Part 12

34.4K 219 8
                                    

" Abang , kita tak boleh macam ni. Nanti Mellisa balik dia nampak apa yang kita buat macam mana ? " Tubuh aku yang sedang di peluk Abang Hafiz dilepaskan.

" Iya lah. " Muncungnya. Aku tergelak kecil sambil menarik bibirnya.

" Abang lapar la sayang. Tadi balik rumah ingat nak makan. tapi ada orang tu rogol kita la pulak. " adunya sambil mengosok perutnya tanda lapar.

" Bukan Abang dah makan ke apam Mia tadi ?" Lantas kami ketawa bersama.

" Pergi lah mandi. Mia turun bawah nak masak jap. Abang nak makan apa ? " tanyaku sambil menolak sedikit tubuh Abang Hafiz.

" Apa-apa je yang cepat masak " DIa turun dari katil dan menuju ke bilik air. 

================================================================================

Nasi goreng cina yang dimasak olehku sedang dinikmati oleh Abang Hafiz. Abang Hafiz nampak handsome la bila makan. Aku merenungnya. Dia memakai baju putih dan seluar pendek ketika itu. Nampak santai. 

" Abang , Mia nak tanya sikit boleh tak ?" kataku teragak-agak.

Dia menjongketkan sedikit keningnya tanda ya.

"Abang kerja apa ek ? Mia tengok Abang balik tak kira masa. Kadang-kadang pergi kerja pun tak kira masa "

" Kerja abang ni dah lama dah Abang buat... cuma takde yang tahu..      " Aku mengerutkan dahi tanda tak faham. Dia ke singki membawa pinggan dan gelasnya. Aku mengambil pinggan dan gelas dari tangannya untuk dibasuh. Aku kan masih lagi pembantu rumah.

" Cakap la elok-elok . Mia tak faham. Abang kerja ape ? " tangan yang basah aku lap menggunakan kain buruk yang berada diatas kabinet itu. Kain buruk itu jugak aku jadikan untuk mengelap meja makan yang baru saja Abang Hafiz guna.

" Kerja Abang isi je " Pinggangku dipeluk dari belakang . Abang Hafiz menyelak sedikit tudung yang aku pakai dan mengigit leherku. Auchhhhh.... tangannya aku tampar sedikit. Dia cuma ketawa.

" Isi ape ?" pelukkan dirungkai kan.

" Isi hati Mia dengan segala kasih sayang yang Abang ada " Pipi gebuku dikucup lantas dia tersengih dan keluar dari dapur  tersebut. Ishh main-main pulak Abang Hafiz ni. Gelak ketawanya masih lagi aku dengari. Tapi perlahan-lahan aku tersenyum. Abang Hafiz dah masuk perangkap aku.

Apa yang aku perlu buat sekarang ni adalah , aku nak Abang Hafiz bagi harta dia kat aku. Nanti bolehla aku bayar hutang AhLong dan bila Si Kembar dah bebas nanti , aku ada rumah untuk Si Kembar tinggal. Aku akan hantar Si Kembar ke sekolah. Aku taknak dua orang tu hidup susah. Ini adalah salah satu cara nak cepat kaya. Aku memang syaitan bertopengkan manusia. Maafkan Mia Abang Hafiz. Mia terpaksa. Mia pun nak hidup senang. Tapi jauh disudut hati aku memang aku sayang sangat kat Abang Hafiz .



*Pendek je kali ni. Sis rasa nak delate la story ni . macam tak best je. Yang vote pun kurang. Maybe memang betul kut tak best. 😥😥😫😫😢😢

Aku awek tudungWhere stories live. Discover now