGAT AKU HADAP SANGAT DENGAN KAU ? EHH BETINA , AKU PUN TAK HINGIN LAHH.. TAKPAYAH NAK JUAL MAHAL SANGAT LA SEBAB KAU TU MEMANG MURAH. MURAH TAHU TAK? DENGAN SEMUA JANTAN KAU NAK ! " jerkahnya kepada aku. tidak sempat aku membalas apa-apa dia sudah pergi dari rumah itu.

dan malam itu , aku menangis seorang diri ditepi katil. Mata yang sudah bengkak aku tidak hiraukan walaupun esok masik bersekolah. Aku malu. baru aku sedar pandangan lelaki terhadap aku sekarang. Aku murah ? tersedu aku seorang diri menangis mengenangkan nasib sendiri. Aku banyak dosa. Aku nak berubah.

itu tekadku.


================================================================================

Pagi. Aku bangun dari atas lantai kayu itu. cuba mengingatkan balik apa yang terjadi. kali ini tiada lagi tangisan seperti semalam. Aku kena kuat !

Aku rasa ni bukan pagi. Ni dah tengah hari. Jam diruang tamu aku pandang. hmm 12;46 . memang tengah hari. Aku ke dapur untuk mencari makanan dan dalam masa yang sama masih lagi berfikir akan keputusan yang aku buat semalam.

Selesai membuat air teh panas untuk dicicah dengan biskut tawar , aku membawanya ke depan. Henfon diambil lalu nombor angah aku cari. Dua kali aku dail tapi tetap tak angkat. Aku risau .

Aplikasi Whatsapp aku buka.  Hmm ada dua orang yang hantar chat rupanya.

Hafiz : Mia , abang mintak maaf sayang. 3;07am

Huhh ! dah cakap aku bukan2 , pastu datang mintak maaf lagi. sebenarnya banyak lagi yang dia hantar. cuma aku je yang tak reply.

Abang janji tak buat dah.

Abang nak jaga Mia.

Abang sayang Mia.

Abang tak bermaksud nak tengking pun tadi. Abang tak boleh kawal.

Mia , I need you

esok cari abang kat sekolah ek. ><

esok abang belanja masa rehat.

Hahaha malangnya kau Hafiz , aku takkan cari kau dah. cukup dengan segala apa yang telah kuberikan.. opss ternyanyi pulak lagu Haqiem Rusli. 

Semua chatnya aku bluetick.

Chat kedua aku buka. Abang Fattah. Ape dia ni nak ?

Fattah : Mia , Abang nak Mia. Abang dah tegang dah ni. 1;22am

Ni lagi sorang. cari masa perlu je. Chat Abang Fattah pun aku bluetick. Sekali lagi nombor Angah aku dail. Pun tak dapat.

Tingg !

Bunyi Whatsapp masuk.

Hafiz : Tak datang sekolah ke ? 1:30pm

Sibuk je dia ni. Nak  pergi sekolah macam mane kalau dah mata bengkak. 

Tingg ! Tingg !

Hafiz : RInduu ❤❤🍆🍆🍌🍌🍌1:32pm

Abg busy sikit ni. Nak uruskan budak2 pengawas jap. Mia jangan lupa makan ek. Miss my teddy bear. 1:33pm

Tak tanya pun buat ape !  

Tiba_tiba bunyi ketukan di pintu. siapa ek yang datang ? nak kata aku ada kawan rapat takde ? Takkan Abang Hafiz kut. tadi dia kata nak uruskan budak2 pengawas tu. Lantas aku bangun dan membuka pintu. dan aku terlopong ketika itu. Tak mungkin.......


================================================================================


*Vote for me please guys                                                                                                                                                                                    


Aku awek tudungWhere stories live. Discover now